ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از یک استودیوی تلویزیونی هولوگرافیک برای توسعه محتوای مناسب هولولنز

در حالیکه سامسونگ، HTC و حتی آکیلس هر یک به نحوی توسط ابزارهای خود تجربه ای از عالم واقعیت مجازی را فراهم می آورند، اما هولولنز مایکروسافت را می توان یکی از آینده نگرانه ترین گجتهای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

در حالیکه سامسونگ، HTC و حتی آکیلس هر یک به نحوی توسط ابزارهای خود تجربه ای از عالم واقعیت مجازی را فراهم می آورند، اما هولولنز مایکروسافت را می توان یکی از آینده نگرانه ترین گجتهای عرضه شده در این زمینه دانست که واقعیت افزوده را به شکلی کاملاً متفاوت و دگرگون گشته به کاربران ارائه می نماید.

قابلیت به نمایش درآوردن و افزودن محتوای رندر شده کامپیوتری به دنیای واقعی امکانی است که دیوایس مورد بحث را از سایر نمونه های مشابه اش کاملاً متمایز می کند و سبب حیرت استفاده کنندگانش می گردد، اما پرسش در اینجاست که ساکنین ردموند چگونه برای این گجت منحصر به فرد محتوای هولوگرافیک تولید می کنند؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر طبق اطلاعاتی که وبسایت MIT Technology Review منتشر نموده، مایکروسافت از یک استودیوی تلویزیونی هولوگرافیک بهره می گیرد که به مهندسین این شرکت امکان می دهد رندرهای کامپیوتری ساخته و پرداخته شده شان را با تجربیاتی مشابه دنیای واقعی مطابقت دهند.

در زمان معرفی و رونمایی هولولنز، اهالی ردموند دمویی از یک موجود هیولا مانند را به نمایش درآوردند که بر روی یک میز در میانه ی اتاق ایستاده بود؛ محتوایی از این دست در اصل حاصل کار و پردازش هایی هستند که در استودیوی مورد بحث صورت می پذیرند.

استودیوی مذکور به صد دوربین در زوایای مختلف تجهیز گشته و بدین ترتیب از یک رندر رایانه ای تصاویر متعددی تهیه گشته تا مدلی سه بعدی و دقیق از آن و رفتارهایش به دست آید تا وقتی کاربر در یک اتاق حرکت می کند و از جهت های مختلف به شی حاصل از واقعیت افزوده می نگرد همه چیز طبیعی جلوه نماید.

استیو سالیوان، یکی از اعضای پروژه هولولنز، در توصیف تجربه ی حاصله گفته است که جادوی گجت واقعیت افزوده کمپانی اش از واقع گرایانه بودن و همچنین وجود احساسی حقیقی حاصل می گردد. اگر شما هولولنز داشته باشید حس خواهید نمود مدل ها و رفتارهایی که انجام می دهند بخشی از دنیای عادی تان هستند.

وی می افزاید مایکروسافت به دنبال راهی است که ایجاد چنین استودیوهایی و خلق چنین مدل هایی را تا حد ممکن ساده و ارزان نماید تا افراد و شرکت ها بتوانند بنا بر خلاقیت و خواسته های خود اقدام به پدید آوردن مواردی تازه و بدیع نمایند.

ناگفته نماند هر چند هنوز ابهامات زیادی در مورد هولولنز وجود دارد ولی کمپانی ساکن ردموند وعده داده طی تابستان سال جاری میلادی جزئیات بیشتری را در رابطه با آن و نحوه عملکردش در اختیار عموم بگذارد و لذا تا آن زمان باید بازهم منتظر باقی بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۴ خرداد ۱۳۹۴

    کم کم داره تیکه های پازل کامل می شه اول از همه خرید ماینکرفت ، بعدش اومدن بازی های id@xbox مطمئنن e3 می ترکونه / این و کارکرد های پزشکی و مهندسی هم که قبلن معرفی شدن یه ابزار با کاربرد های مختلف برای همه

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۴ خرداد ۱۳۹۴

      یه چیز بی ربط / بعضی ها انگار متوجه نشدن مایکروسافت بخش لومیا رو خریده خیلی نوکیا رو دوست دارید لازم نیست عزاداری کنید و به زمین و زمان فحش بدید یه چند ماه وایسید تا موبایل های ایندشو ببینید و فکر می کنید اندرویید از این رو به این روش می کنه و ... همش توی چند ماه اینده معلوم می شه

    • ★Saeed ★saye
      ★Saeed ★saye | ۴ خرداد ۱۳۹۴

      یه نفر با اسم خودت بهت منفی میده:|

      بعضیها وجودشون خجالت اوره!

      • R3D
        R3D | ۴ خرداد ۱۳۹۴

        اصن این مثبت منفی های این سایت داستانیه برای خودش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی