ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کارخانه هوشمند آئودی؛ کارگاهی که از آینده خواهد آمد

آئودی یک شرکت سازنده اتومبیل است که همواره تلاش داشته تا خلاقیت خود را در زمینه های مختلف اثبات نماید. جدا از ارائه هایی جذاب برای جدیدترین محصولات، این کمپانی همواره تلاش نموده تا در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

آئودی یک شرکت سازنده اتومبیل است که همواره تلاش داشته تا خلاقیت خود را در زمینه های مختلف اثبات نماید. جدا از ارائه هایی جذاب برای جدیدترین محصولات، این کمپانی همواره تلاش نموده تا در خط تولید خود نیز از خلاقیت و نبوع بهره گیرد.

در ماه فوریه بود که این شرکت از یک صندلی بی پایه ی ارگونومیک با فیبر کربن پرده برداشت؛ این صندلی در اصل به کارگران خط تولید کمک می کرد تا از مشکلات کشش بیش از حد پا و همچنین خستگی از ایستادن بیش از اندازه، جلوگیری به عمل آورند.

اکنون آئودی در مجله ی آنلاین خود به نام Encounter، از بلندپروازی های دیگری سخن می گوید که همه دست به دست هم می دهند تا یک «کارخانه هوشمند» را به پیش رانند. کارخانه ای که گویی از فیلم های علمی تخیلی سر برافراشته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دکتر Hubert Waltl، عضو هیئت مدیره ی آئودی می گوید: «تولید اتومبیل به نحوی که حال آن را می شناسیم، در آینده وجود نخواهد داشت. همه اتفاقات به شکل پیوسته و متصل، هوشمندانه تر و همچنین با مصرف انرژی کمتری رخ خواهند داد.»

به شکل کلی، برند مورد بحث آینده ای را برای کارخانه هایش متصور است که در آن، همکاری انسان و ربات موج می زند؛ خودروها نیز پس از تکمیل و ورودشان به چرخه ی حیات، با پای خود، خط تولید را ترک می نمایند.

دکتر Waltl ادامه می دهد: «متخصصین بیشتری وارد حوزه ی ساخت خودرو خواهند شد؛ برای مثال مهندسین شبکه. با تخصص این افراد در زمینه IT، ماشین آلات می توانند به شکل هماهنگ با انسان ها به همکاری مشغول گردند.»

rsz_at150285_medium-724x1024-w600

اهداف آئودی بلندپروازانه هستند و این در حالیست که کارخانه های تولید اتومبیل این شرکت، در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین ها هستند. آنگونه که مجله ی آنلاین Encounter اذعان دارد، بسیاری از کارخانه های آئودی مجهز به ابزاری از نوع واقعیت افزوده به نام «Window to the World - پنجره ای رو به جهان» هستند که به مهندسین این شرکت اجازه می دهد به شکل دیجیتالی، اجزای خودرو را به شکل سه بعدی تماشا کنند. اگرچه این تکنولوژی بیشتر به آنچه در فیلم «Minority Report - گزارش اقلیت» دیده ایم شباهت دارد اما آئودی اعتقاد دارد با این روش، به شکل کم هزینه و با سرعت زیاد، می تواند به طرح های مفهومی مورد نظر خود دست پیدا کند. چنین طرح هایی برای پروسه طراحی این کمپانی حیاتی محسوب می گردند.

هم اکنون در کارخانه ی شرکت مورد بحث در شهر اینگولشتات آلمان، ربات ها شانه به شانه ی انسان ها مشغول به کار بوده و نقش دستیار جراح را بازی می کنند؛ آن هم با سرعتی دقیقا هماهنگ با کارکرد انسان ها.

آئودی همواره شرکتی بوده که چشم به آینده و استفاده از نوین ترین تکنولوژی ها داشته اما گویا، آینده برای این شرکت همین حالاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • nokisoft
    nokisoft | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    بی ربطه ولی مایکروسافت کورتانا رو واسه اندروید و ای او اس تا یک ماه دیگه عرضه میکنه
    فعلا هم رو اندروید یه نمایش کوچیک داده
    من که از این کارش خوشم نیومد نادلا دیگه خیلی جو گیره

    • nokisoft
      nokisoft | ۵ خرداد ۱۳۹۴

      http://www.aparat.com/v/HUyf1

  • Mr.M
    Mr.M | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    من كه خودروهاي چيني را ترجيح ميدهم به بعضي خودروهاي ٢٠ الي ٣٠ سال پيش كه اينجا نو ميفروشند ! خجالت هم خوبه يعضي وقتها بكشند !
    خودرويي مثل جك تو جوي كه ٥ ستاره ايمني از اروپا داره ! برخلاف خيلي از چينيهاي گرانترش در داخل مثل ليفان بي كيفيت آشغال ! و از اين آشغالها قيافه بهتري هم داره !! چون

  • knight.bivatan
    knight.bivatan | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    در ماه فوریه بود که این شرکت از یک صندلی بی پایه ی ارگونومیک با فیبر کربن پرده برداشت؛ این صندلی در اصل به کارگران خط تولید کمک می کرد تا از مشکلات کشش بیش از حد پا و همچنین خستگی از ایستادن بیش از اندازه، جلوگیری به عمل آورند.
    این یعنی تکریم کارگر وانسان واسه ما قابل تصور هم نیست فقط داریم درجا میزنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی