ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنسور دوربین نسل بعدی آیفون ساخته شده توسط سونی و دارای تکنولوژی RGBW است

ظاهرا هر روز شایعات مرتبط به نسل بعدی تلفن هوشمند آیفون و دوربین آن در حال داغ تر شدن هستند. در همین راستا برخی منابع ساکن کشور چین اخیراً گزارش نموده اند که اپل تصمیم ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

ظاهرا هر روز شایعات مرتبط به نسل بعدی تلفن هوشمند آیفون و دوربین آن در حال داغ تر شدن هستند. در همین راستا برخی منابع ساکن کشور چین اخیراً گزارش نموده اند که اپل تصمیم گرفته یک سنسور جدید و ویژه از سونی را به کار گیرد که ثبت تصاویر در نور کم را به مراتب بهتر از گذشته انجام می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمی قبل و به نقل از کوین وانگ، مدیر بخش تحقیقات کمپانی IHS Technology در چین، شنیدیم که قرار است آیفون های آتی به جای دوربین های ۸ مگاپیکسلی دوربین هایی ۱۲ مگاپیکسلی را به خدمت گیرند و البته در خبر مرتبط به همین موضوع آماده بود که اندازه پیکسل های این دوربین های جدید نسبت به گذشته کاهش خواهند یافت که این امر می تواند سبب پدید آمدن نویز بیشتر در عکس هایی گردد که در نور کم ثبت می شوند.

اما گزارشی که امروز به رسانه ها راه یافته می گوید اپل به سراغ سنسورهای جدیدی از سونی که دارای تکنولوژی RGBW هستند رفته تا مسئله ی پیش تر اشاره شده را برطرف نماید. در سنسورهای مذکور علاوه بر ساب پیکسل های معمول RGB، ساب پیکسل های W یا همان سفید نیز به کار گرفته می شوند تا با کاهش ابعاد پیکسل های عکس، از کیفیتش در شرایطی که نور کم باشد کاسته نگردد.

آنطور که از شواهد بر می آید کمپانی ساکن کوپرتینو تمایل داشته تا از تکنولوژی یاد شده برای آیفون ۶ و ۶ پلاس استفاده کند، اما بر حسب استانداردهای بالایش در زمینه تولید در نهایت ترجیح داده یک سال صبر نموده و از موثر بودن سنسورهای جدید و کارایشان اطمینان حاصل نماید.

ناگفته نماند که قبلاً خبر دیگری اشاره به توسعه ی دوربینی دارای لنز دوگانه و بهره مند از امکان زوم اپتیکال توسط اپل داشت، ولی با گذشت زمان و انتشار شایعات بیشتر اکنون به نظر می آید که مبحث مذکور بسته شده و چندان صحیح نبوده است.

Ming-Chi Kuo، تحلیل گر کمپانی KGI Securities، اولین کسی بود که خبر از تجهیز آیفون های بعدی به دوربین هایی ۱۲ مگاپیکسلی داد و اکنون این شایعه در حال بال و پر پیدا کردن به سر می برد. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده در مورد سایر جزئیات همانند بهره گیری نمایشگر نسل بعدی موبایل های اپل از تکنولوژی فورس تاچ نیز اطلاعات بیشتری به بیرون درز پیدا می کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • چــي شـده ؟!
    چــي شـده ؟! | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    فقط خدا کنه 2 مدلش دوربینشون لرزشگیر اوپتیکال داشته باشه

  • شاهین
    شاهین | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    حالا هِی بیایید و بگید چینی ها از بقیه کپی کاری میکنن.
    خب اینم یه کپی کاری اپل از روی دست Huawei P8

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی