ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ارتشی از ربات های کوچک را برای تهیه نقشه داخلی ساختمان ها به کار گرفته است

اپل اگرچه تا کنون نتوانسته در خصوص نقشه ی جاده و محیط های بیرونی با گوگل مپز رقابت کند، اما دست کم در تلاش است تا در زمینه ی نقشه برداری از محیط داخلی ساختمان ها، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اپل اگرچه تا کنون نتوانسته در خصوص نقشه ی جاده و محیط های بیرونی با گوگل مپز رقابت کند، اما دست کم در تلاش است تا در زمینه ی نقشه برداری از محیط داخلی ساختمان ها، تمام تلاش خود را به کار گرفته و از گوگل (و پروژه ی تانگو اش) جلو بزند.

شرکت ساکن کوپرتینو مشخصا به زودی یک بروز رسانی جامع برای Apple Maps ارائه خواهد داد و برای دریافت و تهیه نقشه داخلی ساختمان ها نیز می خواهد ارتشی از ربات های کوچک را مورد استفاده قرار دهد. بر اساس گفته های مارک گورمن از 9to5mac، اپل از ربات های مستقلی برای این کار بهره خواهد برد که به سنسورهای بلوتوث iBeacon مجهز شده اند تا نقشه فضاهای داخلی ساختمان ها را تهیه کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تهیه نقشه فضاهای داخلی، یکی از اهداف اولیه شرکت مورد بحث در آغاز راه Apple Maps بوده است. اهالی کوپرتینو، می خواهند به کاربرانشان کمک نمایند تا نقشه مکان هایی نظیر فروشگاه ها، اداره ها و مجتمع های تجاری را همواره با خود داشته باشند و بتوانند قبل از حضور یافتن در آنجا، به واسطه آی دیوایس خود نقشه محل مورد نظر را بررسی نمایند.

اپل پیشتر نیز از سنسورهای iBeacon به شکل ساکن بهره برده است؛ برای مثال چنین سنسورهایی که در برخی از ساختمان ها نصب می شوند، به راحتی می توانند موقعیت قرارگیری کاربر آیفون را مشخص نمایند. در نتیجه به شکل دقیق مشخص می گردد که کاربران کجا و در چه مسیرهایی حرکت می کنند.

استفاده از چنین قابلیت هایی، برای اپل و بحث بازاریابی منافع بسیاری در پی خواهد داشت؛ توسط دستگاه های iBeacon که حال نیز در برخی ساختمان های تجاری نصب هستند، از طریق بلوتوث موبایل افراد حاضر در محل، می توان دید که چگونه یک حراج توانسته نظر خریداران را به خود جلب کند و به طور کلی کدام فروشگاه و محصول هایش در یک مجتمع تجاری موفق تر عمل نموده اند.

9to5Mac اذعان دارد که هم اکنون، اپل در حال نقشه برداری از محیط داخلی ساختمان های خود در کوپرتینو بوده و نباید انتظار داشته باشیم در iOS 9، از این قابلیت مشاهده نقشه های درون ساختمان ها بهره گیریم و این ویژگی شاید در سال آینده به Apple Maps اضافه گردد.

از سوی دیگر نیز احتمال می رود که نقشه های داخلی، در iOS 9 به شکل آزمایشی مورد بهره برداری قرار گیرند و اپل دست کم فضای داخلی ایستگاه های مترو، اتوبوس و قطار را در میان نقشه های خود جای دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nokisoft
    nokisoft | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    خیلی جالبه حرکتش

  • آیدین
    آیدین | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    یکی از چیزایی که بهش اهمیت نمیدن شرکت ها دادن قابلیت درک مکان به اشیاء که پشتش میتونه کلی کاربرد ایجاد بهش واسشون .
    انگار سایه افتاده رو این بخش از تکنولوژی .

  • Rivekan (کاپتان جرارد تا ابد توی قلبم جا داری)
    Rivekan (کاپتان جرارد تا ابد توی قلبم جا داری) | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    قابلیت خوبیه اینطور که من تصور کردم توی ذهنم این نقشه برداری میتونه به اینترنت اشیا هم کمک کنه اگر با سیستم های اینترنت اشیا همگام سازی بشه / نمیدونم شایدم استفاده نشه! ._.
    مشتاقانه منتظر کنفرانس اپل هستم

مطالب پیشنهادی