ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پتنت صفحه کلیدی متفاوت با عنوان “فیوژن کیبرد” را به ثبت رسانده است

به نظر می رسد شاید نسل آتی مک بوک ها برای جابه جایی نشانگر ماوس بر روی صفحه نمایش خود دیگر نیازی به ترک پد نداشته باشند، زیرا طبق اطلاعاتی که از جانب موسسه ثبت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

به نظر می رسد شاید نسل آتی مک بوک ها برای جابه جایی نشانگر ماوس بر روی صفحه نمایش خود دیگر نیازی به ترک پد نداشته باشند، زیرا طبق اطلاعاتی که از جانب موسسه ثبت نشان های تجاری و اختراعات در ایالات متحده آمریکا به بیرون درز پیدا کرده اپل پتنت صفحه کلیدی با عنوان "فیوژن کیبرد" را به ثبت رسانده که دکمه های آن می توانند عمل تایپ کردن را در کنار پشتیبانی از ژست های حرکتی صورت دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اما حذف قطعه ای همانند ترک پد از نوت بوک های کنونی چه مزایایی می تواند در پی داشته باشد؟ ابعاد محصول مورد بحث شاید یکی از دلایل اصلی این موضوع به حساب آید.

ترک پد موجود بر روی مک بوک و همچنین سایر لپ تاپ ها سبب افزایش سایز کلی این گجت ها می شود و در صورت حذف آن یا ابعاد بدنه کاهش یافته و یا امکان به کارگیری کیبردی بزرگ تر و بهتر فراهم می آید.

ضمناً در صورتیکه کاربر قرار نباشد دستش را از روی صفحه کلید بردارد سرعت کلی اش در استفاده از کامپیوتر قابل حمل خود بالاتر رفته و راندمان کاریش نیز بیشتر می گردد.

13002-7361-150526-Keyboard-2-l

حال شاید برای شما این پرسش مطرح باشد که "کیبرد فیوژن" به چه صورت کار می کند؟ در این صفحه کلید با حرکت دادن انگشت خود بر روی دکمه ها می توانید همانند زمانی که از ترک پد استفاده می کردید در صفحه نمایش جا به جا شوید. در اصل کلید های کیبرد به نوع لمس شدن حساس هستند و قابلیت هایی مانند کلیک کردن، جا به جایی نشانگر ماوس، زوم و اسکرول نمودن را فراهم می آورند.

البته ماجرا به همینجا ختم نمی شود زیرا هر دکمه دو سطح متفاوت دارد و بر حسب مقدار فشاری که بر آن وارد می کنید می تواند امور مختلفی را به سرانجام رساند. مثلاً در صورتیکه یک دکمه را به آرامی و اندکی فشار دهید یک کاراکتر خاص را تایپ خواهد نمود و چنانچه همان کلید را قدری محکم تر بفشارید عمل کلیک اتفاق می افتد.

13002-7362-150526-Keyboard-3-l

در کنار همه ی موارد ذکر شده در بالا امکان تایپ و سوایپ کردن همزمان نیز از دیگر قابلیت های ذکر شده در پتنت اپل به حساب می آید. بدین ترتیب قادر خواهید بود وقتی با دست چپ در قسمت سمت چپ کیبرد تایپ می کنید با دیگر دست خود در بخش راست صفحه کلید سوایپ کرده و نشانگر ماوس را بر روی صفحه نمایش جا به جا کنید.

کمپانی ساکن کوپرتینو آنطور که در اسناد ثبت شده ی خود آورده باور دارد تمامی تلاش هایی که تا کنون برای بهبود ارگونومی و کارایی کیبرد ها صورت پذیرفته چندان موثر نبوده اند و راه حل ابداعی این شرکت می تواند عاقبت مسئله یاد شده را محقق نماید.

البته نباید از خاطر برد پتنت های کمی هستند که بدل به محصولات واقعی می شوند و باید منتظر ماند و دید پتنت مذکور دچار چنین سرنوشتی می گردد یا خیر. نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید اپل ایده ی صفحه کلید مورد بحث را عملی خواهد نمود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    شبیه این تکنولوژی رو بلکبری تو Passport استفاده کرده، میتونید روی کیبورد علاوه بر تایپ کردن، با انگشت ژست های حرکتی انجام بدید یا مثل ترکپد نشانگر رو روی تکست ها حرکت بدید و یا اسکرول کنید...

  • bahador.gh
    bahador.gh | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    گمونم سال پیش بود یه پتنت شبیه همین توی سایتای ایرانی دیدم! شاید مکانیزمشون فرق کنه ولی همین بود!

  • Mr.M
    Mr.M | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    اپل هست و دنيايي عظيم پتنت كاربردي
    نمونش همين گلكسي گير وي هست كه كپي پتنت ٢٠٠٨ اپل هست و سال ٢٠١٠ قابل نمايش شد
    منبع : تو ديجياتو بريد منبع اصلي خبر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی