ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: کورتانا به اندروید و iOS می آید

مایکروسافت امروز به شکل رسمی اعلام نمود که دستیار صوتی اش به نام «کورتانا» را به پلتفرم های رقیب، یعنی iOS و اندروید خواهد فرستاد. غول نرم افزاری تصمیم دارد دستیار صوتی مذکور را به شکل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت امروز به شکل رسمی اعلام نمود که دستیار صوتی اش به نام «کورتانا» را به پلتفرم های رقیب، یعنی iOS و اندروید خواهد فرستاد. غول نرم افزاری تصمیم دارد دستیار صوتی مذکور را به شکل یک اپلیکیشن جداگانه برای پلتفرم های یاد شده، ارائه نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت هنوز نسخه کامل کورتانا را در اختیار کاربران قرار نداده و آنچه ارائه گشته، هنوز در حد یک نسخه ی پیش نمایش، با قابلیت های بسیار محدود است.

در هر صورت شرکت یاد شده وعده می دهد که دستیار دیجیتالی اش، می تواند در سایر پلتفرم ها نیز به سوالات کاربران پاسخ گفته و همانند نسخه ی ویندوز عمل نماید. لازم به ذکر است که کورتانا در اواخر ماه ژوئن برای دو پلتفرم های اندروید و iOS منتشر خواهد شد.

cortanagif.0

اگرچه مایکروسافت می گوید که دستیار صوتی اش در سایر پلتفرم ها نیز به شکل همسان عمل خواهد کرد اما مشخصا این اتفاق به دلیل عدم وجود یکپارچه سازی هایی که میان کورتانا و ویندوز صورت می گیرد، در دیگر پلتفرم ها وجود نخواهد داشت، با این حال،‌ کمپانی ساکن ردموند اعلام نموده که کورتانا از قابلیت اطلاع رسانی در خصوص نوتیفیکیشن ها در دیگر پلتفرم ها، برخوردار خواهد بود. کاربران اندروید و iOS می توانند توسط کورتانا از نتایج ورزشی مورد علاقه شان، پروازها و... آگاه گردند.

مایکروسافت در خصوص پردازش موبایلی رویکرد تازه ای را در پیش گرفته و تلاش می کند محصولات و سرویس های خود را به شکل فرا-پلتفرمی ارائه داشته تا کاربرانی که از کامپیوترهای ویندوزی بهره گرفته و در کنار آن یک موبایل با پلتفرم های دیگر دارند نیز بتوانند از همه ی سرویس های این شرکت بر روی تلفن هوشمند خود نیز بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    قبلا blu شریک مایکروسافت گفته بود که با سیانوژن مد خواهد اومد...
    البته کمی به نسخه آی او اسش شک دارم...فکر نکنم دسترسی زیادی داشته باشه،یعنی محدود هست...
    البته دوستان وینفونی پروژه انیشتین برای ویندوز در راه هست...

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    خخخ چه ادم های جالبی پیدا می شه که نقاط قوت رو بد می دونن / تازه علاوه بر جوک هر روز معما هم بهت می ده و البته اطلاعات عمومی / نشون دادن trailer ها و اخبار جدید و fitness و کوپن های خرید دیگه هم جای خود

  • R3D
    R3D | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    با این سیاست جدید مایکروسافت به نظر من سهمشو تو موبایل ها نباید به فروش لومیا ها بدونیم،سهمشو باید به میزان استفاده و محبوبیت برنامه هاش برای همه پلتفورم ها بدونیم.

  • Mr.M
    Mr.M | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    اين برادر من به اسرار خودم رفت وينفون خريد :D بعد همش بهش دلداري ميدادم كه درست ميشه (خودش ميخواست روان باشه و من بزرگش كردم ميدونم چي ميخواست ) ولي چشمتون روز بد نبينه ! شده متعصب دو آتيشه مايكروسافت ! ميگه كورتانا باهام درو دل ميكنه :D اصلا اپل را حساب نميكنه !! منم خوشحالم حداقل به چيزي كه دلش ميخواد رسيد
    اون با ios نميتونه كار كنه من با وينفون :D
    لوميا 820 گفتم بخره سال پيش بود يا دو سال قبل ٨٢٠ هزار تومان براش پول داد ! پيشنهاد خودم بود ! هنوز هم همون حدود قيمته البته خودش ميگفت :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی