ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز فون تا سال 2019 سهم اندروید و iOS را از بازار موبایل تصاحب می کند

براساس گزارش شرکت IDC، تا پایان امسال اندروید در حدود 79.4 درصد از سهم بازار جهانی تلفن های هوشمند را در اختیار خواهد گرفت. پیش بینی شده که امسال 1.15 میلیارد دستگاه موبایل مبتنی بر این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

براساس گزارش شرکت IDC، تا پایان امسال اندروید در حدود 79.4 درصد از سهم بازار جهانی تلفن های هوشمند را در اختیار خواهد گرفت. پیش بینی شده که امسال 1.15 میلیارد دستگاه موبایل مبتنی بر این سیستم عامل به فروش برسد و با در نظر داشتن همین رقم، IDC پیش بینی کرده که فروش این دستگاه ها تا پایان 2015 افزایشی 8.5 درصدی را تجربه کند.

براساس گزارش IDC اپل با فروش 237 میلیون دستگاه آیفون تا پایان امسال، سهم خود از بازارهای جهانی را به رقم 16.4 درصد می رساند و در جایگاه دوم این جدول قرار می گیرد که این رقم رشد سال به سال 23 درصدی را برای اهالی کوپرتینو نشان می دهد.

طبق آمارها، ویندوز فون امسال سریع ترین رشد را در میان سیستم عامل های موبایلی خواهد داشت و این رقم برابر با 34.1 درصد اعلام گردیده. انتظار می رود که با فروش 46.8 میلیون دستگاه مبتنی بر این پلتفرم، سهم مایکروسافت از بازار موبایل دنیا امسال به رقم 3.2 درصد برسد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما آینده چطور خواهد بود؟ IDC چشمان خود را به سال 2019 دوخته و پیش بینی کرده که در آن سال 1.5 میلیارد دستگاه تلفن هوشمند اندرویدی به فروش می رسد و به این ترتیب پلتفرم اپن سورس گوگل 79 درصد از بازار موبایل دنیا را در اختیار خواهد داشت.

با این فروش، نرخ رشد سالانه سیستم عامل اندروید در بازه زمانی 5 ساله به رقم 7.5 درصد خواهد رسید. IDC همچنین پیش بینی کرده که در سال 2019 سیستم عامل موبایل اپل 14.2 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد.

در این سال، اهالی کوپرتینو 274.5 میلیون آیفون را در اقصی نقاط دنیا به فروش می رسانند و این یعنی، نرخ رشد سالانه iOS در سال 2019 به رقم 7.3 درصد خواهد رسید.

در نهایت به ویندوز فون خواهیم رسید که طبق برآوردهای صورت گرفته، سهم آن از بازارهای جهانی به رقم 5.4 درصد می رسد که این نیز از فروش 103.5 میلیون دستگاه موبایل مبتنی بر سیستم عامل یاد شده حاصل می گردد.

نرخ  رشد سالانه این پلتفرم در بازه زمانی 5 ساله برابر با 24.3 درصد پیش بینی شده که بیشتر از سه برابر رقم برآورد شده برای اندروید و iOS است.

البته باید در نظر داشته باشید که این آمار و ارقام حدس و گمان هایی هستند که IDC برای بازار موبایل دنیا تا سال 2019 اعلام کرده و ممکن است که هیچکدامشان رنگ واقعیت به خود نگیرند.

idc

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • سعید
    سعید | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    یادم میاد تحلیلگرها قبلا می گفتن تا سال 2016-2015 ویندور فون رتبه اول میشه (یکی از خبرهای چند سال پیش نارنجی مرحوم بود )اما حالا 2015 هست و میگن 2019 احتمالا از تحلیلگرهای ایرانی یاری جستن .

  • شاهین
    شاهین | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    یک زرشک طلائی برای نویسنده IDC ارسال کنید لطفا.
    تابلو تر از این نمیشه تبلیغ کرد برای یکی.
    نه که خیلی امکانات زیادی داره، حالا میخاد تنهایی 80 درصد بازار رو هم بگیره.

  • Mr.M
    Mr.M | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    از اين چارتها بكزاريد بيشتر بخنديم براي سال 2015 اپل زده ٢٣٧ ميليون كه رشدش ٢٣ درصد زده ! بعد براي سال ٢٠١٩ در كل رشد ١٤ درصدي زده ! :D مردك هر سال اپل داره 23 درصد رشد ميكنه اون وقت پيشگويي كردي تو تو ٤ سال روي هم ١٤ درصد رشد :D هر سال اپل همينقدر امسال رشد ميكنه مواجب بگير مايكروسافت دزد كده .... بوق....

  • علی
    علی | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    الان زوده که درباره این چیزا حرف بزنیم باید ببینیم ویندوز 10 میاد چی میشه تا بعد درباره این چیزا حرف بزنیم سیستم عامل های اندروید و ای او اس بروز شدن ولی اون نشده هنوز باید دید این همه که میگن عالیه بلخره چی میشه ولی غول نرم افزار دنیا جایی نمیره زیرش نم پس بده من اپهاشو کار ندارم ولی سرفیس 3 خداییش چیز فوق العاده ای هست با قیمت 499 دلار باید ته تهش 1.800 الا 2 ملیون باشه خداکنه میاد ایران قیمت تخیلی ندن...
    ولی در کل بعید نیست برای آینده که سهمش بالاتر از این 5 درصدی که اینا میگن هم بره اگه واقعا انقلاب نرم افزاری ایجاد کنه با سیستم عامل جدیدش ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی