ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گم شده در برف و یخ؛ ضبط تصاویر شگفت انگیز از قطب جنوب به کمک یک پهپاد [تماشا کنید]

KALLE LJUNG عکاس و ماجراجویی است که نخستین بار همراه با پدر 73 ساله خود که حالا سه سالی می شود در سفر دریایی بین المللی اش به سر می برد، از منطقه قطب جنوب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

KALLE LJUNG عکاس و ماجراجویی است که نخستین بار همراه با پدر 73 ساله خود که حالا سه سالی می شود در سفر دریایی بین المللی اش به سر می برد، از منطقه قطب جنوب دیدن کرد.

این دو نفر در آرژانتین به یکدیگر رسیدند و با استفاده از قایق 14 متری پدر از گذرگاه دریایی دریک عبور کردند. آنها 16 روز را صرف ماجراجویی های خود در این منطقه نمودند و در این مدت Ljung بیش از 250 دقیقه ویدئو از مناظر مختلف اطراف خود ضبط کرد.

او چند ماه پیش از آنکه راهی این سفر شود یک پهپاد فانتوم 2 DJI را خریداری کرد و ساعت ها زمان را صرف تمرین کردن برای کار با آن نمود، با این حال وقتی زمان تمرین های خانگی به پایان آمد و نوبت به پرواز درون در آسمان سرد و گهگاه برفی قطب جنوب رسید، نگرانی تمام وجودش را در بر گرفت.

او در توضیحاتش می گوید: «هر کسی می تواند یک پهپاد را به پرواز در آورد، حتی مادر من هم می تواند این کار را بکند اما برای آنکه بتوانید این پرنده را به صورت دستی کنترل نمایید به تمرینات زیادی نیاز خواهید داشت.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

او برای ایجاد تصاویر خارق العاده ای که در ادامه خواهید دید از یک پایه H3-3D سه محوره محصول DJI بهره گرفت و نمایشگری را به کنترلر پهپاد متصل کرد که نمایی زنده از دوربین GoPro HERO3+ Black Edition را نشان می داد.

این مانیتور فرایند کنترل پرنده را آسان تر می کرد با این حال، باز هم گرفتن عکس از برخی نماها (مثلا زمانی که درون را به سمت دهانه یک کوه یخی هدایت می کرد) بسیار دشوار می شد.

LJUNG می گوید: «می توانستم ببینم که از چه فیلم می گیرم، با این حال، مانیتور عمق تصویر خوبی نداشت و به سختی می توانستم بفهمم که کجا هستم.»

این درون تصاویر جالبی را به صورت رفت و برگشت از مناظر قطب جنوب می گرفت که کوه های یخی و توناژهای مختلف رنگ آبی، چشم اندازهای زیبایی را در آن به وجود آورده بودند.

در این ویدئو قایق این عکاس خوش ذوق و پدرش به صورت تصادفی دیده می شود و می توان از آن برای درک وسعت مناظر و مقایسه اندازه آنها استفاده نمایید. در لحظه ای از فیلم هم، حرکت گروهی نهنگ ها را می بینید که به سطح آبهای یخ زده می آیند و منظره ای زیبا را خلق می کنند.

زمانی که LJUNG به خانه بازگشت برنامه ای برای تبلیغ ویدئوهای خود نداشت اما وقتی بخشی از آن را در اینستاگرام آپلود کرد و از تگ #FilmConvert (نرم افزاری که برای ویرایش فیلم به کار برده بود) برای آن استفاده نمود، ناخواسته چنین اتفاقی برای او رخ داد و خودش می گوید آنچه باعث شگفتی اش شده، بازخوردهای مثبت افرادی است که از دیدن این فیلم ها ابراز شگفتی کرده اند.

این عکاس خوش ذوق برنامه ای برای بازگشت به قطب جنوب ندارد اما پدرش هم اکنون در حال حرکت به سوی Tahiti است و احتمالا می رود که این پدر و پسر در نیوزیلند همدیگر را ملاقات کنند تا با همراهی هم فیلم زیبای دیگری را خلق کنند.

خودش می گوید: اگر اینبار در یک منطقه گرم تر همدیگر را ملاقات کنیم تجربه بسیار شیرینی خواهد بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Doomed
    Doomed | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    تصاوير و موسيقى فوق العاده زيبا و آرام بخش. بيشتر شبيه پرسه در خواب و يك رويا هميشگى.
    مرسى از پست دوست داشتنيتون

  • seedni
    seedni | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    زمستان در آنتاریکا همین جا که فیلمبرداری شده ، دما تا 85 درجه سانتیگراد زیر صفر میرسه با بادهای بیش از 50 کیلومتر در ساعت .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی