ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با Proactive در iOS 9 به نبرد Google Now می رود [شایعه]

آخرین اطلاعات منتشر شده در وبسایت 9to5Mac نشان می دهد اپل تلاش دارد با جدیت بر سرویس گوگل ناو غلبه کرده و به کاربران در زمان های لازم و مورد تقاضای شان اطلاعاتی بسیار دقیق تر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۲

آخرین اطلاعات منتشر شده در وبسایت 9to5Mac نشان می دهد اپل تلاش دارد با جدیت بر سرویس گوگل ناو غلبه کرده و به کاربران در زمان های لازم و مورد تقاضای شان اطلاعاتی بسیار دقیق تر از گذشته ارائه نماید.

گزارش وبسایت مذکور به یک "طرح ابتکاری قابل توجه" که در iOS پیاده سازی و اسم رمز Proactive برایش انتخاب شده می پردازد. در این طرح از داده های سیری، فهرست مخاطبین، تقویم، پس بوک و بسیاری از اپلیکیشن های شخص ثالث دیگر بهره گیری شده و با گردآوری و پردازش آنها دستیار شخصی-دیجیتالی به مراتب هوشمند تر از سیری امروزی به یاری کاربر می شتابد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

9to5Mac می افزاید Proactive بناست تا جایگزین قابلیتی گردد که هم اکنون با عنوان اسپات لایت شناخته می شود، این امکان در حال حاضر در iOS و با کشیدن انگشت بر روی نمایشگر به سمت پایین در اختیار کاربر قرار می گیرد در حالیکه ویژگی جدید مورد بحث در سمت چپ صفحه خانگی پلتفرم موبایلی اپل جای خواهد داشت.

ناگفته نماند که اسپات لایت تا پیش از سال ۲۰۱۳ و بازنگری گسترده ای که در طراحی iOS صورت گرفت در همین مکان یعنی سمت چپ هوم اسکرین قرار داشت و حالا ظاهراً کاهش استفاده از آن توسط کاربران سبب گشته تا ساکنین کوپرتینو تصمیم بگیرند قابلیت جدید ولی پیشرفته تر مشابه اش را به جایگاه پیشین بازگردانند.

یک نوار جستجو امکانات کنونی اسپات لایت را عرضه خواهد نمود، ولی بخشی که در زیر این نوار تعبیه گشته حائز اهمیت بوده و از نکات جالبی برخوردار است. این بخش داده های مختلفی را بر حسب محل استقرار فیزیکی فرد و یا عاداتش در استفاده از دیوایس آماده کرده و به نمایش در می آورد؛ کاری که گوگل ناو این روزها به شکلی بسیار مطلوب برای کاربران پلتفرم اندروید انجام می دهد.

برای مثال در صورتیکه یک قرار ملاقات در تقویم تان ثبت کرده باشید Proactive به صورت خودکار و در زمان لازم نقشه ای از مسیری که باید برای رسیدن به محل قرار طی گردد را نشان داده و بر حسب ترافیک توصیه می کند چه زمان بهتر است حرکت را آغاز نموده و از کدام خیابان ها و کوچه ها گذر نمایید تا سریعتر برسید.

قابلیت جدید همانطور که اشاره شد عادات شما در مورد اپلیکیشن ها را نیز فرا می گیرد. اگر شما هر هفته در روز و ساعت معینی با فرد خاصی تماس می گیرید یا مثلا در آغاز روز به شبکه های اجتماعی سر می زنید، Proactive در بازه های زمانی مناسب میانبر یا آیکنی مرتبط به اپ های بیشتر استفاده شده را آماده سازی کرده و نمایش می دهد.

از دیگر خواص این امکان تازه می توان به نشان دادن فهرستی از رستوران های نزدیک به فرد در زمان مناسب صرف وعده های غذایی اشاره کرد. ضمناً گفته می شود اپل با هدف ارائه ی قابلیت هایی که حالت واقعیت افزوده دارند اقدام به توسعه ی یک پایگاه داده ی ویژه نموده است.

tumblr_nnabknd7mh1sl7buto1_1280

بر همین اساس وقتی در یک رستوارن حضور می یابید می توانید با گرفتن دوربین آیفون بر روی منوی آن رستوران اطلاعات مختلفی را در مورد غذاهایی که سرو می شوند دریافت کرده و یا در یک خیابان با گرفتن دوربین به سمت ساختمان ها داده هایی را در مورد کسب و کارهای محلی موجود به دست آورید.

آنچه مورد اشاره قرار گرفت در قیاس با توانایی های سیری کنونی بسیار جاه طلبانه و بلند پروازانه به نظر می آید، لذا 9to5Mac احتمال می دهد شاید همه ی امکاناتی که به آنها پرداخته شد به صورت یکجا در iOS 9 عرضه نگردد و ارائه ی برخی از آنها به آینده موکول شود.

باید منتظر ماند و دید در WWDC امسال که زمان زیادی تا برگزاری اش باقی نمانده ساکنین کوپرتینو تا چه حد می توانند شگفت زده مان کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Sina
    Sina | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    كاش پشتيباني از زبان فارسي رو هم اضافه كنه

  • رامين
    رامين | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    رسما كپي و دنباله روي از گوگله اين خب.
    اون دوستي كه ميگه اپل هميشه بهترين و بي نقص ترين رو ميسازه ميشه بگه الان جايگزين نقشه ي گوگل مپ چي شده تو آيفون؟ هنوز توي اون خيابونهاي كج و مووَج داريد راه ميريد؟

  • Farzad Ive
    Farzad Ive | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    یک پروژه نوکیا داشت واسه یه رام اندوید شبیه همین اون موقع گفتم من اینو میخوام اون رام به سرنجام نرسید اما خو اپل میخواد بهترش رو بزنه (از این نظر که اون فقط به زمان توجه داشت و یه سری اعلان هارو نشون میداد این یه سری اعلان های خاص رو در جاهای خاصی از رابط کاربری نشون میده)

  • AliPC
    AliPC | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    اگه شرکت دیگه اینکارو کرده بود دوستان میگفتن کپی زده ولی چون اپل زده شد نوآوری.

  • Mohamad_Vahedi
    Mohamad_Vahedi | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    الان یکی از دوستان میاد میگه اپل دوباره اسمارت فون ها رو اختراع کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی