ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

باکتری های دستکاری شده ژنتیکی رنگ ادرار را جهت شناسایی بیماری تغییر می دهند

قطعا پیشگیری بهتر از درمان است. چه پیشگیری از مرحله آزمایشگاهی باشد و چه مربوط به بدن انسان. محققین در آزمایشگاه ها موفق به تولید باکتری هایی شده اند که در صورت تشخیص بیماری های ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

قطعا پیشگیری بهتر از درمان است. چه پیشگیری از مرحله آزمایشگاهی باشد و چه مربوط به بدن انسان. محققین در آزمایشگاه ها موفق به تولید باکتری هایی شده اند که در صورت تشخیص بیماری های خاص، رنگ ادرار را تغییر می دهند تا بیمار سریعا متوجه حضور عوامل بیماری زا در بدن شود.

باکتری اشرشیا کلای که تحت عنوان E.Coli در تحقیقات مورد استفاده قرار می گیرد، این بار تغییراتی به خود دیده و به میزان بالای گلوکز در ادرار واکنش نشان می دهد، آن هم یک واکنش رنگی. اگر میزان گلوکز در ادرار از مقدار خاصی بالاتر باشد، ادرار به رنگ قرمز در می آید.

پژوهشگران دیگری از همین باکتری برای تشخیص سرطان کبد استفاده کرده. مطالعات نشان می دهد که باکتری های خاصی در محل تومور زندگی می کنند. در مرحله ای که تومورها برای شناسایی از طریق دستگاه MRI هنوز بسیار کوچک اند، این روش پاسخگو خواهد بود.

برای شروع کار، محققین باکتری های دستکاری شده را وارد بدن موش هایی که به سرطان کبد مبتلا بودند نمودند اما برای شناسایی سرطان کافی نبود. بنابراین باکتری دومی هم به خون اضافه شد تا در صورت وجود تومور، ادرار را به رنگ قرمز در آورد. در هر صورت شناسایی سرطان در مراحل ابتدایی اهمیت بالایی دارد و روش های فوق می تواند به سلامت کلی بدن انسان کمک شایانی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    یدفعه ای یاد اون همه دانشجو و محققی افتادم که دارن اینقدر سخت کار میکنن بلکه بتونن سلامت رو برای ما انسانها سوای رنگ نژاد و دین و ملیت ارتقا بدن .....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی