ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار گارتنر رشد پانزده درصدی iOS را در سه ماهه نخست 2015 نشان می دهد

امروز گارتنر جدیدترین اطلاعات آماری خود از صنعت جهانی تلفن های هوشمند را منتشر نموده که رشد اپل را در سه ماهه اول سال جاری نشان می دهد. با وجود صدرنشینی اندروید با تعداد 256 میلیون گجت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

امروز گارتنر جدیدترین اطلاعات آماری خود از صنعت جهانی تلفن های هوشمند را منتشر نموده که رشد اپل را در سه ماهه اول سال جاری نشان می دهد. با وجود صدرنشینی اندروید با تعداد 256 میلیون گجت شیپ شده طی همین بازه، سیستم عامل یادشده با افت اندکی در زمینه سهم از بازار جهانی اسمارت فون ها مواجه بوده که این مقدار از %80.8 هم اکنون به %78.9 در سه ماهه نخست 2015 رسیده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

iOS اپل از سه ماهه نخست 2014 تا سه ماهه نخست 2015 سهم خود از بازار تلفن های هوشمند را از %15.3 به %17.9 رسانده و از ژانویه تا مارس سال جاری موفق شده تا 60.2 میلیون آیفون را روانه بازار نماید. گفتنی است که این مقدار طی همین بازه در سال 2014 چیزی در حدود 43.1 میلیون دستگاه بوده است.

اما ویندوزفون نیز در سه ماهه نخست 2015 با عرضه 8.3 میلیون دستگاه موفق شده تا %2.5 از سهم بازار تلفن های هوشمند را تصاحب کند. با وجود اینکه میزان دستگاه های عرضه شده در سال جاری نسبت به 7.6 میلیون دستگاه سال پیش با افزایش مواجه بوده، اما هنوز هم سیستم عامل مایکروسافت جایگاه خوبی در بازار ندارد.

Android-still-leads-the-way-globally

میزان عرضه موبایل های بلک بری از 1.7 میلیون دستگاه در سال گذشته هم اکنون به 1.3 میلیون دستگاه تقلیل یافته که همین موجب کاهش سهم این شرکت کانادایی از %6 به %4 در سال جاری گردیده است.

با وجود اینکه سامسونگ در زمینه میزان دستگاه های شیپ شده به بازار با رقم 81.1 میلیون دستگاه پیشتاز سه ماهه نخست سال جاری است، این مقدار 4 میلیون دستگاه کمتر از سال پیش بوده است. طبق برآوردهای حاصله سهم غول کره ای از بازار تلفن های هوشمند از %30.4 در سال گذشته به %24.2 در سه ماهه نخست سال 2015 رسیده است.

اپل در همین بازه موفق شده تا 19 میلیون آیفون را روانه بازار کند و همین موجب شده که سهمش از بازار اسمارت فون ها از %15.3 به %17.9 در سه ماهه نخست امسال برسد. در همین بازه لنوو نیز با 18.8 میلیون دستگاهی که به بازار عرضه نموده با تصاحب 5.6% از بازار در مقام سوم و بالاتر از هوآوی با 18.1 میلیون دستگاه ایستاده است.

Apple-picks-up-share-from-Samsung

در نهایت کمپانی کره ای ال جی با عرضه 15.4 میلیون دستگاه به بازار در سه ماهه نخست 2015، حدودا %4.6 از سهم بازار را تصاحب نموده و در مقام پنجم تولید کنندگان تلفن های هوشمند ایستاده است.

در مجموع از ژانویه تا مارس سال جاری 336 میلیون اسمارت فون روانه بازارهای جهانی شده که نسبت به همین بازه در سال گذشته با رشدی 19 درصدی مواجه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۸ خرداد ۱۳۹۴

    LG باید به خودش یه تکونی بده لیاقتش نیست زیر چینی ها باشه باید یه 4میلیون اسمارتفون بیشتر بفروش

  • Juan Rodriguez
    Juan Rodriguez | ۸ خرداد ۱۳۹۴

    تو جدول بالا نوشته مایکروسافت ۳۳ میلیون گوشی با سهم ۷.۲٪ فروخته بعد پایین نوشته ۸.۳ میلیون. یعنی آمار جدول اول با احتساب فیچرفونهاست یا قضیه چیز دیگه ایه. کسی میتونه توضیح بده؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی