ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

5 روش برای زنده نگه داشتن خلاقیت در شرکت ها

با نگاهی به زندگی افراد موفق نظیر بیل گیتس درخواهید یافت که این افراد صرفا به خاطر هوش و نبوغ سرشارشان به موفقیت نرسیدند بلکه گفته می شود که آنها بیشتر از 10 هزار ساعت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

با نگاهی به زندگی افراد موفق نظیر بیل گیتس درخواهید یافت که این افراد صرفا به خاطر هوش و نبوغ سرشارشان به موفقیت نرسیدند بلکه گفته می شود که آنها بیشتر از 10 هزار ساعت را صرف نظریه پردازی، الگوسازی و بهبود تکنیک های عملکردی شان می کنند و این است راز موفقت آنها.

شرکت چند ملیتی Saint-Gobain در سال 1665 در فرانسه گشایش یافت و با دنبال کردن همین رویکرد توانست کسب و کاری موفق را برای خود بسازد. زمانی که از میناس آپلیان، نایب رئیس و مدیر بخش توسعه و تحقیق آن سوال شد که چگونه شرکتی با این قدمت توانسته است همگام با روند و گرایشات روز پیش برود به 5 نکته مهم اشاره کرد که در ادامه با یکدگیر آنها را از نظر می گذرانیم. با دیجیاتو همراه باشید.

1- مهارت ها را به چالش بکشید

شرکت Saint-Gobain بیش از 350 سال است که در زمینه ساخت و تولید شیشه فعالیت می کند و همانطور که می بینید این رقم به مراتب فراتر از 10 هزار ساعتی است که در ابتدای متن به آن اشاره شد، با این همه، مهارت های این شرکت همچنان نیازمند تغییر است.

کارشناسان کمپانی مورد بحث مرتبا در حال بررسی این مساله هستند که چطور محصولات تولیدی شان را بهتر کنند. آنها برای تغییر معیارها و اصول پذیرفته شده همواره به دنبال ایده هایی برای ساخت محصولاتی بهتر هستند تا از این طریق بهتر به مشتریان خود خدمت رسانی کنند و این مساله نیز یا از طریق بهبود فرایندهای تولیدی امکان پذیر خواهد بود یا با افزودن قابلیت های مفید و مبتکرانه به محصولات ساده.

برای نمونه این شرکت حالا شیشه هایی را تولید می کند که رنگ را تغییر می دهند تا چشم فرد در هنگام مشاهده برخی رنگ ها خسته نشود و یا محصولاتی را تولید می کند که مصرف انرژی در ساختمان ها را به میزان قابل توجهی پایین می آورد.

2- از دیگران الهام بگیرید

بهترین ایده ها از سوی کارآفرینان و نسل های جدید ارائه می شوند و این شرکت نیز برای دریافت ایده های نوین، اقدام به برگزاری رقابتی به نام NOVA Innovation کرد و به استارتاپ هایی که راهکارهای مبتکرانه در زمینه محیط زیست، محصولات پایدار، مواد پیشرفته، منابع تجدیدپذیر انرژی و راهکارهای ساخت و ساز با بهره وری بالا ارائه می دادند جایزه اهدا می کرد.

این استارتاپ ها در جریان رقابت شانس آن را می یافتند تا از حمایت های شرکتی با بیش از 3 میلیون ساعت تجربه و دانش برخوردار گردند.

3- بزرگی یک ایده مهم نیست

بسیاری از افرادی که در محیط های حامی خلاقیت و نوآوری کار می کنند می دانند که بزرگ بودن ایده ها اهمیت ندارد و در عوض این ایده های کوچک هستند که می توانند کارگشا باشند.

اغلب تکنولوژی های جدید و جالب ارائه شده توسط این شرکت ها مقیاس کوچک شده ای از اختراعات بزرگ تر هستند که برای استفاده در بخش های تازه و مبتکرانه بهینه سازی و تغییر یافته اند.

برای نمونه، تلفن همراه پروژه ای جانبی بود که از مهندسی و سفرهای فضایی به دست آمد. مبتکران امروزی قادرند که با نگاه کردن به نوآوری های بزرگ و کوچک ایده بگیرند.

4- تنوع را فراموش نکنید

نوآوری تنها در صورتی ایجاد می شود که با نگاهی متفاوت به جهان نگریسته شود. افراد مبتکر و باهوش با آنهایی همراه می شوند که تجربیات، دیدگاه ها و ایده هایی متفاوت از آنها دارند.

مطمئن شوید که نیروهای کاری شما مملو از افرادی هستند که از نسل ها، موقعیت های جغرافیایی، جنسیت و اصول اخلاقی متفاوت می آیند و این یعنی هیچگاه قربانی فرضیات خود نخواهید شد و می توانید به دیدگاهی فراگیر در مورد نحوه انجام امور دست پیدا کنید.

5- ترس و شکست را فراموش کنید

کارآفرینان این عامل را خوب می شناسند اما این فاکتور معمولا زمانی که شرکت ها رشد پیدا می کنند فراموش می شود. مدیران شرکت Saint-Gobain اما، این عامل را همواره در هر کاری مد نظر دارند و معترفند که بخش توسعه و تحقیق آنها از این طریق است که زنده می ماند.

نکته دیگر اینکه با کنار گذاشتن ترس و دلهره در انجام کارها، شکست هایشان معمولا به پیروزی منجر می شوند. برای مثال سال های زیادی طول کشید که کارخانه شیشه سازی Gobain بتواند با آزمون و خطا کارش را پیش ببرد و عاقبت از لحاظ کیفیت رقبایش را کنار بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • حمید
    حمید | ۸ خرداد ۱۳۹۴

    کلن دیجیاتو در کلش اف کلنز افتتاح شد
    digiato باپرچم ابی

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۸ خرداد ۱۳۹۴

    ترس و شکست را فراموش کنید

    • محمد ر
      محمد ر | ۸ خرداد ۱۳۹۴

      آقا شما ۱۲ ۱۳ سالته الان دقیقا واس چی میای زیر پست نکات مربوط به شرکت ها نظر میدی؟

  • امير پارسا
    امير پارسا | ۸ خرداد ۱۳۹۴

    اين مطلبو رو برا چش تنگا و مايكي فربه نوشتن!!! :) اينو بخونن بلكه يكم دست از تقليد برداشتند ؛) .

    • امیر پارسا
      امیر پارسا | ۸ خرداد ۱۳۹۴

      چرا وقتی دوست قهوه ایمون میره تی بکشه تو میای؟!
      .
      ظهر بخیر
      واقعا رفتم

      • امير پارسا
        امير پارسا | ۸ خرداد ۱۳۹۴

        مرتيكه ملعون !!!اكانت سأختم كه تو نتوني از اين كارا بكني حالا از لفظ هاي من تقليد ميكني؟؟!! :) مايكي حقوق چقدر ميده!!!!؟؟؟

        • Siamak Gol
          Siamak Gol | ۸ خرداد ۱۳۹۴

          از فیلم فارسی بدتر بود..
          این خرمایی که داری میخوری از نخلیه ما هستشو تف کردیم....

          • امير پارسا
            امير پارسا | ۸ خرداد ۱۳۹۴

            يعني شما بارر ندارين من امير پارسا واقعي هستم!!!!؟؟؟؟باشه مهم نيست سيا اين بود مرامت عيب نداره :)!!

        • aromin
          aromin | ۸ خرداد ۱۳۹۴

          خب یه عکس واسه پروفایلت بزار
          کسی که ثبت نام نکرده اگه از اسم تو هم استفاده کنه
          نمیتونه عکس پروفایل دشته باشه این طوری معلوم میشه
          کدوم کامنت رو شما نوشتی و کدوم رو امیر پارسای فیک

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۸ خرداد ۱۳۹۴

      وارسته
      شما کاری با اون فربه های لمپن نداشطه باش...
      بضار به هال خودشون بصوزن... چش تنگا هم که اصا نجسن.. ما نژاد برتیم... اونا عنن... باشد که با رهنمود های شما به راصت هدایط شوند... چش تنگای مزدور خائن

      • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
        آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۸ خرداد ۱۳۹۴

        سیامک جدا یه اسکرین شات بگیر ببین یه از دنیا پرت خودش کامنت میده ، خودش به خودش جواب میده، بعد با اکانت میاد میگه جفتتون خفه شید!!!
        در این حد یعنی!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی