ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ون های اپل در حال نقشه برداری سه بعدی بوده اند؛ فعلا خبری از اتومبیل خودران نیست

مدتی پیش خبری را برایتان منتشر کردیم که اپل، ون هایی را با یک دستگاه عجیب بر روی قسمت فوقانی آنها، به خیابان های شهرهای مختلف ایالات متحده فرستاده؛ در آن زمان تصور می شد که این خودروها، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

مدتی پیش خبری را برایتان منتشر کردیم که اپل، ون هایی را با یک دستگاه عجیب بر روی قسمت فوقانی آنها، به خیابان های شهرهای مختلف ایالات متحده فرستاده؛ در آن زمان تصور می شد که این خودروها، به شکل بدون راننده هدایت می شوند و شاید اپل بخواهد رقیبی بشود برای اتومبیل های خودران گوگل.

اکنون اما گزارشی جدید از سوی 9to5Mac منتشر گشته که خبر از اهداف دیگری می دهد؛ گویا اپل از ون های مخصوص برای تهیه نقشه سرویس Apple Maps استفاده می کند.

آنطور که خبر می رسد، این پروژه سه هدف را دنبال نموده: نقشه های بسیار با کیفیت و دقیق، تصاویری از نمای خیابان ها، و البته تهیه تصاویر سه بعدی برای سرویس Street View اما اختصاصی برای خود اپل. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اپل می خواهد کاربرانش را از نقشه های گوگل بی نیاز سازد و هدف اصلی این پروژه نیز در اصل همین است. در حال حاضر، اپل مپز بر اساس منابع خارجی تنظیم شده و همین موضوع نیز منجر به وجود خطاهای بسیار زیاد در آن شده است.

با شیوه ی کنونی، اپل می تواند خود را به رقیب اصلی و بسیار بزرگش در این زمینه، یعنی گوگل نزدیک تر کرده و کیفیت نقشه های خود را تا حد مطلوبی بالاتر ببرد. در گزارش مذکور آمده که این نقشه ها برای کشور ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ به دست کاربران خواهند رسید اما از همین حالا نیز به نظر می رسید که چنین تاریخی، می تواند عقب تر بی افتد.

ون های مخصوص، در هنگام نقشه برداری، به شکل همزمان به ثبت داده های سه بعدی نیز مشغول می گردند. اپل می خواهد از کسب و کارها نیز تصاویری دقیق تهیه کند تا در زمان مورد جستجو قرار گرفتن آنها در نقشه، تصاویری با کیفیت از آنها را برای کاربر به نمایش بکشد.

از طرف دیگر، اپل نمی خواهد سرویسی دقیقا مشابه با Street View ی گوگل عرضه کند، بلکه تمایل دارد یک نقشه سه بعدی از کل شهر تهیه کرده که کاربر قادر باشد به شکل مرحله به مرحله، خیابان های آن را مورد بررسی قرار دهد. هنوز البته در گزارش گفته نشده که به شکل دقیق کاربران چگونه خواهند توانست نقشه ها را مرور کنند اما گفته می شود سرویس مذکور، بهتر از راهکاریست که گوگل ارائه می دهد.

به نظر نمی رسد در آینده ی نزدیک، اپل به شکل رسمی هیچ یک از این شایعات را تایید نماید. این شرکت معمولا تمایلی ندارد هیچ خبری را در خصوص پروژه های آینده اش عنوان سازد و چون گفته شده در سال ۲۰۱۷ سرویس مذکور از راه خواهد رسید، به احتمال زیاد باید تا آن زمان برای دریافت خبرهای رسمی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • حمید
    حمید | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    کلن دیجیاتو در کلش اف کلنز افتتاح شد...بیایید تا گسترشش بدیم.
    Digiato با پرچم ابی......منتظر حضور گرمتان هستیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی