ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه Abacus گوگل قصد جایگزینی سیستم احراز هویت مبتنی بر گذرواژه را دارد

دو روز پیش گوگل در کنفرانس I/O خود از امکانات جدیدی پرده برداشت که قرار است از طریق اندورید M در اختیار کاربران قرار داده شود و از جمله مهم ترینشان می توان به وضعیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

دو روز پیش گوگل در کنفرانس I/O خود از امکانات جدیدی پرده برداشت که قرار است از طریق اندورید M در اختیار کاربران قرار داده شود و از جمله مهم ترینشان می توان به وضعیت جدید برای صرفه جویی در مصرف انرژی، مدیریت بهبود یافته رم، پشتیبانی از حسگرهای اثرانگشت و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

روز گذشته اما، کارکنان این شرکت تصمیم گرفتند که بار دیگر به روی صحنه بیایند و پرده از فناوری های آینده نگرانه بیشتری بردارند که توسط تیم ATAP ساخته شده اند و موارد مختلفی از جمله لباس های هوشمند، نسخه ای از پروژه آرا و پروژه Abacus را شامل می شوند.

مورد آخر یعنی پروژه Abacus نوعی سیستم احراز هویت هوشمند است که با هدف حذف پسورد از دستگاه های موبایل کلید خورده است. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری را در این رابطه با شما در میان بگذاریم. با دیجیاتو همراه باشید.

اما راز پروژه مذکور در تحلیل الگوهای استفاده کاربر نهفته است. این تکنولوژی به مواردی از قبیل نحوه تایپ کردن، طریقه حرکت، روش کشیدن انگشت روی نمایشگر و اپلیکیشن هایی توجه می کند که به طور معمول مورد استفاده قرار می دهید.

Abacus در کنار همه اینها از ابزارهای احراز هویت نظیر سیستم های تشخیص چهره و صدا نیز بهره می گیرد و با ترکیب نمودن همه این علائم تلاش می کند مشخص نماید آیا شخصی که در حال استفاده از دستگاه است دقیقا خود مالک است یا خیر؟

اما نکته مهم در رابطه با این تکنولوژی این است که همه این موارد را در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار می دهد. همانطور که می دانید امکان فریب دادن سیستم های تشخیص چهره وجود دارد (دست کم حالا که اینطور است)، با این همه، تقلید کردن صدا و نحوه استفاده از یک ابزار الکترونیکی برای جاعلان امری است دشوار.

گوگل مدعی شده که فریب دادن پروژه Abacus به مراتب دشوارتر از سیستم های معمول احراز هویت نظیر پسوردهای چهار رقمی یا حسگرهای اثر انگشت است.

با این همه، چون دستگاه مرتبا به جمع آوری و تحلیل همه جور اطلاعاتی مشغول است، انتظار می رود که عمر باتری آن به میزان زیادی کاهش پیدا کند، هرچند که امید می رود اهالی مانتین ویو زودتر راهکاری را برای حل این مساله بیابد.

روز گذشته گوگل در دموی زنده ای که در کنفرانس I/O 2015 اجرا گردید توانست این تکنولوژی را با موفقیت تست کند. پیش بینی می شود که در آینده نه چندان دور برخی پروتکل های امنیتی هم برای این پروژه در نظر گرفته شود تا چنانچه دستگاه تشخیص داد فرد دیگری قصد استفاده از آن را دارد اقدامات لازم را انجام دهد.

لازم است یادآور شویم که تیم تکنولوژی های پیشرفته گوگل هنوز هم در مورد زمان عرضه این فناوری تصمیم نگرفته اند و این مساله همچنان مستلزم گذشت زمان است.

google-io-2015-atap-project-abacus

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • samsungmobile
    samsungmobile | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    اینجاست که اون سیستم تشخیص فشار اپل(درگلکسی نوت به نحو دیگه با قلم) بدرد میخوره! از میزان فشاری که کاربر واسه تاچ اعمال میکنه یاد میگیره که کی دست صاحبش و کی نیست!مثل این بررسی جعل امضاها میمونه!

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    دهنت سرویس بااین اسم گذاشتنتون...خیلی گمراه کنندست...!

    • H03YN
      H03YN | ۹ خرداد ۱۳۹۴

      D:

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    قطعا نیاز به یه مدون چند ساله داره تا بتونه با یه برنامه ریزی صحیح شخصیت کاربراشو به دست بیاره و بتونه هر دفه که یکی رمز رو وارد میکنه تشخیص بده که طرف خودشه یا نه مثلا من میرم سر کار شاید بخوام از اونجا ایمیلمو چک کنم با وسواسی خاصی پسورئمو وارد نکنم یا تو خونه وسواس بیشتری به خرچ بدم یا من سر کار شاید استرش داشته باشم و تو خونه نه و کلی چیزای دیگه

    • عـــامـروفـسـکی
      عـــامـروفـسـکی | ۹ خرداد ۱۳۹۴

      خلاصه اینکه این پروژه باید شخض مورد نظر رو مدتی زیر نظر داشته باشه که چه زمانی سر کاره تا خودشضو باهاش وفق بده بعد برگشت خونه دوباره خودشو تغییر بده تا با یه آدم دیگه برخورد کنه به نظرم کار سختیه اما اگر بشه یه انقلابه تو امنیت

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    امیدوارم گوگل سرعت پیشرفتش خیلی بیشتر بشه چون هرچی اون بدست بیاره گوشی من بیتر میشه که یه حس خوشایندی به کاربر دست میده.

  • TROOL
    TROOL | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    وقتی که گوگل میخواد کاری کنه و توش میمونه
    وقتی که سیستم به این ایده بزرگی رو بسازی بعد ندونی چجوری بهینش کنی

    حالا واسه چنننند سال دیگه میاد میبینیم چجوریه

مطالب پیشنهادی