ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از پوشیدنی مبتنی بر رادار خود به نام پروژه سولی پرده برداشت

در جریان مراسم I/O 2015، یکی از بخش ها بیش از اندازه مورد توجه حاضرین قرار گرفت. تیم پروژه ها و تکنولوژی های پیشرفته گوگل موسوم به ATAP وظیفه دارد ابزارهای جالب و جدیدی را برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

در جریان مراسم I/O 2015، یکی از بخش ها بیش از اندازه مورد توجه حاضرین قرار گرفت. تیم پروژه ها و تکنولوژی های پیشرفته گوگل موسوم به ATAP وظیفه دارد ابزارهای جالب و جدیدی را برای استفاده همگان بسازد و در جریان این کنفرانس از ساخت پوشیدنی تازه ای سخن گفت که همگان را به تعجب وا داشت.

این پوشیدنی پروژه سولی نام دارد اما با انواع دیگر محصولات مرتبط با این دسته فرق می کند. پروژه سولی نه یک ساعت هوشمند بلکه خود شما هستید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اعضای تیم ATAP گوگل می دانند که دستان شما بهترین ابزار برای تعامل تان با ابزارهای مختلف هستند اما همه چیز هم صرفا یک دستگاه نیست. در واقع این پروژه قصد دارد دستان و انگشتان شما را به تنها اینترفیسی بدل کند که به آن نیاز خواهید داشت.

برای عملیاتی شدن این مهم، گوگل نوعی رادار را طراحی کرده که بسیار کوچک است و به راحتی در داخل بدنه یک ساعت هوشمند جای می گیرد. این رادار کوچک حرکات بدن شما را به صورت آنی تحت نظر گرفته و از این حرکات برای تغییر دادن سیگنال های خود بهره می گیرد.

با حرکت دادن دست ها از جهتی به جهت دیگر و یا دور کردن آن از رادار، سیگنال های آن نیز تغییر می یابند و جالب است بدانید که با مشت کردن دست هم این سیگنال ها عوض می شوند.

برای اینکه سیگنال های یاد شده برای اپلیکیشن ها یا سرویس های مختلف معنا و مفهوم پیدا کنند، تیم گوگل از APIهای مشخصی بهره گرفته است. البته ناگفته نماند که این پروژه هنوز هم روزهای نخستین خود را پشت سر می گذارد، با این همه، توانست حاضران در سالن را شگفت زده کند و به جای آنکه امکان استفاده بدون دست از گجت ها را برای شما میسر کند، خودتان را به رابط کابری بدل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Atrin007
    Atrin007 | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    من سه بار رادار رو ادرار خوندم. پیش خودم میگفتم با ادرار میخوان چی کار کنن؟!!!! امان از دست این مغز که اینقدر آدمو گول میزنه.

  • علیرضا
    علیرضا | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    پروژه های و ابداعات گوگل ایقدر سریع اتفاق می افتن که ما حتی فرصت نمی کنیم خبرهاش را کامل دنبال کنیم!

  • حمید
    حمید | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    کلن دیجیاتو در کلش اف کلنز افتتاح شد...بیایید تا گسترشش بدیم.
    Digiato با پرچم ابی......منتظر حضور گرمتان هستیم.

  • xoder
    xoder | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    چیز آینده داریه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی