ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [3 خرداد-10 خرداد]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۳

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

اپلیکیشن همراه برای Assassin's Creed Syndicate منتشر نخواهد شد

SyndicatePunch

از هر لحاظ که بررسی کنیم، عرضه سالانه Assassin's Creed در حال لطمه وارد کردن به این سری است. یکی دیگر از جنبه های منفی Unity، عنوان سال گذشته یوبیسافت که برای کنسول های نسل هشتم و پی سی منتشر شد، اپلیکیشن همراهی بود که برای سیستم عامل های اندروید و iOS منتشر شد تا کنترل امکانات اضافه از طریق آن انجام پذیرد.

وبسایت یوروگیمر از سوی یوبیسافت تائیدیه ای دریافت کرد که در آن عدم ساخت و عرضه اپلیکیشن همراه برای Assassin's Creed Syndicate مورد تائید قرار گرفته.

سخنگوی یوبیسافت می گوید تیم توسعه دهنده می خواهد تمام تمرکز خود را روی تجربه اصلی و هسته بازی بگذارد. به هر حال، امیدواریم امسال یوبیسافت بتواند به وعده های خود عمل کند و Syndicate را بدون مشکلات بزرگ منتشر نماید.

Assassin's Creed Syndicate در تاریخ 23 اکتبر برای پی سی، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر می شود.

برای بازی کردن Need For Speed نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارید

need_for_speed_art-600x207

نسخه بعدی Need For Speed یک بازسازی اساسی خواهد بود و توسعه دهندگان سعی دارند دوباره این عنوان را با استانداردهای نسل جدید بازی های ویدیویی تعریف کنند. اولین مسئله ای که اهمیت بسیار دارد، اتصال دائمی به اینترنت است.

عناوین پیشین سری Need For Speed دارای بخش آنلاین برای رقابت های چند نفره و دوستانه بوده اند اما تا به حال نید فور اسپیدی منتشر نشده بود که اتصال دائمی به اینترنت را اجباری کند. در واقع این سیاست الکترونیک آرتز ما را به یاد The Sims 4 و SimCity می اندازد که هر دو به نوعی فاجعه بار منتشر شدند.

اگر به یاد داشته باشید، اکس باکس وان در ابتدا قرار بود کنسولی کاملا آنلاین باشد و کاربران حداقل هر 24 ساعت یک بار آنلاین شوند تا اجازه بازی کردن پیدا کنند اما این طرح به طور کلی توسط مردم در سراسر دنیا مورد تمسخر واقع شد. اگر قرار باشد نید فور اسپید جدید یک عنوان MMO همانند The Crew باشد، شاید این تصمیم گیری منطقی باشد اما در غیر این صورت ممکن است به تجربه کلی گیمرها و دید عمومی مردم در مورد سری نید فور اسپید ضربه جدی وارد کند.

اما در هر صورت بدبینی ها را که کنار بگذاریم، به نظر می رسد نید فور اسپید جدید، ساخته استودیو Ghost Games بزرگ و خوش ساخت باشد. یک سال تاخیر در عدم عرضه نید فور اسپید از سوی ناشری چون الکترونیک آرتز مفاهیم تفکر برانگیزی درون خود نهفته دارد. شایعاتی نیز اخیرا منتشر شده که اعلام می کند این عنوان در تاریخ 3 نوامبر برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه می شود. کنفرانس E3 شرکت الکترونیک آرتز با حضور NFS جدید باید دیدنی باشد.

Halo 3: ODST به مجموعه مستر چیف اکس باکس وان افزوده شد

HALOODSTHD_610

Halo 3: ODST به عنوان هدیه ای جهت خرابکاری های ابتدایی Halo: The Master Chief Collection به دارندگان این بسته اهدا شد. این بازی که بازسازی نسخه نسل هفتمی است و توسط استودیو بانجی توسعه یافته بود، حالا با کیفیت بالاتر و به عنوان یک آپدیت برای اکس باکس وان (از طریق بسته مستر چیف) منتشر شده.

حجم این آپدیت 8.1 گیگابایت است و به نظر می رسد هنوز همه کاربران قادر به دانلود آن نیستند. بسیاری روی 99 درصد گیر کرده اند و نمی توانند دانلود را تمام کرده و بسیاری دیگر نیز توانسته اند با موفقیت وارد بازی شوند و مراحل را پشت سر بگذارند و بازی را به اتمام برسانند.

تنها هیلوی اصلی که تا به حال برای اکس باکس وان عرضه نشده، Halo: Reach نام دارد که آخرین هیلوی ساخته شده توسط بانجی بود. از آنجایی که کاراکتر اصلی این بازی مستر چیف نبود، این بازی هیچ وقت برای عرضه در بسته مستر چیف در دستور کار قرار نگرفت اما به هر حال همین مسئله در مورد Halo: 3 ODST هم صادق است. بنابراین می توان به عرضه Halo: Reach برای اکس باکس وان هنوز هم امید داشت.

قیمت آکیلس ریفت به همراه یک کامپیوتر قدرتمند اعلام شد

rift

اوایل سال آینده میلادی، آکیلس ریفت به بازار عرضه می شود تا معنای حقیقی واقعیت مجازی را در برابر دیدگان ما به نمایش درآورد؛ البته تنها در صورتی که یک کامپیوتر بسیار قدرتمند در اختیار داشته باشید.

اما اگر کامپیوتری با مشخصات اعلام شده ندارید، می توانید پی سی های آماده 1500 دلاری را از آکیلس بخرید. برندن آیریب، مدیرعامل شرکت آکیلس وی آر در کنفرانس Re/code اعلام کرد که کامپیوترهای مخصوص این شرکت برای کار با آکیلس ریفت آماده شده اند.

وی گفت: "اگر بخواهید یک کامپیوتر جدید بخرید و پس از آن ریفت مخصوص به خود را خریداری کنید، در مجموع باید مبلغی حدود 1500 دلار بپردازید." وی قیمت آکیلس ریفت را به طور جداگانه اعلام نکرد اما پکیجی که شامل یک کامپیوتر قوی و همچنین هدست واقعیت مجازی ریفت است، 1500 دلار قیمت دارد.

پیش از این آکیلس مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای کار با ریفت را اعلام کرده بود که با یک جمع و تفریق سر انگشتی، به مبلغ 1200 دلار رسیدیم. بنابراین بعید نیست که هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت در حدود 300 الی 400 دلار قیمت داشته باشد.

آتمان بینشتوک، طراح ارشد شرکت آکیلس اوایل ماه میلادی گفته بود که مشخصات سخت افزاری اعلام شده در طول دوران فعالیت ریفت، پاسخگوی نیاز آن خواهد بود، بنابراین چنین سیستمی سال آینده و سال های پیش رو مسلما قیمتی بسیار کمتر از 1200 دلار خواهد داشت.

کیت های توسعه پیشین هدست واقعیت مجازی ریفت به تنهایی، و بدون پی سی، حدودا 350 دلار ارزشیابی شده بود. بنابراین قابل انتظار است که نسخه نهایی قیمتی در همین حدود داشته باشد.

در حال حاضر دو اطلاعیه مهم از بازه زمانی انتشار آکیلس ریفت در اختیار داریم. اول از همه اینکه هدست در فصل اول سال 2016 به بازار عرضه می شود و دوم اینکه هدست به همراه یک پی سی قدرتمند، 1500 دلار قیمت دارد.

بازی های رایگان این ماه اکس باکس لایو گلد اعلام شد

hands-610

دارندگان کنسول اکس باکس وان این ماه می توانند دو بازی PoolNation FX و Massive Chalice (از استودیو دابل فاین) دانلود کنند.

اما اگر اکس باکس 360 دارید دو بازی بزرگ در انتظار شما هستند. اولی Just Cause 2 است که تا پانزدهم این ماه برای دانلود آن فرصت دارید و دومی Thief که از پانزدهم تا سی ام قادر به دانلود کردن آن خواهید بود.

کمپانی Supercell روزانه ۵ میلیون دلار از Clash Of Clans درآمد دارد

راهنمای کلش آف کلنز clash of clans

این روزها ساختار نرم افزاری اپلیکیشن های رایگان با پرداخت درون برنامه ای و یا «فریمیوم - freemium» که پس از مدتی، از شما می خواهند تا برای ادامه ی استفاده ی از خود از سرویس، مبلغی را پرداخت نمایید، بسیار موفق بوده اند. بازی محبوب کمپانی Supercell نیز به نام Clash of Clans گواهی بر همین مسئله است.

بازی یاد شده توانسته در فروشگاه نرم افزاری Google Play به موفقیت های زیادی دست پیدا نماید و در اپ استور اپل نیز اوضاع چندان متفاوت نیست.

بازیکنان زیادی در این اپلیکیشن فرا-پلتفرمی مشغول وقت گذراندن می شوند و از طرفی برای ارتقای سطح بازی خود نیز، خرید های درون برنامه ای زیادی انجام می دهند. Clash of Clans در سال ۲۰۱۲ روانه موبایل ها شد و نمی توان صرفا از لغت «محبوب» برای وصفش استفاده کرد. بازی یاد شده توانست در مدت کمی چارت های زیادی را فتح کرده و در قله بایستد.

در پایان سال ۲۰۱۲، Clash of Clans توانست برای کمپانی Supercell درآمدی ۱۰۱ میلیون دلاری رقم زند. صرفا پس از یک سال و در انتهای سال ۲۰۱۳، درآمد به ۸۹۲ میلیون دلار رسید که در اصل ۷۹۱ میلیون دلار افزایش را نشانگر بود.

البته زمانی که میزان محبوبیت این بازی را در سراسر جهان مورد توجه قرار دهید، متوجه خواهید شد که درآمدها، منطقی بوده اند. کمپانی Supercell در ابتدای سال جاری، درآمد خود را در سال ۲۰۱۴ اعلام نمود که رقمی برابر با ۱.۸ میلیارد دلار می شد.

با نگاهی ساده تر می توان گفت که کمپانی یاد شده از بازی Clash of Clans در سال ۲۰۱۴، توانسته درآمدی ۵ میلیون دلاری در هر روز داشته باشد. هرچند بازی مذکور تنها ساخته ی کمپانی یاد شده نیست اما قطعا می توان گفت پرطرفدار و سودآورترین آنهاست. از طرف دیگر انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ نیز این ارتقا درآمد به شکلی که قبلا نیز وجود داشته، رخ دهد.

اسپنسر: شایعات اخیر سایلنت هیلز واقعیت ندارد

ptgoingaway_610

چندی پیش شایعاتی به گوش رسید که نشان می داد Silent Hills (پروژه کنسل شده و انحصاری کوجیما و گیلِمو دل تورو برای پلی استیشن 4) طی قراردادی به مایکروسافت سپرده شده تا در انحصار اکس باکس وان قرار بگیرد.

خبر به اندازه کافی تعجب برانگیز بود و فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس در شرکت مایکروسافت به این شایعه سریعا پاسخ داد. وی گفت: "متاسفم، حقیقت ندارد. حتی نمی دانم شایعات از کجا نشات گرفته اما من نمی خواهم کسی را گمراه کنم."

احتمالا تا چند سال دیگر باید به خاطرات بازی های خوبی که توسعه دهندگان شرکت کونامی می ساختند بسنده کنیم، چرا که دیگر خبری از توسعه بازی های با کیفیت در این شرکت نیست.

اولین تصویر از کنترلرهای جدید اکس باکس وان منتشر شد

jpg

مایکروسافت قصد دارد کنترلرهای اکس باکس وان را از این پس با تغییر سخت افزاری قابل توجهی به بازار عرضه کند. البته این تغییر در ارگونومی کنترلر تغییری ایجاد نمی کند و صرفا مربوط به اضافه شدن یک ویژگی حیاتی است: پورت 3.5 میلی متری.

این مسئله به قدری حائز اهمیت بوده که مایکروسافت تصمیم دارد از تاریخ 8 ژوئن به بعد، تمامی کنسول ها را به انضمام کنترلرهای جدید به بازار بفرستد و بیش از ده میلیون کنترلر فروخته شده روی کنسول ها را فراموش کند. جک 3.5 میلی متری به گیمرها اجازه می دهد هدست ها و هدفون های خود را مستقیما به کنترلر متصل کرده و صدای بازی را از طریق آن دریافت کنند.

تا به حال غیر از اضافه شدن پورت 3.5 میلی متری برای دریافت خروجی صدا، تغییر دیگری در این مدل از کنترلر گزارش نشده و به نظر نمی رسد واقعا تغییری صورت گرفته باشد. کنترلر اکس باکس وان به شکلی دوست داشتنی کامل است.

تصویری که در بالا می بینید را وبسایت اتریشی LIBRO منتشر کرد و لحظاتی بعد نیز البته آن را از حذف نمود. البته شاید کنترلرهای جدید طرح ساده مشکی رنگ داشته باشند اما طرح استتاری فوق هم جذابیت بصری خاص خود را دارد.

سونی به پشتیبانی ضعیف پلی استیشن 4 اقرار می کند

uncharted_4-600x337 (1)

اندرو هاوس، مدیر جهانی برند سرگرمی های سونی در حضور سرمایه گذاران این شرکت اعترافات تلخی در مورد پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا داشت و حقایق را برای آن ها شرح داد.

پس از اعلام تاخیر در عرضه Uncharted 4: A Thief's End و عرضه بلادبورن، تقریبا سونی هیچ مهره بزرگ دیگری برای سال 2015 ندارد. اندرو هاوس نیز در جلسه اخیر سونی که با حضور سرمایه گذاران برگزار شد رسما اعلام کرد لاین آپ سونی برای سال 2015 اندکی خالی است.

وی می گوید سونی امید دارد با وجود بازی های بزرگ ناشران شخص ثالث این خلا را جبران کند. اعتراف صریح دیگر هاوس در مورد پلی استیشن ویتا و ویتا تی وی بود. وی علنا و بی پرده در جلسه گفت این دو پلتفرم در خارج از ژاپن طرفداری نداشته و از دور خارج محسوب می شوند. البته سخنگوی سونی در اصلاح سخنان هاوس گفت، منظور سخنان مدیر سرگرمی های سونی ورژن های قدیمی کنسول ها بوده و منظور ورژن های جدید نیست. به هر حال، هاوس به اصلا ماجرا اشاره کرده و ارسال اصلاحیه کمکی به وضع حال فروش ویتا در خارج از خاک ژاپن نمی کند.

اندرو هاوس در نهایت به آخرین نسخه از بازی استریت فایتر اشاره کرد که در انحصار کنسولی پلی استیشن 4 است و همچنین بار دیگر یادآور کرد که کنسول سونی با همین وضعیت وخیم بازی های انحصاری توانسته رتبه اول فروش را در سراسر جهان کسب کند و پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ سونی باشد. باید دید سونی چه برنامه هایی برای جلب رضایت مشتریان در E3 2015 دارد. مایکروسافت برای آخر سال اکس باکس وان برنامه های ویژه ای دارد در حالی که سونی تقریبا با دستی خالی به جنگ هیلو و لارا کرافت می رود.

فیفا 16 با یک تغییر بزرگ معرفی شد

fifa_16_womens_teams-9

تیم ملی بانوان کشورها مختلف قرار است امسال برای اولین بار به بازی فوتبال فیفا اضافه شوند. اگرچه الکترونیک آرتز در مورد بازی اطلاعات چندانی منتشر نکرد اما در تریلر منتشر شده می توان مشاهده نمود که نبود یک رقیب قدرتمند در برابر فیفا، ممکن است این بازی را در مسیر سقوط قرار دهد.

اگرچه اضافه شدن تیم ملی بانوان نقطه عطفی برای این سری محسوب می شود اما زمانی که خبری از پیشرفت های گرافیکی نباشد باید اندکی نگران شد.

پلیرها می توانند با تیم ملی بانوان در تورنومنت های آفلاین، مسابقات دوستانه آنلاین و Match Day ها شرکت کنند. در حال حاضر تیم های ملی بانوان آلمان، آمریکا، فرانسه، سوئد، انگلستان، کانادا، استرالیا، اسپانیا، چین، ایتالیا و مکزیک به این نسخه اضافه شده اند.

نکته جالب اینجاست که تیم های ملی بانوان را نمی توان در برابر تیم ملی مردان قرار داد. بنابراین رقابت میان سیدنی لروکس و کریستیانو رونالدو را هیچ وقت در این بازی نخواهید دید.

فیفا 16 در ماه سپتامبر برای پی سی، پلی استیشن 4، اکس باکس وان، پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 منتشر می شود.

fifa_16_womens_teams-1

fifa_16_womens_teams-2

fifa_16_womens_teams-5

fifa_16_womens_teams-8

fifa_16_womens_teams-13

fifa_16_womens_teams-12

fifa_16_womens_teams-9

برای مطالعه اخبار بیشتر در مورد E3 2015، روی تصویر زیر کلیک کنید. زمانبندی کنفرانس های E3 نیز در این پست قابل مشاهده است.

E3Banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • hamed
    hamed | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

    فیفا اینجا فروشش ممنوع نشه صلوات...

  • سعيد
    سعيد | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

    خوشم نيومد

  • ادیسون
    ادیسون | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

    آقای برنا طالبی
    داداش من جوابتو دادم، نسبتا طولانی هم بود ولی تایید نشد!
    من نمیدونم ادمین انگار با ما حال نمیکنه یکی از کامنتارو که حذف کرد ، اون یکیشم کلا تایید نکرد!
    خداییش با سیستم کامنت این سایت اصلا حال نمیکنم خیلی ناجوره
    با مرورگر کروم اندروید هم مچ نیست، یه جوریه در کل!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی