ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیلبوردی که تبلیغات خودش را از چشم پلیس روسیه مخفی می کند [تماشا کنید]

امروزه اینکه مشخص کنید چه کسی تبلیغات شما را در وب سایت ها ببیند امری معمول و مرسوم به شمار می رود. اما یک شرکت روسی تصمیم گرفته این قابلیت را به دنیای بیلبوردهای فیزیکی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

امروزه اینکه مشخص کنید چه کسی تبلیغات شما را در وب سایت ها ببیند امری معمول و مرسوم به شمار می رود. اما یک شرکت روسی تصمیم گرفته این قابلیت را به دنیای بیلبوردهای فیزیکی هم بیاورد و تبلیغی طراحی کند که قادر باشد خودش را از چشم پلیس مخفی نماید.

تبلیغ فوق در پاسخ به قانونی طراحی شده که اخیرا با تصویب دولت روسیه واردات مواد غذایی را از اتحادیه اروپا و ایالات متحده به این کشور ممنوع کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کسب و کار های بسیاری از وجود قانون یاد شده ضربه خورده اند که از جمله آن ها می توان به فروشگاه مواد غذایی ایتالیایی با نام Don Guilio Salumeria اشاره کرد. این فروشگاه برای تهیه و فروش محصولات مورد نظر خود به مشکلات فراوانی برخورده و در نتیجه شرکت تبلیغاتی به نام «۲۳» را موظف کرده تا برای رونق بخشیدن مجدد به فروشش چاره ای اندیشه کند.

راه حلی که آژانس تبلیغاتی مورد بحث ابداع نموده استفاده از بیلبوردی است که به تبلیغ محصولات وارداتی این فروشگاه برای مردم عادی می پردازد اما خودش را از چشم نیروهای پلیس، مخفی نگه می دارد.

آژانس مذکور برای این منظور دست به ایجاد تغییراتی در یک نرم افزار تشخیص چهره زده و قابلیت تشخیص یونیفورم و نشانه های پلیس کشور روسیه را به آن اضافه نموده تا در صورت نزدیک گشتن آن ها تبلیغ نمایش داده شده با آگهی عادی یک فروشگاه محصولات سنتی روسی جایگزین گردد.

در مورد میزان موفقیت روش فوق نمی توان اظهار نظر کرد چرا که در ویدئوی موجود عملکرد دستگاه آنقدر سریع نیست که بتوان مطمئن بود تبلیغات در نظر گرفته شده کاملا از دید افراد مورد نظر مصون خواهند بود، اما ایده به کار رفته توسط این شرکت خود به اندازه کافی جذاب است که بتوان از نارسایی های محدود عملکرد دستگاه چشم پوشی نمود.

برای نمونه تصور کنید در ایستگاه اتوبوسی منتظر ایستاده اید که دوربین هایش لوگوی تیم ورزشی مورد علاقه تان را از روی لباس شما تشخیص داده، سپس بیلبورد های موجود تبلیغات مربوط به بازی بعدی این تیم را برایتان به نمایش می گذارند.

یا بیلبوردی که با تشخیص عبور هر روزه خودروی شما از مقابلش برای رفتن به محل کار، در پایان هفته آگهی های مربوط به سفرهای آرامش بخش را ارائه کند.

در ادامه می توانید به تماشای ویدئوی معرفی این دستگاه نشسته و در صورت تمایل به ما بگویید چه ایده های دیگری برای بکار گرفتن تکنولوژی فوق به ذهنتان می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • A_R
    A_R | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    ممنون از مطلب خوبتون

  • م
    م | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

    تو ایران این فناوری به شدت لازمه. یه وقتایی تبلیغ آنتالیا رو بکنه، یه وقتایی «یاد امام و شهدا» بخونه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی