ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایالات متحده آمریکا از ژاپن در برابر حملات سایبری دفاع خواهد کرد

با بالا گرفتن نگرانی ها در مورد وقوع حملات سایبری علیه پایگاه های نظامی و دیگر زیر ساخت های مهم ژاپن، دولت ایالات متحده آمریکا این هفته اعلام کرد که همکاری خود در زمینه امنیت سایبری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

با بالا گرفتن نگرانی ها در مورد وقوع حملات سایبری علیه پایگاه های نظامی و دیگر زیر ساخت های مهم ژاپن، دولت ایالات متحده آمریکا این هفته اعلام کرد که همکاری خود در زمینه امنیت سایبری را با این کشور افزایش خواهد داد.

براساس گزارش رویترز، هر دوی این کشورها تلاش دارند روابط خود را برای مقابله با تهدیدات چین و کره شمالی مستحکم تر نمایند و توافق مورد بحث نیز در همین راستا صورت گرفته است.

در سال 2013 میلادی نیز توافق دیگری میان دو کشور مذکور صورت پذیرفت که بر اساس آن ژاپن و ایالات متحده آمریکا برای تقویت سیستم های سپر موشکی خود با یکدیگر همکاری می کنند و در کنار آن، نقش امنیتی چشم بادامی ها هم در منطقه افزایش پیدا می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

وزارت های دفاع ایالات متحده آمریکا و ژاپن طی یک بیانیه مشترک که روز گذشته منتشر شد اعلام کردند: «سطح پیچیدگی حملات سایبری و امکاناتی که در اختیار بازیگران این حملات قرار دارد مرتبا در حال افزایش است و این گروه ها هم خواستار آن هستند که تمایل و توانمندی های خود برای وارد کردن آسیب به سیستم های اطلاعاتی، زیر ساخت های کلیدی و سرویس هایی را به نمایش بگذارند که جوامع، اقتصاد، دولت ها و نیروهای دفاعی به آنها وابسته هستند.»

در این بیانیه همچنین ذکر شده است که در صورت بروز حمله سایبری علیه ژاپن، دولت ایالات متحده آمریکا مشاوره های لازم را در اختیار مقامات این کشور قرار داده و «از طریق همه کانال های موجود» پشتیبانی لازم را از هم پیمانش به عمل می آورد.

این اقدام درست یک ماه پس از آن صورت می گیرد که دولت اوباما از استراتژی هدفمند خود در رابطه با حملات سایبری خبر داد و برای نخستین بار اعلام کرد که تحت کدام شرایط حملات سایبری را تلافی خواهد کرد.

ناگفته نماند که این توافق به مذاق مقامات چینی هم خوش نیامده و اظهار داشته اند که چنین توافقی صرفا باعث افزایش تنش ها در منطثه خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا ظرف سال های اخیر سرمایه گذاری های عمده ای در سیستم دفاع سایبری کرده، با این همه، ژاپن در نظر دارد تا پیش از شروع بازی های المپیک تابستانه سال 2020 در توکیو، توانایی خود در این حوزه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

گفتنی است که طبق اعلام یکی از مقامات وزارت دفاع ژاپن، واحد دفاع سایبری این کشور هم اکنون تنها 90 نفر پرسنل دارد و این در حالی است که پنتاگون 6000 نفر را در این بخش به خدمت گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • احمد
    احمد | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

    استفاده از عبارت چشم بادامی داخل متن اصلا برازنده نیست. فکر می کنم محترمانه نیست اینکار. واقعا تعجت کردم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی