ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک بری موفق شد جلوی تولید کیبورد های Typo را بگیرد

شرکت Typo که قاب های کیبورد دار برای آیفون تولید می کرد مدتها بود که در مورد مالکیت فکری محصولاتش با بلک بری درگیری داشت. حال بالاخره این دو شرکت به توافق رسیده اند و نتیجه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

شرکت Typo که قاب های کیبورد دار برای آیفون تولید می کرد مدتها بود که در مورد مالکیت فکری محصولاتش با بلک بری درگیری داشت. حال بالاخره این دو شرکت به توافق رسیده اند و نتیجه اینکه دیگر کیبورد های Typo را نخواهیم دید.

کیبورد مخصوص این شرکت در سال ۲۰۱۴ و با سرمایه گذاری مجری رادیو و تلویزیون آمریکایی به نام Ryan Seacrest و برای آوردن یک صفحه کلید با شمایل بلک بری به آیفون بوجود آمده بود، هرچند قادر نبود دقیقا همان کیفیت را ارائه کند.

بلک بری اما بلافاصله پس از ورود این قاب ها به بازار با استفاده از پتنت های خود به شکایت از سازنده اقدام کرد که این مورد موجب شد فروش نسخه اول آن با توقف روبرو شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نسخه دوم اما با نام Typo2 برای آیفون ۶ و در اواخر سال ۲۰۱۴ معرفی شد و بلک بری هم شکایت دوم خود را تنظیم کرد که نشان می داد اعتقاد دارد محصول یاد شده هم کپی رایت تلفن های همراهش را نقض کرده است.

هرچند جزئیات دقیق توافق انجام گرفته ارائه نشده، اما بر اساس بیانیه مطبوعاتی که بلک بری منتشر کرده Typo و شرکت های تابعه اش پذیرفته اند فروش کیبورد برای تلفن های هوشمند و ابزارهای موبایل کوچکتر از ۷.۹ اینچی را برای همیشه در سراسر جهان متوقف کنند.

با توجه به توافق انجام شده شرکت فوق هنوز می تواند به تولید کیبورد برای آیپد مینی و دستگاه های بزرگتر ادامه دهد، اما اجازه تولید این ابزار جانبی برای آیفون و اسمارت فون های دیگر را نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    به نظرم میتونن طرحشونو تغییر بدن تا دیگه بهانه دست بلک بری ندن.
    مثلا کیبورد به صورت افقی. تازه اینجوری ابعادش هم بزرگتر میشه. یا مثلا همین کیبورد افقی کشویی بیاد بیرون مثل بعضی از موبایل های موفق قدیمی.

  • Mohsen
    Mohsen | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    مزخرف ترين قابيه كه تاحالا ديدم همون بهتر جلوشو گرفتن

  • حمید
    حمید | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان بیایید به کلن دیجیاتو در کلش اف کلنز که وضعمون بده.

  • BOZORG# ابدی
    BOZORG# ابدی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    دهن اینجور شرکتارو باید جوری سرویس کنن که دیگه از اینجور غلطا نکنن :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی