ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دومین موبایل هوشمند با پلتفرم اوبونتو در ماه جاری عرضه می شود

کمپانی توسعه دهنده ی اوبونتو به نام Canonical، امروز اعلام کرد که دومین تلفن هوشمند مبتنی بر پلتفرم اوبونتو با نام Aquaris E5 HD، در میانه ی ماه ژوئن معرفی خواهد شد؛ در واقع صرفا پس از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

کمپانی توسعه دهنده ی اوبونتو به نام Canonical، امروز اعلام کرد که دومین تلفن هوشمند مبتنی بر پلتفرم اوبونتو با نام Aquaris E5 HD، در میانه ی ماه ژوئن معرفی خواهد شد؛ در واقع صرفا پس از گذشت چهار ماه از عرضه ی اولین اسمارت فون مبتنی بر سیستم عامل مورد بحث به نام Aquaris E4.5 UE.

همانند نمونه ی قبلی، موبایل جدید نیز توسط سازنده ای اسپانیایی به نام BQ تولید خواهد شد و Canonical وعده می دهد نسخه جدید، با قابلیت های بالاتری از نسل قبلی به بازار عرضه می گردد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نمایشگر موبایل جدید بزرگ تر خواهد شد؛ نمونه ی اول صرفا از نمایشگری ۴.۵ اینچ با رزولوشن qHD یا ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل بهره می برد. Aquaris E5 HD اما از یک صفحه نمایش ۵ اینچ با پنل IPS و رزولوشن HD بهره می جوید.

از طرف دیگر این موبایل همچنان از اتصالات LTE بی بهره است و از یک پردازنده چهار هسته ای مدیاتک با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز استفاده می کند. ۱۶ مگابایت حافظه ی داخلی به همراه ۲ درگاه سیم کارت نیز از سایر مشخصه های موبایل مورد بحث خواهند بود.

ubuntu-phones2.0-w600

اسمارت فون جدید مبتنی بر پلتفرم اوبونتو در ابتدا، صرفا در اروپا موجود خواهد بود و از طریق فروشگاه آنلاین شرکت BQ به فروش می رسد. لازم به ذکر است که قیمت این موبایل نیز ۲۱۹ دلار تعیین شده. از طرف دیگر روز گذشته نیز گزارش شد که کمپانی چینی میزو نیز قصد دارد در نیمه ماه میلادی جاری یک موبایل بر مبنای پلتفرم اوبونتو با نام Meizu MX4 را در بازار اروپا ارائه دهد. آنطور که شایع شده، قیمت این تلفن همراه نیز ۲۹۹ یورو خواهد بود که تقریبا معادل ۳۲۹ دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    جرا اینقدر این گوشیا ضعیف هستن!؟
    مگه قرار نبود اوبونتو روی موبایل یه سیستم عامل سراسری باشه که همه قابلیت های دسکتاپ رو زمانی که به مانیتور بزرگتر وصلش میکنیم به ما بده؟

  • حسین شفیعیان
    حسین شفیعیان | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    منتظر عرضه این گوشی ها ایران هستیم :(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی