ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید گوگل که لنزهای چشمی را بدل به ابزار احراز هویت می نماید

گذر زمان نشان می دهد که گوگل به لنزهای چشمی که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرند علاقه مندی خاصی دارد. ساکنین مانیتن ویو پیش از این پروژه ای را معرفی نموده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

گذر زمان نشان می دهد که گوگل به لنزهای چشمی که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرند علاقه مندی خاصی دارد. ساکنین مانیتن ویو پیش از این پروژه ای را معرفی نموده اند که توسعه لنزهایی هوشمند را در راستای سلامتی کاربران در دستور کار خود قرار داده.

اکنون و در همین راستا پتنت تازه ثبت شده ای از گوگل نشان می دهد که آنها می خواهند این نوع لنزها را به عنوان ابزاری جهت شناسایی و احراز هویت افراد مختلف مورد بهره برداری قرار دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پتنت مورد بحث به توضیح لنز چشمی می پردازد که با قرار گرفتن بر روی تمام سطح یا بخشی از عنبیه نور بازتابیده شده از آن را به وسیله یک و یا چند سنسور جمع آوری می نماید.

این سنسورها تصویری از عنبیه را پدید می آورند و سپس عکس مذکور با نمونه ی دیگری که در حافظه ی کامپیوتر یا ابزاری مشابه ذخیره سازی شده مورد قیاس قرار می گیرد. در صورتیکه دو تصویر پیش تر اشاره شده با یکدیگر مطابقت داشته باشند دسترسی کاربر به سیستم، فایل موردنظر و یا داده های خاصی فراهم می گردد و در غیر اینصورت اجازه ی دسترسی مذکور صادر نخواهد شد.

در مورد اینکه چه اپلیکیشنی ارتباط بین لنز و ابزار حفاظت شده را فراهم خواهد آورد یا اصولاً اینکار به چه شکلی انجام خواهد گرفت توضیحات مشخص و واضحی داده نشده ولی گمان می رود گوگل بخواهد از این راهکار در دیوایس ها و زمینه های متفاوتی بهره بگیرد.

همانطوری که در ابتدای مطلب نیز ذکر شد اهالی مانتین ویو قبلاً هم در زمینه ی لنزهای چشمی هوشمند فعالیت هایی را صورت داده اند و سعی داشته اند تا از این طریق ابزاری را جهت اندازه گیری مقدار قند خون افراد دیابتی ارائه کنند.

به همین منظور آنها لنزی را طراحی کرده بودند که در بین دو لایه آن سنسورها و چیپ بسیار کوچکی تعبیه شده بود، اشک های چشم از طریق حفره های بسیار کوچک موجود در لنز به حسگرها می رسید و سپس میزان قند خون هر چند ثانیه یکبار اندازه گیری و به اپلیکیشن موبایل فرد اعلام می شد.

اخیراً نیز غول جستجو های اینترنتی اظهار نموده توسعه ی تکنولوژی اشاره شده در بالا (لنزهای چشمی ویژه ی اندازه گیری قند خون) متوقف نگشته و آنها از طریق همکاری با شرکت سوئدی Novartis کماکان این پروژه را ادامه خواهند داد تا به نتیجه ی مطلوب برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • ★Saeed ★saye
    ★Saeed ★saye | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    صفحه های جدید سایت برام نمیاد:(

    • TROOL
      TROOL | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

      هیستوری مرورگر و کش رو پاک کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی