ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی کورنینگ شیشه Lotus XT را برای ساخت نمایشگرهایی بهتر معرفی کرد

کمپانی کورنینگ از جدیدترین محصول خود برای استفاده در نمایشگر های LCD و OLED به نام Lotus XT Glass پرده برداشت. Lotus XT در اصل نسل جدیدتر شیشه Lotus است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. بیشتر ما پس از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

کمپانی کورنینگ از جدیدترین محصول خود برای استفاده در نمایشگر های LCD و OLED به نام Lotus XT Glass پرده برداشت. Lotus XT در اصل نسل جدیدتر شیشه Lotus است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد.

بیشتر ما پس از شنیدن نام کورنینگ، به یاد لایه های محافظی که روی نمایشگر قرار میگیرند تا از آن محافظت به عمل آورند می افتیم. Lotus Glass اما یک لایه محافظ نیست و در پنل صفحه نمایش، در هنگام ساخت و در کنار ترانزیستورها و بخش های نور رسان به نمایشگر جای می گیرد. لازم به ذکر است که استفاده از شیشه Lotus در پنل های نمایشگر باعث کاهش قیمت تمام شده برای فرایند ساخت شده و از طرف دیگر به سازندگان اجازه می دهد تا بتوانند رزولوشن و پیکسل های بیشتری را در نمایشگرهایشان جای دهند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

با استفاده از این شیشه، سازندگان قادر هستند کیفیت تصویر، رزولوشن و روشنایی بالاتری را به نمایشگرهایشان بیاورند، آن هم در حالی که مصرف انرژی پنل ها کاهش خواهد یافت.

کورنینگ قادر گشته تا با تمرکز بالای خود بر روی نحوه ساخت این شیشه ها در دما های مختلف، به محصول فعلی دست پیدا کند. لازم به ذکر است که سازندگان پنل های نمایشگر می توانند از Lotus XT در پروسه های مختلف ساخت با دماهای کم (LTPS) یا زیاد (TFT) بهره گیرند.

کمپانی کورنینگ اذعان دارد که نمونه های فعلی با کد Lotus XT، تا ۶۰ درصد عملکرد بهتری از محصولات مشابه و ساخته شده از طرف شرکت های رقیب دارند. از طرف دیگر همانطوری که در ابتدای خبر نیز ذکر کردیم، استفاده از شیشه های یاد شده جدا از بالابردن کیفیت تصویر در نمایشگر ها، باعث پایین آمدن هزینه های تمام شده ی ساخت پنل صفحه نمایش می گردد.

Lotus XT Glass اکنون به شکل تجاری در دسترس سازندگان است تا از آن بهره گیرند؛ باید صبر کرد و دید در آینده ی نزدیک کدام تولید کننده ابتدا به سراغ استفاده از این شیشه خواهد رفت و چه زمانی اولین اسمارت فون پرچمدار مجهز به Lotus XT را خواهیم دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • erfaan
    erfaan | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    الان پسر عموم این خبر رو‌میخونه زنگ میزنه میگه واسه خرید s6 پشیمون شدم صبر میکنم یه گوشی با lotus xt بیاد ... :`( .. از زمان گلکسی اس ۴ این داستان رو داریم ما

    • Alireza Azizi
      Alireza Azizi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

      میگم شاید بهتر باشه تا قیامت صبر کنه به نظرم این بهترین راهه ممکنه اگه بهت زنگ زد اینو بهش بگو مطمعن باش دیگه تا قیامت بهت زنگ نمیزنه

  • امیر
    امیر | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    به درد نمی خوره، فقط گوریلا!!!!!

    O_o

    • اشکان
      اشکان | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

      اصن این دوتا ربطی بهم ندارنا... متن رو بخون خُب. :|

مطالب پیشنهادی