ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با الگوریتم Im2Calories، قصد شمارش کالری ها در تصاویر مربوط به غذا را دارد

اینستاگرام این روزها تبدیل به مکانی شده برای قرار دادن تصاویر مربوط به غذا. از طرف دیگر گوگل در کنفرانس I/O، قابلیت های بسیار ویژه و پیشرفته ای از یاد گیری ماشینی خود را به نمایش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اینستاگرام این روزها تبدیل به مکانی شده برای قرار دادن تصاویر مربوط به غذا. از طرف دیگر گوگل در کنفرانس I/O، قابلیت های بسیار ویژه و پیشرفته ای از یاد گیری ماشینی خود را به نمایش کشید؛ اکنون غول جستجوی اینترنتی می خواهد دامنه تسلط هوش مصنوعی خود را گسترش داده تا بتواند حدس زند کالری های موجود در هر تصویر مربوط به مواد غذایی، چه تعداد هستند.

نام این پروژه برای گسترش هوش مصنوعی گوگل، Im2Calories است و به سادگی می خواهد درک کند در هر تصویر که از یک ظرف پر از مواد غذایی تهیه شده، چند کالری وجود دارد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آقای کوین مورفی، یکی از محققان متخصص در زمینه الگوریتم و نظریه های مربوط به هوش مصنوعی که در آزمایشگاه های گوگل مشغول به کار است در مورد Im2Calories می گوید: «هوش مصنوعی برای انجام چنین کاری، باید قادر گردد تا عمق پیکسل ها را در یک تصویر بسنجد و برای اینکار، در مجموع، باید الگوریتمی برای عمق-سنجی به هوش مصنوعی اضافه گردد تا سپس بتوان اندازه و نوع غذا را تشخیص داد و در نهایت نیز کالری اش را تخمین زد.» آقای مورفی همچنین باور دارد تا برای کارکرد صحیح چنین الگورتمی، نیازی به داشتن یک تصویر با کیفیت بسیار بالا نیست.

مورفی همچنین می گوید که در ابتدا، شاید هوش مصنوعی گوگل نتواند به شکل کاملا صحیح، میزان کالری موجود در غذا را تشخیص دهد اما با گذشت زمان و همچنین استفاده کاربران از این الگوریتم و به اشتراک گذاری تصاویر، دقت آن نیز به سرعت بهبود پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که مورفی معتقد است از الگوریتم توسعه یافته، سپس می توان استفاده های دیگری نیز به عمل آورد؛ برای مثال تخمین الگوهای ترافیکی که می توانند به رانندگان کمک کنند تا به سادگی جای پارک مناسبی پیدا نمایند.

آقای Jason Freidenfelds، سخنگوی گوگل نیز در همین خصوص به Cnet می گوید: «الگوریتم Im2Calories در حال حاضر صرفا در مرحله ابتدایی و تحقیقاتی قرار دارد و هنوز مشخص نیست چه زمانی به محصولات و سرویس های ما راه پیدا کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    گرسنم شد
    ;(

  • TROOL
    TROOL | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    من برم تا فسد فود سر کوچه الان میام
    ////////////////////////////////////////////
    مخلص داش بهرام هم هستیما داش حال کردی یه کامنت بیا

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

      بابا بزا امتحاناشو بخونه....
      گولش نزن....

      • TROOL
        TROOL | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

        امتحان داره یا رفته سربازی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی