ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار گجت های پوشیدنی طی سه ماهه اول ۲۰۱۵ در تصاحب Fitbit و شیائومی بوده است

بر طبق گزارش تازه ای که از جانب کمپانی آماری IDC منتشر شده در سه ماهه ی اول سال جاری میلادی ۱۱.۴ میلیون ابزار پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه گشته، نکته در اینجاست که این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

بر طبق گزارش تازه ای که از جانب کمپانی آماری IDC منتشر شده در سه ماهه ی اول سال جاری میلادی ۱۱.۴ میلیون ابزار پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه گشته، نکته در اینجاست که این رقم در بازه ی زمانی مشابه مرتبط به سال گذشته برابر با ۳.۸ میلیون گجت بوده است.

این گزارش می افزاید فروش و استقبال جهانی از ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید پوشیدنی آنطوری که گوگل انتظار داشته نبوده، ضمن اینکه دستبندهای سلامتی در حال حاضر محبوب تر هستند و با اقبال بیشتری مواجه اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

IDC همچنین بر اساس تحقیقاتی که صورت داده موفق ترین تولید کنندگان گجت های پوشیدنی را نیز مشخص کرده، البته نباید از خاطر برد فهرست ارائه شده تقریباً به پیش از عرضه ی ساعت اپل و اثر گذاریش بر بازار مرتبط می شود.

screenshot-2015-06-04-15-35-58

طبق همین فهرست Fitbit با فروش ۳.۹ میلیون دیوایس، برترین سازنده ی ابزارهای پوشیدنی هوشمند در سه ماهه ی اول ۲۰۱۵ شده، ضمناً این رقم برای برند مذکور در سه ماهه ی مشابه سال پیش برابر با ۱.۷ میلیون گجت بوده است.

البته سهم Fitbit از مارکت مورد اشاره دچار تنزل شده و از ۴۴.۷ درصد در سه ماهه ی اول ۲۰۱۴ به ۳۴.۲ درصد کاهش یافته، این قضیه شاید ناشی از این باشد که با توجه به جوان بودن بازار قبلاً شرکت های کمتری تمایل به فعالیت در آن داشته اند و حالا رقبای بیشتری پا به میدان گذاشته اند.

کمپانی شیائومی نیز طی اتفاقی قابل توجه در جایگاه دوم جدول قرار گرفته و اکنون ۲۴.۶ درصد از بازار را به خود تخصیص داده. رتبه ی چینی ها از این جهت حائز اهمیت است که تا به حال فقط یک گجت پوشیدنی با عنوان Mi Band و با قیمت ۱۵ دلار عرضه کرده اند، اما ظاهراً همین یک گجت در بازار انبوهی همچون چین می تواند بسیار موثر واقع شود.

سامسونگ مقام چهارم را با فروش ۰.۶ میلیون ابزار تکنولوژیک پوشیدنی دارد و تنها تولید کننده ی ساعت های هوشمند اندرویدی به حساب می آید که در بین ۵ برند برتر جای گرفته است. بد نیست اشاره کنیم که کره ای ها هم اکنون ۶ ساعت هوشمند به مشتریان خود ارائه می کنند که تنها یکی از آنها - Gear Live - از اندروید ور بهره می گیرد.

منابع مختلف گمانه زنی می کنند با توجه به حضور ساکنین کوپرتینو در بازار ابزارهای پوشیدنی احتمالاً آمار و ارقام مرتبط به سه ماهه دوم ۲۰۱۵ دستخوش تغییرات مهمی شده باشد و بعید نیست که اپل به یکبار همه را جای گذشته و در بالای جدول پرفروش ترین ها قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Notam
    Notam | ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

    سلام خدمت همه
    جهت خرید یا سفرش محصولات شیائومی می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.
    iranxiaomi.avablog.ir

  • امير
    امير | ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

    سلام به دوستان بچه ها دوست من كشور چينه از اين دستبند هاي شيايومي اينجا زياده قيمتش هم بين 18 تا 20 هر كي خواست يه ندا بهم بده تا بگم براش بخره اينم ايميلم
    amir.tomcat723@gmail.com

  • Sajad_alipour
    Sajad_alipour | ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

    من که یدونه mi band خریدم حالا تا برسه و ببینم کاراییش چجوریه.امیدوارم خوب باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی