ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شب تاریک HTC سحر ندارد؛ پیشبینی زیان خالص ۲۹۱ میلیون دلاری در سه ماهه دوم 2015

در ماه مارس و همزمان با معرفی One M9، ارزش سهام HTC شروع به پایین آمدن کردند. قبلا برایتان نوشته بودیم که این شرکت در ۶ سال گذشته، بدترین درآمد خود را برای ماه «آوریل» ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

در ماه مارس و همزمان با معرفی One M9، ارزش سهام HTC شروع به پایین آمدن کردند. قبلا برایتان نوشته بودیم که این شرکت در ۶ سال گذشته، بدترین درآمد خود را برای ماه «آوریل» به ثبت رسانده.

امروز اما کمپانی تایوانی، در اقدامی دیگر اعلام نموده که در ۳ ماهه دوم سال میلادی جاری، با زیان خالص رو به رو خواهد بود و به علت استفاده نشدن از همه ی منابع، قصد دارد برخی از دارایی های بی استفاده خود را به فروش برساند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در پایان ماه ژوئن و همزمان با اتمام دوره ی سه ماهه دوم از سال میلادی جاری، HTC انتظار دارد تا زیان خالص ۲۵۷ الی ۲۹۱ میلیون دلاری خود را اطلاع رسانی کند.

این شرکت گمانه زنی می کند که درآمدهای سه ماهه جاری به ۱.۰۷ الی ۱.۱۷ میلیارد دلار برسند که در قیاس با درآمدهای سال گذشته در مقطع زمانی مشابه، از کاهش ۲۱ درصدی برخوردار بوده اند. سازنده ی مورد بحث، علت این امر را فروش اندک خود و همچنین رقابت بسیار سرسختانه در دنیای اسمارت فون ها می داند.

اگرچه اچ تی سی زمانی که از فروش اندک سخن می گوید، مستقیما اشاره ای به پرچمدار خود، M9 ندارد اما در هر صورت می دانیم که این موبایل، بالاترین حاشیه سود را برای شرکت تایوانی داشته و کاربران هم رسما از آن استقبالی به عمل نیاورده اند؛ حتی خود طرفداران اچ تی سی نیز دلیلی برای تعویض M8 خود نمی بینند.

htc-one-m9-88-w600

پیشتر برایتان نوشته بودیم که این شرکت تا ۳۰ درصد سفارشات خود را برای ساخت M9 پایین آورده؛ اکنون خبر می رسد که اچ تی سی با توجه به استقبال بسیار اندک از M9، قطعات پیش سفارش شده ی بیشتر از حد درخواست کاربران را تهیه کرده و حالا در اصل مشکل اصلی جایی است که باید برای قطعاتی که تهیه کرده، هزینه پرداخت کند؛ قطعاتی که هنوز اسمبل نشده اند و بی استفاده باقی مانده اند.

در گزارش ماه آوریل ذکر شده بود که درآمد شرکت مذکور، ۴۳۸ میلیون دلار بوده است؛ اوضاع ماه مه بدتر بوده و برآورد درآمد ۳۵۰ میلیون دلاری برای آن زده می شود. (این اعداد تا گزارش رسمی اچ تی سی، نهایی نیستند و حتی خود تایوانی ها هم اعداد را تقریبی اعلام می کنند.) چنین آماری از یک شکست کامل برای پرچمدار تایوانی ها خبر می دهد.

این شرکت اخیرا و پس از ناکامی در بازارهای جهانی، تصمیم گرفته تمرکز خود را بر روی پرسود ترین بازار جهان، یعنی چین معطوف نموده و موبایلی بهتر از پرچمدار جهانی اش را در آن کشور عرضه دارد؛ موبایلی که اگر به شکل جهانی و به عنوان پرچمدار اصلی اچ تی سی معرفی می شد، شاید حال روز سه ماهه دوم شرکت یاد شده چنین نبود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • amir-gh
    amir-gh | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    یعنی قیمت گوشی هاش تو ایران میاد پایین؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی