ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با HidrateMe آشنا شوید؛ قطعه ای گمشده از پازل گجت های سلامتی

در کیک استارتر انواع و اقسام پروژه ها به منظور جذب سرمایه های عمومی قرار می گیرند و برخی از آنها همانند "سالاد سیب زمینی" در عین ناباوری و به شکلی دور از انتظار قادر می ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

در کیک استارتر انواع و اقسام پروژه ها به منظور جذب سرمایه های عمومی قرار می گیرند و برخی از آنها همانند "سالاد سیب زمینی" در عین ناباوری و به شکلی دور از انتظار قادر می شوند به موفقیتی فراتر از تصور دست یابند.

این روزها نیز توجه کاربران سایت یاد شده معطوف پروژه ای گشته که حاصلش بطری خواهد بود با قابلیت بررسی میزان آب آشامیدنی روزانه ای که میل می کنید و چنانچه این مقدار کم باشد، بطری مورد بحث از طریق درخشان شدن بدنه اش به شما یادآوری می نماید لازم است قدری بیشتر آب بنوشید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پروژه ی مذکور که "بطری آب HidrateMe" نام دارد، از روز دوشنبه هفته گذشته در کیک استارتر قرار گرفته و در حالیکه هنوز ۳۸ روز برای جمع آوری هدف ۳۵ هزار دلاری اش وقت باقیست، توانسته از این عدد گذر کرده و ۱۳۰ هزار دلار سرمایه عمومی به خود تخصیص دهد.

اما چرا این بطری توانسته چنین موفقیتی کسب کند؟ علت باز می گردد به قابلیت های بسیار جالبی که درون آن جای گرفته. HidrateMe از طریق بلوتوث با اپلیکیشنی ویژه در اسمارت فون شما سینک می شود.

این اپ در ابتدا اطلاعاتی راجع به سن، جنسیت، واحد مورد استفاده (اونس یا میلی لیتر)، قد، وزن و میزان فعالیت روزانه کاربر دریافت می کند و سپس به محاسبه میزان آب آشامیدنی مورد نیاز روزانه او می پردازد. پس از انجام این محاسبات، اپلیکیشن رایگان نصب شده بر روی اسمارت فون دائما با سنسورهای درون بطری در ارتباط بوده و مقدار آبی که فرد می نوشد را دنبال می کند.

white+bottle+and+grass

اما ماجرا به همینجا ختم نمی شود، زیرا اپ HidrateMe توانایی سینک شدن با گجت های پوشیدنی و اپلیکیشن های مرتبط به آنها را نیز دارا است و در صورتیکه بخواهید به فعالیت هایی همانند پیاده روی، دویدن و... بپردازید بطری جادوی تان در مورد میزان آب آشامیدنی که به آن نیاز دارید تجدید نظر کرده و محاسبات لازم را از اول صورت می دهد.

اپلیکیشن به محل استقرار فیزیکی شما نیز توجه داشته و در بررسی هایش برای حساب کردن آب آشامیدنی مورد نیاز تان، مواردی مانند درجه حرارت هوا، میزان رطوبت و مقدار ارتفاع از سطح دریا را نیز دخیل می کند.

در نهایت و در کنار همه ی تفاسیری که صورت پذیرفت، چنانچه به شکل معمول فراموش می کنید آب بنوشید، HidrateMe در زمان های مناسب شروع به درخشیدن کرده و این موضوع را به شما یادآوری خواهد نمود.

بنیانگذار این پروژه فردیست با نام "Nayda Nguyen" و ایده ی آن زمانی به ذهنش خطور کرده که متوجه شده خودش در نوشیدن آب سهل انگاری می کند، لذا سعی نموده در پاسخ به این مشکل کامل ترین راه حل ممکنه را بیابد.

نادیا می گوید: «تا به امروز همه چیز در مورد بدن انسان تحت نظارت قرار می گرفته، مقدار فعالیت روزانه، کیفیت خواب،‌ تناسب رژیم غذایی و...، اما هیچ راه حلی برای سنجش میزان نیاز به ضروری ترین و حیاتی ترین ماده مورد احتیاج جسم، یعنی آب وجود نداشته. این موضوع همانند قطعه ای گمشده از پازل گجت های سلامتی بوده است.»

وی با چهار نفر متخصص از دانشگاه مینی سوتا در زمینه های مهندسی، طراحی، توسعه اپلیکیشن و بازاریابی همراه شده و سپس این افراد با صرف ۵۴ ساعت زمان توانسته اند نمونه ی اولیه ی محصول را بسازند.

first water bottle

پس از ساخت نمونه ی اولیه، همه ی تیم بر این باور بودند که ابزاری خارق العاده خلق کرده اند و لذا تصمیم می گیرند ضمن ترک شغل خود حمایت شتاب دهنده ای تحت عنوان "Sprint Mobile Accelerator" را پذیرفته و راهی کانزاس سیتی شوند و توسعه ی دستاوردشان را در آنجا ادامه دهند.

نادیا به وب سایت تک کرانچ گفته است: «ما ۸۰ درصد کار را پیش از راه اندازی کمپین کیک استارتر به سرانجام رسانده بودیم و از طریق روابطی که با افراد شناخته شده فعال در عرصه ی تندرستی و سلامت داشتیم توانستیم خیلی سریع توجه ها را به خودمان جلب کنیم."

hidrateme-first-water-bottle-smart

ناگفته نماند هنوز در مورد امکان کار کرد اپلیکیشن با چندین بطری به صورت همزمان سخنی به میان نیامده و مشخص نیست کاربر تنها به داشتن یک بطری محدود خواهد بود یا خیر.

مشکل بعدی نیز در اینجاست که سنسورهای این ابزار برای اندازه گیری و دنبال کردن مقدار آب نوشیده شده نیازمند کلاهکی هستند که بر رویش تعبیه شده و چنانچه فرد بدون آن آب بنوشد عملاً محصول بی استفاده خواهد گشت.

ضمناً تیم توسعه دهنده می گویند باتری درون HidrateMe یکسال دوام خواهد آورد، ولی پس از به اتمام رسیدن عمرش لازم است که یک بطری جدید تهیه شود.

static1.squarespace-11

محصول یاد شده از پلاستیک مرغوب و با کیفیت تولید گشته و شستشوی آن در ماشین ظرفشویی نیز امکان پذیر است. کاربرانی که اقدام به پیش سفارش HidrateMe نمایند آن را در ازای ۳۹ دلار دریافت خواهند نمود و سایرین برای خریدش باید ۴۵ دلار هزینه کنند. بطری مذکور در ۵ رنگ متنوع عرضه می گردد و امید می رود تا اواخر ۲۰۱۵ یا اوایل ۲۰۱۶ آماده ی تولید انبوه و عرضه به متقاضیان شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Doomed
    Doomed | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    ٥٤ ساعت!!
    چقدر سريع ميتونه مسير زندگى آدم عوض شه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی