ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماوس کوچکی که می تواند ترک پد لیزری خود را روی سطوح صاف بتاباند

اگر نمی خواهید برای استفاده از کامپیوتر ها به ترک پد فیزیکی شان وابسته باشید و یا هنوز با آن ها راحت نیستید؛ و استفاده از ماوس های سنتی هم باب میلتان نیست، می توانید به ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

اگر نمی خواهید برای استفاده از کامپیوتر ها به ترک پد فیزیکی شان وابسته باشید و یا هنوز با آن ها راحت نیستید؛ و استفاده از ماوس های سنتی هم باب میلتان نیست، می توانید به سراغ Odin بروید. یک ماوس لیزری که لیزرش را مانند پروژکتور روی میز می تاباند.

پیش از این کیبوردهای لیزری مختلفی تولید و به بازار ارائه شده بودند، اما تیم سازنده Odin می گوید محصولشان اولین ماوس لیزری در نوع خود است، ایده ای که جذاب هم به نظر می رسد، به شرطی که با همراه داشتن سر بریده یکی از شخصیت های فیلم Transformers مشکلی نداشته باشید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

چنین ماوسی به هیچ وجه حس استفاده از ابزار های معمول را تداعی نمی کند، اما با وجود اینکه انگار از دل فیلم های تخیلی بیرون آمده، بر اساس تست های انجام گرفته می توان گفت قادر است تجربه کاربری خوبی را ارائه نماید.

ماوس Odin در ابتدا به عنوان پروژه ای روی سایت کیک استارتر معرفی شد و موفق گشت سرمایه مورد نیاز خود را جمع آوری کند و قرار است ماه آینده به مرحله تولید برسد و البته هنوز هم روی کیک استارتر می توان آن را پیش خرید کرد.

تیم سازنده اعتقاد دارد به دلیل پایین تر بودن زاویه مچ دست در هنگام استفاده از این ماوس فشار بر روی این قسمت بدن کاهش یافته و احتمال ابتلا به بیماری های مربوطه کم تر خواهد بود.

بطور کلی استفاده از چنین ماوسی با راحتی بیشتری نسبت به نمونه های فیزیکی همراه خواهد بود، تاخیر دستگاه کم بوده و برای استفاده تنها به یک سطح صاف احتیاج دارد تا ترک پد مجازی کمی بیش از ۳ اینچ خود را روی آن بتاباند.

Untitled-1

البته به کمبودهایی نیز می توان اشاره کرد، مثلا اینکه نمی توان مساحت ترک پد مجازی را تغییر داد و رنگ لیزر آن نیز تنها می تواند قرمز باشد آن هم در حالی که ۳ رنگ مختلف برای سر رباتی قابل انتخاب است، مسئله یاد شده در صورتی که کاربر بخواهد از ماوس روی سطوح قرمز رنگ استفاده کند می تواند مشکل ساز شود و امید می رود در نسخه های آتی این مورد نیز برطرف گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • اعظم
    اعظم | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    بیداری

  • اعظم
    اعظم | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    بله

  • رضا
    رضا | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    سوال مهم اینه که پورت یو اس بی لازم داره یا نه :)

  • kamyab98
    kamyab98 | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    نه به ترکپد های لیزری علاقه دارم نه به کیبورد های لیزری
    جنس سطح صاف یقینا از جنس یک کیبورد و ترکپد لپتاپ یا موس های رده بالا بدتره فقط جنبه ی خفن بودن داره(البته مثلا شاید بتونه برای گوشی ها مفید باشه اگه بتونن کوچیکش کنن)

  • عیسی
    عیسی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    نو آوریه باحالیه ، کاش هم زود تر به ثمر برسه ( 1 ماه خوبه ) هم پیشرفت کنه ( پیشرفتشم وسعته پدش باشه )

    تازه قیمتشم مناسب باشه{ برا کشور هایی که دلار 3500 } :)

مطالب پیشنهادی