ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت شارژرهای همراه با استفاده از باتری های دست دوم

Better Re عنوان پروژه ای سبز در کیک استارتر است که هدف فروش 50 هزار دلاری خود را پشت سر گذاشته است. در این پروژه شرکت سازنده که Enlighten نام دارد باتری تلفن های هوشمند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

Better Re عنوان پروژه ای سبز در کیک استارتر است که هدف فروش 50 هزار دلاری خود را پشت سر گذاشته است. در این پروژه شرکت سازنده که Enlighten نام دارد باتری تلفن های هوشمند قدیمی شما (البته مادامی که از نوع قابل تعویض باشد) را تغییر کاربری داده و آن را به نوعی منبع برق اکسترنال برای موبایل، تبلت و حتی لپ تاپ بدل کرده است.

در ویدئویی که در ادامه خواهید دید، تیم دست اندر کار این پروژه ادعا می کند کاربران به طور متوسط، هر دو سال یکبار تلفن همراه خود را تعویض می کنند و این در حالی است که باتری این دستگاه ها همچنان 80 درصد کارایی دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما دور انداختن این باتری ها زمانی که روز به روز بر میزان تقاضا افزوده می شود و برای پاسخگویی به آن نیز انسان باید به دنبال معادن بیشتری از لیتیوم بگردد چندان هم کار عقلانی و درستی محسوب نمی شود. از همین رو شرکت مذکور امکانی را فراهم آورده تا با پرداختن تنها 39 دلار بتوانید از این انرژی استفاده نمایید.

پایه اصلی این دستگاه شامل محفظه ای می شود که باتری لیتیومی یونی شما را به یک منبع برق اکسترنال بدل می کند و در کنار آن یک کابل USB نیز در اختیارتان قرار داده می شود.

در ازای پرداخت 55 دلار نیز پکیج کامل را دریافت خواهید کرد که دربرگیرنده یک کیس، کابل USB، باتری دسته دوم و تعدادی پنل می شود.

شرکت سازنده می داند که موبایل هایی با باتری غیر قابل تعویض (نظیر نکسوس 4 یا گلکسی S6) می توانند تهدیدی برای کسب و کارش باشند، به همین خاطر، اعلام کرده که که هم اکنون در حال ساخت باتری های مختص به خود است تا این مشکل را برطرف نماید.

این شرکت همچنین مصمم است که در صورت کوچک شدن ابعاد باتری ها،اندازه دستگاه تولیدی اش را تغییر دهد تا متناسب با آنها باشند. اگر به دنبال گزینه ارزان تری در قیاس با منابع تغذیه اکسترنال و شارژرهای همراه هستید می توانید از همین حالا یکی از این دستگاه ها را سفارش دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • غلامرضا
    غلامرضا | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    با سلام واقعا به این میکند خلاقیت تو هر خونهای سه چهار تا از این باطریها موجوده امیدوارم پروژه انها سریعا به نتیجه برسد ممنون از نویسنده محترم بابت این گزارش.

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    دیس (ذیس) ایز نات گود بادِری... پلللییززز یوز بادِّ رررییییی


    با لهجه خودش گفتم :D

  • محمد
    محمد | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    فک نکنم ساختش کار سختی باشه ,,,,, همون پاور بانک خودمونه فقط بجای باطری قلمی از باطری یون _ لیتیمی استفاده شده ,,,,,,,

    اگر کسی میخواد بسازدش تو گوگل یا آپارات سرچ کنه ,,ساخت پاوربانک,, فقط به جای باطری قلمی باطری گوشی بزارید ,,, اگر میخواید میتونید یه درگاه شارژ هم براش بزارید که بتونید بعداز خالی شدن شارژ پاوربانک دوباره اونو با برق منزل شارژ کنید برای اینکار باید به طور مستقیم مثبت رو به مثبت باطری و منفی رو به منفی باطری وصل کنید ,,,,,,,


    حالا شما هم پاوربانکتون رو دارید هم یه چیز یاد گرفتین و هم پولی خرج نکردین .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی