ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل Sony Music تایید کرد؛ سرویس استریم موسیقی اپل فردا معرفی می شود

Doug Morris مدیر عامل Sony Music که به عنوان داور مسابقه استارتاپ ها به «فستیوال صنعت موسیقی Midem» در شهر کن فرانسه رفته، در مصاحبه ای روی صحنه این کنفرانس خبر داد که اپل فردا در مراسم ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

Doug Morris مدیر عامل Sony Music که به عنوان داور مسابقه استارتاپ ها به «فستیوال صنعت موسیقی Midem» در شهر کن فرانسه رفته، در مصاحبه ای روی صحنه این کنفرانس خبر داد که اپل فردا در مراسم WWDC خود از سرویس استریم موسیقی اش رونمایی خواهد کرد.

پیش از این هم بسیاری عقیده داشتند چنین اتفاقی در WWDC خواهد افتاد و به انتظار آن نشسته بودند، اما این اولین بار است که یک فرد کلیدی نزدیک به ماجرا صحت مطلب فوق را تایید می کند.

برای درک مهم بودن نقش چنین اشخاصی کافیست این نکته را در نظر داشته باشید که اپل هرگز بدون همکاری شرکت هایی مثل Sony Music نمی توانست سرویس استریم موسیقی خود را راه اندازی نماید.

وی در حالی از اتفاق فردا خبر داد که برای انجام مصاحبه در مورد سرگذشت شغلی اش در صنعت موسیقی به کنفرانس یاد شده رفته بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سابقه شغلی مدیر عامل بخش موسیقی سونی شامل همکاری ۳۷ ساله با Jimmy Iovine نیز می گردد، فردی که پس از خرید ۳ میلیارد دلاری بیتس توسط اپل، مدیریت سرویس موسیقی اهالی کوپرتینو را بر عهده گرفت.

مدیر بخش موسیقی سونی با تاکید بر نقش پر رنگ Jimmy Iovine در صنعت موسیقی، اعلام کرد که هنوز روزی ۲ بار با وی به صورت تلفنی در ارتباط است. او همچنین عقیده دارد استخدام چنین شخصی توسط اپل در زمره یکی از بهترین تصمیمات شرکت یاد شده به شمار می رود.

کمپانی اپل به عنوان یکی از پیشگامان صنعت دانلود موسیقی، به مرور و با تغییر رویکرد کاربران به استریم آنلاین موسیقی، روز به روز شاهد افول هرچه بیشتر بازاری بود که خود بیش از یک دهه پیش در راه اندازی و گسترش آن نقش عمده ای بازی کرده بود.

اکنون اما ماه هاست که شایعات در زمینه سرویس جدید موسیقی اپل در حال انتشار هستند، سرویسی که موزیسین ها و DJ های زیادی در آن همکاری داشته و تلاش خواهند کرد تا کاربران را با موسیقی های تازه آشنا نمایند. بر اساس شایعات گمان می رود هزینه اشتراک ماهانه سرویس یاد شده ۹.۹۹ دلار در نظر گرفته شود، رقمی که نزدیک به استاندارد های مرسوم این صنعت به شمار می رود.

هرچند آقای Morris در مصاحبه اش به جزئیات ارقام و هزینه های استفاده از این سرویس نپرداخت، اما چندین بار اشاره کرد از نقطه نظر اقتصادی، سرویس های استریم پولی را به نمونه های رایگان مبتنی بر تبلیغات ترجیح می دهد. وی همچنین اعلام کرد اشتیاق زیادی در مورد ورود اپل به بازار جدید دارد و معتقد است این امر موجب سرعت گرفتن گسترش استریم موسیقی بین کاربران خواهد شد.

آقای موریس در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد تاثیر اپل بر این بازار چیست، گفت: «خب، حقیقت این است که آن ها ۱۷۸ میلیارد دلار در حساب های بانکی شان دارند، و ۸۰۰ میلیون دلار هم رقمی است که در کارت های اعتباری آیتیونز وجود دارد. از طرف دیگر اسپاتیفای به دلیل استفاده نکردن از پلن های تجاری درست نتوانست آنطور که باید به تبلیغ خدماتش پرداخته و سودآور باشد، اما اپل با تکیه بر منابع تبلیغاتی قدرتمند خود می تواند باعث گسترش بی سابقه کسب و کار استریم موسیقی شود، گسترشی که در نهایت به سود تمام فعالان صنعت فوق تمام خواهد شد و چنین امری را می توان آغاز دوره ای شگفت انگیز برای صنعت موسیقی دانست.»

لازم به یادآوریست کنفرانس WWDC اپل فردا دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰ بطور زنده توسط دیجیاتو وبلاگ نویسی خواهد شد، با دیجیاتو همراه باشید تا لحظه به لحظه از آخرین اتفاقات روی داده در این کنفرانس باخبر شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    برای اولین بار امیدوارم اپل تو این زمینه بترکونه تا گوگل هم به فکر خودش(یا حتی خرید Spotify) بیفته که منم بتونم بدون دزدی از اهنگ های مورد علاقم استفاده کنم.
    الان اگر بخوام یک البوم رو از گوگل پلی بخرم باید 100 تومن بدم یه گیفت کارت 25 دلاری بخرم و 15-10 دلارش رو بدم برای یک البوم.برای کسی با وضع مالی من که متوسطه این جوری فقط امکان خرید تعداد خیلی کمی اهنگ هست و ناچارا بقیه رو باید رایگان دانلود کنم.(تازه اگر همون هایی رو هم که می تونم،واقعا بخرم)
    اگر اپل این کارش موفق بشه(که چون اپله حتما سروصدا می کنه و موفق میشه.مثالش ساعت اپل که با وجود این که محصول ناقصیه،خوب می فروشه) به احتمال زیاد گوگل و Spotify هم به فکر چنین کاری می افتند و به نفع من میشه چون می تونم با هزینه ای کم و گیفت کارت قابل دسترس از موزیک هایی که دزدی نیستند لذت ببرم.
    ---------

    ولی چقدر خوب میشه اگر گوگل Spotify رو بخره.به لیست آرزو هام اضافه شد

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    همیشه خرید و استفاده قانونی از همه چیز لذت بخشه من از زمانی که به جای اپ های کرک شده از ایتیونز خرید کردم اصلا یه حس و حال دیگه ای داره (واقعا حمایت از اون توسعه دهنده خیلی حس خوبی بهت میده)
    ولی .....
    مشکل من پوله! اگه پول داشتم میرفتم هر ماه گیفت کارت 50 دلاری میگرفتم واسه فیلم و آهنگ. اصلا هرچیزی اوریجینالش خوبه.

    هرکی خریده میدونه چی میگم.

    خلاصه سونی هم بدجور داره از اپل تعریف میکنه. واقعا از همکاری چند کمپانی قدرتمند خوشم میاد. البته باز توی یه سری بخش ها رقابت میکنن.

  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    بی صبرانه منتظرم!! مقدار بازدید همین زمان رو با فردا مقایسه کنیم !! انفجاری!! من که کلا موسیقی گوش نمی دم (برنامه موزیکم جز آلبوم U2 خالی!)! شاید تونست قانعم کنه که یک ماه ببینم چطوری!!

  • Ali Z.S
    Ali Z.S | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    وای ک چقدر این سونی تاثیر گذاره تو دنیای تکنولوژی

    • رضا
      رضا | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

      من اول فکر کردم «مخسره» کردی ولی بعد اواتارتو دیدم متوجه شدم تعریفه.

      • Ali Z.S
        Ali Z.S | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

        آره خودم فک میکردم ممکنه از حرفم برداشت اشتباه بشه :دی

مطالب پیشنهادی