ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در iOS 9 قابلیت مسیریابی عمومی را به Apple Maps خواهد آورد

دقایقی پیش و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC 2015 اعلام شد که کاربران iOS 9 قادر خواهند بود تا از Apple Maps برای مسیریابی عمومی استفاده کنند؛ قابلیتی که از سال ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۳

دقایقی پیش و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC 2015 اعلام شد که کاربران iOS 9 قادر خواهند بود تا از Apple Maps برای مسیریابی عمومی استفاده کنند؛ قابلیتی که از سال 2012 و با جایگزینی گوگل مپز با اپلیکیشن نقشه اپل تقریبا به دست فراموشی سپرده شده بود.

در جریان این کنفرانس در حال برگزاری، Craig Federighi نایب رئیس بخش نرم افزار اپل به طور رسمی بازگشت این سرویس که از مسیرهای اتوبوسرانی، ریلی، مترو و مسیرهای عبور عابرین پیاده پشتیبانی می کند را اعلام نمود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

پیش از جایگزینی گوگل مپز در سال 2008 برای مسیریابی در iOS، کاربران این سیستم عامل از Apple Maps برای این کار بهره می جستند. حالا و پس از هفت سال، اپل اقدام به راه اندازی مجدد این سرویس با کشورهای تحت پوشش کمتری نسبت به گوگل مپز کرده است.

apple-wwdc-2015_1029.0

بنابر گفته وبسایت 9to5Mac این قابلیت در ابتدا در اختیار کاربران iOS 9 قرار می گیرد و بعدا در سیستم های عامل قدیمی تر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. گفتنی است که اپل پیش تر قصد داشت که شروع مجدد این قابلیت را با iOS 8 استارت بزند که بعدها به دلایلی از این کار منصرف شد.

googlemapsios.0

در حال حاضر گوگل مپز از 18 هزار شهر پشتیبانی به عمل می آورد و اپلیکیشن هایی همچون Transit و Citymapper تا حد زیادی جای خالی نرم افزار اختصاصی نقشه اپل را پر کرده اند. با این وجود اپل با راه اندازی مجدد این سرویس در تلاش است تا با گوگل در کمک به مسیریابی شما از نقطه ای به نقطه ای دیگر با اتوبوس، مترو یا قطار رقابت نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    حجم مورد نیاز آپدیت از 4.6 شده 1.9 گیگ!
    خیلی ممنون (به نمایندگی از 16 گیگی ها)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی