ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با گسترش Siri، اپل از حریم خصوصی کاربران خود محافظت می کند

دقایقی پیش و طی کنفرانس WWDC 2015، اپل از قابلیت های قدرتمندی برای دستیار هوشمند iOS 9 همچون اسکن ایمیل ها، ایجاد همبستگی میان مخاطبین و دریافت اطلاعات از متن های خصوصی رونمایی نمود. در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۵۷

دقایقی پیش و طی کنفرانس WWDC 2015، اپل از قابلیت های قدرتمندی برای دستیار هوشمند iOS 9 همچون اسکن ایمیل ها، ایجاد همبستگی میان مخاطبین و دریافت اطلاعات از متن های خصوصی رونمایی نمود. در حالیکه تمامی این سرویس های جدید با بیرون کشیدن اطلاعات دستگاه شما کار می کنند، اپل اعلام نموده که تدابیر ویژه ای را برای حفظ حریم خصوصی کاربران در پیش گرفته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

نایب رئیس بخش نرم افزاری اپل آقای Craig Federghi  با اعلام این که "کنترل کاملا در دستان شماست" تأکید نمود که کلیه اطلاعات جمع آوری شده توسط Siri جدید تا جایی که ممکن است مخفی بوده و با اپلیکیشن های شخص ثالث به اشتراک گذاشته نخواهند شد.

وی با اعلام اینکه کلیه اطلاعات در دستگاه حفظ می شوند در ادامه افزود: "ما ایمیل ها، مخاطبین و عکس های شما را جستجو نخواهیم کرد." این موضوع کاملا با عملکرد گوگل در تضاد است که از اطلاعات جیمیل، اندروید و سرویس های دیگر برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کند. البته Google Photos که اوایل ماه جاری معرفی شد برای دسته بندی تصاویر همانند El Capitan اطلاعات را از دستگاه شما بیرون می کشد، اما این کار به منظور اهداف تبلیغاتی نیست.

مشخص است که حفظ حریم خصوصی کاربران از مهم ترین اولویت های هر دو کمپانی یاد شده در این دوره زمانی است. گفتنی است که صحبت های Federghi در واکنش به نگرانی ها در اکتبر سال گذشته در مورد عملکرد اسپات لایت در ترکیب جستجوهای محلی و اینترنتی صورت گرفته است. در یوسمیتی هنگامی که در اسپات لایت یک جستجو در داخل دستگاه انجام می دادید، شاهد به نمایش در آمدن نتایج جستجوی اینترنتی هم بودید.

از آنجایی که این جستجو در اینترنت صورت می پذیرد، نتایجش برای اپل قابل مشاهده است که همین موضوع نگرانی هایی را در مورد جستجو با اسپات لایت در پی داشته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    آرمان بیا جواب بده.این همه اپل داره اسکی میره از بقیه.
    خخخخخخخ

  • Divan Greedy (Aj Lee)
    Divan Greedy (Aj Lee) | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    چه عجب البته بودنش بهتر از نبودنشه / دفترچه داخل کورتانا هم همچین کاری می کنه حالا تدابیر امنیتی خاص منظورشون چیه ، نمی تونن بیشتر توضیح بدن

    • R3D
      R3D | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

      برای توضیحات بیشتر به بیلد 2015 مراجعه کنید.

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    سوییفت ازاد میشه
    سیری از کورتانا و گوگل نو کپ میزنه
    مالتی تسکنیگ ویندوز آر تی و اندروید میشه اپدیت
    ولی اینا ارزش نداره، لطفا فقط به نسبت طلایی 3:4 توجه کنید!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی