ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تفکر مصنوعی به واسطه پردازش ابری، انسان ها را تا سال ۲۰۳۰ هوشمندتر می کند

ری کورزویل، یکی از مدیران پا به سن گذاشته و ۶۷ ساله ی بخش مهندسی گوگل است که علاقه ی بیش از حدی به پیشگیری و یا به تعویق انداختن «مرگ» دارد. وی در سال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

ری کورزویل، یکی از مدیران پا به سن گذاشته و ۶۷ ساله ی بخش مهندسی گوگل است که علاقه ی بیش از حدی به پیشگیری و یا به تعویق انداختن «مرگ» دارد. وی در سال ۲۰۱۳ عنوان کرده بود که در حال آزمایشات جالبیست و روزانه بیش از ۱۵۰ قرص مصرف می کند. وی البته این مقدار قرص را به شکل روزانه به دلیل سالم نگه داشتن بدن خود و تا زمانی که تکنولوژی به مرحله ی مورد نظرش برسد مصرف می کند تا بلکه بتواند تا زمان زندگی ابدی که لری پیج به شدت به دنبالش است، خود را آماده نگه دارد.

اما خبر جدید اینکه آقای کورزویل اخیرا و طی یک سخنرانی، اظهار نظر جالب دیگری را مطرح نموده است. وی بر این باور است که تا سال ۲۰۳۰، مغز و افکار انسان به فضای ذخیره سازی ابری منتقل خواهد شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آقای کورزویل هفته ی گذشته در یک کنفرانس در شهر نیویورک اذعان کرد که انسان ها خود تا سال ۲۰۳۰ تبدیل به نوعی هوش مصنوعی می شوند: «نحوه تفکر ما، پیوندی خواهد بود از نوع تفکری که اکنون داریم و نوع تفکری که به واسطه هوش مصنوعی به کمک ما خواهد آمد.»

کورزویل اکنون اعتقاد دارد که ذهن انسان تا سال ۲۰۳۰ می تواند به شکل مستقیم با فضای ابری ارتباط پیدا کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند. فضای ابری نیز که از طریق کامپیوترهای بی شماری پردازش شده می تواند تمام اطلاعات مورد نیاز انسان را در کوتاه ترین زمان در اختیارش قرار دهد. در اصل وی حال بر این باور است که هر چقدر امروز بتوانیم فضای ابری را غنی تر سازیم، در آینده نزدیک و با دسترسی مستقیم ذهن به آن، می توانیم انسان های باهوش تری باشیم.

از سوی دیگر او می گوید که هر شخص قادر خواهد بود تا یک نسخه ی کامل و پشتیبان از ذهن خود را بر روی فضای ابری آپلود نماید تا بعدا بتوان به آن دسترسی داشت: «به نقطه ای خواهیم رسید که می توانیم اطلاعات مفید ذهن های مختلف را با یکدیگر اذعام کرده و به اطلاعات جامعی دست پیدا کنیم.»

9bd2cc9f4130b1c408721e3d755e13d168cb38a0_1600x1200

وی البته در دهه ۹۰ میلادی، ۱۴۷ پیشبینی برای سال ۲۰۰۹ را ارائه داده بود که در سال ۲۰۱۰، مشخص شد  ۸۶ درصد از پیشبینی هایش به حقیقت بدل شده اند. از بزرگترین پیشبینی های آقای کورزویل می توان به وجود کامپیوترهای جیبی یا همان موبایل های هوشمند در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد. وی در دهه ی ۹۰ گمانه زنی کرده بود که روزی انسان می تواند یک کامپیوتر هوشمند را بدون هیچ کابلی در جیب خود جای دهد و روزی نیز همین کامپیوتر بر روی چشمان انسان قرار خواهد گرفت. وی البته در کنفرانس مذکور اذعان داشت که متصور بوده تا سال ۲۰۰۹  می توانیم به خودروهای بدون راننده نیز دست پیدا کنیم؛ محصولاتی که گفته می شود تا سال ۲۰۲۰ به شکل عمومی در اختیار علاقه مندان قرار خواهند گرفت.

وی همچنین در مورد نگرانی های موجود در خصوص پیشرفت هوش مصنوعی گفت: «همانگونه که از ۲۰ سال پیش شروع به نوشتن در این خصوص کرده ام، تکنولوژی همانند یک شمشیر دو لبه است. آتش، هم ما را در برابر سرما محافظت کرده و هم باعث آماده شدن غذاهایمان می شود اما، از طرفی گاهی خانه ی ما را نیز با خاکستر یکسان می کند. هر تکنولوژی جدیدی که به بازار عرضه می شود هم دارای استعداد تخریبگر بودن است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • A"hmadrez"A
    A"hmadrez"A | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    مثال قشنگی زد اما مشکل اینجاست ممکنه این آتیش دیگه خاموش نشه و مشکلات زیادی رو به ارمغان بیاره .

  • حسین شفیعیان
    حسین شفیعیان | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    رویای کودکی همه مون بوده که با تزریق یه آمپول درس بره تو ذهنمون , با این اوصاف بدون آمپول و درد امکان پذیره
    البته دارم یاد ماتریکس میوفتم , نکنه هوش مصنوعی ذهن ما رو هک کنه !!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی