ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زمانی که SpaceX، یک دوربین GoPro را درون موشک فالکون ۹ قرار می دهد [تماشا کنید]

SpaceX یکی از دو کمپانی بسیار مشهور ایلان ماسک است که در حساب کاربری رسمی خود در یوتوب، ویدیوهای جالبی را از پرواز موشک ها و همچنین سفینه های فضایی اش به نمایش می کشد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

SpaceX یکی از دو کمپانی بسیار مشهور ایلان ماسک است که در حساب کاربری رسمی خود در یوتوب، ویدیوهای جالبی را از پرواز موشک ها و همچنین سفینه های فضایی اش به نمایش می کشد. در بیشتر این ویدیوها می توانیم ببینیم که موشک ها چگونه حرکت خود را به سوی فضا آغاز می کنند. این بار اما تیم مهندسان اسپیس اکس، در اقدامی جالب، یک دوربین GoPro را درون موشک فالکون ۹ جاسازی نموده و موفق گشته اند تا تصاویری بی نهایت زیبا را فضا و کره ی زمین به ثبت رسانند.

نکته ی جالب تر، ذوق هنری کارکنان SpaceX است که برای موسیقی متن ویدیوی مذکور، از قطعه ی «Blue Danube» استفاده نموده اند؛ قطعه ای که در فیلم فضایی و تحسین شده ی استنلی کوبریک به نام «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» نیز حضور داشته و بیننده ی این کلیپ را به یاد آن فیلم ارزشمند می اندازد.

SpaceX تنها شرکت خصوصی و غیر دولتیست که موشک هایش قادر به اتصال به ایستگاه بین المللی فضایی هستند. کمپانی یاد شده اخیرا تلاش می کند تا با آزمایش های خود و بازگرداندن موفق موشک ها به زمین، تاریخ ساز شده و هزینه این عملیات را با استفاده ی چند باره از موشک های فالکون به شکل قابل توجهی کاهش دهد؛ اقدامی که البته همچنان در آن موفق نبوده اما تلاش آخر ایلان ماسک و یارانش، تقریبا در حال دست یافتن به پیروزی بود. از طرف دیگر نیز گفته می شود که کمپانی یاد شده تا سال ۲۰۱۷ فضاپیماهای خود را آماده کرده و اولین فضانوردش را نیز به فضا خواهد فرستاد. ماسک در نهایت امیدوار است روزی بتواند شرایط زندگی را در سیاره مریخ مهیا سازد.

از شما دعوت می کنیم ویدیوی «پرواز به سوی زمین» که به شکل رسمی توسط SpaceX منتشر گشته را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • JustME
    JustME | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    ويدئو بسيار جالبى بود.
    و اينكه او خطهاى روى اقيانوس موجهاى آب بودن!؟؟ اگه بودن يعنى اينقدر بزرگ هستن كه از اون فاصله ديده ميشن!؟؟
    بهرحال مرسى، پست باحالى بود

  • BuBo
    BuBo | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    پَــــــهَ، من فکر کردم از زمان شروع پروازه |:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی