ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید سامسونگ برای خروج خودکار قلم از دستگاه با فرمان صوتی

اداره ثبت پتنت ها و علائم تجاری آمریکا (USPTO) درخواست ثبت پتنت جدیدی از سامسونگ را منتشر کرده که برای خروج خودکار قلم ابزار های هوشمند با دستور صوتی یا gesture های حرکتی طراحی شده است. توقع می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

اداره ثبت پتنت ها و علائم تجاری آمریکا (USPTO) درخواست ثبت پتنت جدیدی از سامسونگ را منتشر کرده که برای خروج خودکار قلم ابزار های هوشمند با دستور صوتی یا gesture های حرکتی طراحی شده است.

توقع می رود این استایلوس جدید برای گلکسی نوت سامسونگ در نظر گرفته شده باشد، اما احتمالا قابل تعمیم به تمام دستگاه های دیگر دارای قلم لمسی نیز خواهد بود.

در ادامه برای مشاهده تصاویر این پتنت با دیجیاتو همراه باشید.

تاریخ ثبت پتنت یاد شده به انتهای سال ۲۰۱۴ میلادی باز می گردد و انتشار آن به معنای ثبت نهایی به شمار نمی رود، چرا که باید پیش از تصویب، مراحل اداری و بررسی های مربوطه را از سر بگذراند. این ابتکار کره ای ها در نوع خود اولین بوده و کاربر را قادر می سازد از طریق یک فرمان صوتی یا حرکتی ساده، به راحتی به قلم دستگاه خود دست پیدا کند.

در سیستم طراحی شده توسط سامسونگ، خارج کردن قلم به وسیله آهنرباهای الکتریکی (electromagnet) انجام شده و پس از آن اعلانی نیز برای اطلاع کاربر روی نمایشگر مشاهده خواهد شد.

6a0168e68320b0970c01bb083cdaa0970d-800wi (1)

سامسونگ در توضیح خود در این خصوص می گوید ایده خارج کردن قلم با صدا از امکان استفاده یک دستی از تلفن هوشمند سرچمشه گرفته شده، هرچند به هر حال برای استفاده از استایلوس در نهایت نیاز به هر دو دست خود خواهید داشت.

به گفته این شرکت: «خارج کردن قلم لمسی با دستور صوتی یا حرکتی ساده باعث می گردد استفاده از دستگاه با یک دست آسان تر شده و با بهره گیری از این سیستم برای نگهداری قلم درون محفظه اش نیز، دیگر نیازی به اضافه کردن قفل مجزا نخواهد بود، که این امر در نهایت می تواند منجر به افزایش راحتی استفاده از دستگاه گردد.»

6a0168e68320b0970c01bb083cdaa5970d-800wi

هنوز نمی توان با قطعیت گفت این پتنت برای استفاده در نسل بعدی سری محصولات Note ارائه شده، یا تنها در جهت جلوگیری از استفاده دیگر رقبا از طراحی فوق در نظر گرفته شده است، اما به نظر می آید مورد دوم محتمل تر بوده و می توانیم در انتظار اضافه شدن این قابلیت در نسل های آینده سری محصولات یاد شده بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • pasha.ir
    pasha.ir | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    ی همچین کاربردی هم نیست ولی باحاله

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    كنفرانس توسعه دهنده براي من حوصله سَر بَر هست چون توسعه دهنده نيستم ولي متخصصهاي اين حوزه براشون هيجان انگيزترين كنفرانس سال هست
    گوگل هم خيلي هيجان داره ببينه بعدا چي رو كپي كنه =حقيقت تلخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی