ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سیستم یکپارچه و هوشمند iOS 9 نسبت به کورتانا و Google Now دارای برتری است؟

iOS ۹ امسال تغییرات رنگارنگی را به خود ندید و یکی از بزرگترین ویژگی هایش را صرفا می توان هوشمند تر شدنش دانست. با استفاده از آنچه اپل نامش را «proactive assistance» می گذارد، آیفون و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

iOS ۹ امسال تغییرات رنگارنگی را به خود ندید و یکی از بزرگترین ویژگی هایش را صرفا می توان هوشمند تر شدنش دانست. با استفاده از آنچه اپل نامش را «proactive assistance» می گذارد، آیفون و آیپدهای این شرکت اکنون قابلیت های جدیدتری یافته اند و می توانند پردازش کامپیوتری خود را به شکل هوشمند تری انجام دهند.

در  iOS 9، سیری و Spotlight رابطه ای بسیار تنگاتنگ خواهند یافت و اپل اذعان دارد پایه اصلی هوشمند تر شدن پلتفرمش، در همکاری بیش از اندازه ی این دو بخش با هم نهفته شده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برخی از این ویژگی های هوشمند، به نحوه ی پیشنهاد اپلیکیشن ها در شرایط خاص و زمانی ویژه از روز مربوط می شوند، اینکه تا رسیدن به قرار بعدیتان، با توجه به وجود ترافیک چقدر مانده است، و البته اینکه اکنون Spotlight می تواند به شکل کارا تری در خدمت شما باشد و مخاطبین مورد نظرتان را در کسری از ثانیه به شما نمایش دهد.

اپل می گوید پلتفرم جدیدش به حدی باهوش است که می تواند پیش از اینکه بخواهیم، به ما پیشنهاد های لازم را ارائه دهد. این کار البته توسط خوانده شدن ایمیل ها، اپلیکیشن های نصب شده بر روی iOS و همچنین لیست مخاطبین در تلفن همراه کاربر صورت می گیرد.

ویژگی های جدید iOS به هیچ عنوان برای کاربران اندروید و ویندوز جدید نیستند.

نکته ی قابل توجه اینکه ویژگی هایی که شب گذشته در کنفرانس WWDC توسط اپل معرفی شدند، به هیچ عنوان برای کاربران ویندوز و اندروید جدید نیستند. شعاری مانند «پیشنهاد، قبل از اینکه بخواهید» به شکل عجیبی به Google Now شباهت دارد. از طرف دیگر کورتانا که در سال جاری به موبایل های مبتنی بر ویندوز ۱۰ راه پیدا خواهد کرد نیز از همین قابلیت ها برخوردار است. البته اپل پیشبینی کرده بود که از طرف رسانه ها برای وجود این نوع شباهت ها مورد حمله قرار خواهد گرفت و به همین دلیل نیز شب گذشته اذعان داشت که قابلیت های هوشمند کورتانا و Google Now حاصل پردازش ابری و اتصال به اینترنت آن دو هستند در حالی که پرواکتیو به شکل بومی هوشمند سازی گشته و نیازی به پردازش ابری برای دست یافتن به پیشنهاد های هوشمندانه ندارد.

به نقطه ای می رسیم که می پرسیم در نهایت تفاوت های هر سه دستیار در سه پلتفرم موبایل چه بوده و چه نوع برتری را نسبت به هم دارند؟ حقیقت این است که شباهت هر سه پلتفرم با هم در زمینه هوش مصنوعی به شکل انکارناپذیری زیاد است و اپل صرفا توانست خود را به رقبا برساند؛ دست کم اگر بخش تکنیکی ماجرا را در نظر نگیریم.

iosVSgooglenowVScortana-w600

هر سیستم برتری هایی نسبت به دیگری دارد. گوگل اپلیکیشن های شخص ثالث را در آغوش می کشد، مایکروسافت در دستیار صوتی خود یک شخصیت بامزه را جای داده، اپل هم می گوید که خبری از پردازش ابری نیست و iOS ۹ می تواند به شکل بومی، قابلیت های هوشمند را در اختیار کاربران بگذارد. به هسته ی فعالیت هر سه پلتفرم که نگاه می کنید، همه قصد دارند تا یک کار را انجام دهند: هوشمند و کارا تر کردن تلفن همراه مورد استفاده توسط کاربر.

اپل اگرچه تازه به رقبا رسیده اما به هر حال پیشرفت های بزرگی را پشت سر گذاشته؛ سیری قبلا صرفا می توانست برایتان یادآور یا آلارم ثبت کرده و به سایر فعالیت های ساده بپردازد اما اکنون سیستم یکپارچه و هوشمند iOS 9 قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربران می گذارد که آن را واقعا تبدیل به یک دستیار پویا در زندگی کاربران می کند. قابلیت هایی که به احتمال زیاد کاربران اندروید را به تعجب وا نخواهد داشت اما طرفداران iOS را هیجان زده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Hamidrezas
    Hamidrezas | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    اپل ایده ها رو بهتر از هر کس دیگه ای اجرا میکنه ولی به شخصه به کورتانا بیشتر امید دارم چون احتمال ساپورت زبان فارسیش نسبت به سیری بیشتره و برای ما میتونه قابل استفاده باشه

  • Jason_Iglesias
    Jason_Iglesias | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    کلا اپل بعد مرگ استیو جابز داره به سمت خراب کردن میره . اپل اون اپل قدیمی نیست کلا خراب کرده حسابی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی