ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت DJI اولین پهپاد با قابلیت اجتناب از برخورد را برای کاربران عادی ارائه کرد

در ۵ سال گذشته شاهد پیشرفت شگرف پهپادهایی بوده ایم که برای مصرف کنندگان عمومی قابل تهیه هستند. کامپیوتر های تعبیه شده در این گجت ها قابلیت های مختلفی را برای آنها امکان پذیر ساخته، از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۰

در ۵ سال گذشته شاهد پیشرفت شگرف پهپادهایی بوده ایم که برای مصرف کنندگان عمومی قابل تهیه هستند. کامپیوتر های تعبیه شده در این گجت ها قابلیت های مختلفی را برای آنها امکان پذیر ساخته، از پیگیری مسیرهای برنامه ریزی شده با استفاده از GPS، تا دنبال کردن صاحب مثل حیوان دست آموز و فیلمبرداری هوایی از وی و حتی ایفای وظیفه به عنوان مراقب سر جلسه امتحان.

اما با وجود همه این قابلیت های متنوع تا امروز هرگز شاهد پهپادی نبوده ایم که نسبت به اطراف خود هشیار بوده و از برخورد با موانعی چون درخت یا دکل برق خودداری نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت DJI اما به عنوان رهبر صنعت پهپادهای دنیا برای رفع این نقیصه وارد عمل شده و با ترکیب فناوری حسگرهای مافوق صوت و دوربین های استریو یک سیستم ناوبری بوجود آورده که می تواند اشیا را تا شعاع ۲۰ متری تشخیص داده و پهپاد را بطور خودکار از مسیر برخورد با آن خارج نماید.

چنین قابلیتی با بالابردن سطح اطمینان به پهپاد ها تا حد خودروهای بدون راننده، بیش از هرچیز خواهد توانست این گجت ها را با زندگی روزانه ما پیوند داده؛ و با امکان محول کردن وظایف جدید و متنوع، پروژه های جاه طلبانه ای همچون تحویل هوایی سفارشات آمازون را به سادگی میسر سازد.

شرکت DJI در مورد سیستم ناوبری خود می گوید گروه های تحقیقاتی مشغول آزمایش کارکردهای متنوعی بر روی این سیستم جدید هستند که از جمله آنها می توان به پروژه دانشگاه Fudan University برای تشخیص هوایی خودروهای پارک شده در مناطق پارک ممنوع بطور اتوماتیک اشاره نمود.

این شرکت چینی امروز علاوه بر سیستم ناوبری جدید، پهپاد تازه ای را نیز به نام Matrice 100 معرفی نمود که از قابلیت یاد شده بهره مند است. این پهپاد با نیم نگاهی به توسعه دهندگان ساخته شده و امکان ایجاد تغییرهای مختلف برای انجام وظایف متنوع در صنایع مختلف برای آن پیشینی شده است.

شرکت مذکور تلاش دارد با این سیستم جدید خود را از حالت یک سازنده سخت افزار صرف خارج نموده و پلتفرم مورد نظر خود را برای استفاده در صنعت پهپادها در سطح جهان بگستراند.

در پایان می توانید ویدیوی معرفی این پهپاد و فناوری راهبری جدیدی که با همکاری اینتل انجام شده را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عیسی
    عیسی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    پیشرفت فوق العاده خوبیه برای پهباد ها... نگرانی دولت ها بر طرف می شه این طوری

مطالب پیشنهادی