ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش قابل ملاحظه زمان آماده باش نکسوس ۵ پس از نصب اندروید ام

پیش از این در مورد قابلیت های جدیدی که قرار است در نسخه بعدی اندروید ارائه شود برایتان گفتیم. یکی از این قابلیت ها Doze نام دارد که در صورت بی حرکت ماندن دستگاه پس از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

پیش از این در مورد قابلیت های جدیدی که قرار است در نسخه بعدی اندروید ارائه شود برایتان گفتیم. یکی از این قابلیت ها Doze نام دارد که در صورت بی حرکت ماندن دستگاه پس از مدتی فعال شده و ابزار را به خواب عمیق تری از sleep عادی فرو می برد، که در نتیجه این امر زمان حالت «آماده باش» دستگاه ها به بیش از ۲ برابر افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است ابزار هوشمند شما در صورت تکان خوردن از حالت Doze خارج شده و فعالیت های پیشین خود را از سر می گیرد.

یکی دیگر از قابلیت های اندروید ام App Standby نام دارد. این امکان جدید موجب می گردد در صورت متصل نبودن دستگاه به برق، از ارائه اتصال اینترنت به اپلیکیشن های غیر فعال خودداری شده و تمام عملکردهای آنها از جمله سینک شدن متوقف می گردد. اما در صورتی که کاربر گجت خود را به برق متصل نماید این اپلیکیشن ها مجددا فعال شده و می تواند به تبادل داده روی شبکه بپردازند.

ناگفته نماند اندروید ام احتمالا قابلیت غیر فعال کردن حالت App Standby را برای اپلیکیشن هایی که همیشه به اجرا شدنشان نیاز باشد فراهم خواهد آورد و از این جهت جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

در ادامه این مطلب و برای اطلاع از نتیجه استفاده از این ۲ قابلیت جدید روی نکسوس ۵ با دیجیاتو همراه باشید.

همانطور که گفته شد برای آزمایش این قابلیت از یک تلفن هوشمند نکسوس ۵ بهره گرفته شده و نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ام روی آن نصب گردیده است، سپس نتایج آن با نکسوس ۵ دیگری که از اندروید ۵.۱.۱ بهره می برده مورد مقایسه قرار گرفته.

عملکرد این دو دستگاه به این شکل بوده که نکسوس مجهز به اندروید ۵.۱.۱ پس از گذشت ۸ ساعت در حالت استندبای چهار درصد از باتری خود را مصرف کرده بود، اما این رقم در نکسوسی که اندروید ام روی آن نصب بوده تنها به ۱.۵ درصد رسیده است.

در ادامه این آزمایش و با رسیدن زمان standby به ۲۴ ساعت اختلاف نیز به همین شکل حفظ شده و دستگاه مبتنی بر اندروید آب نبات چوبی ۱۲ درصد از باتری خود را مصرف کرد، در حالی که این رقم در اندروید ام تنها به ۴.۵ درصد محدود بود. پس از گذشت ۴۸ ساعت نیز مصرف باتری در اندروید ۵ به ۲۴ درصد و دستگاه دیگر تنها به ۹ درصد رسید.

در نهایت دستگاه مبتنی بر اندروید ۵.۱.۱ موفق شد ۲۰۰ ساعت را در حالت آماده باش باقی بماند، در حالی که نمونه مجهز به اندروید ام این زمان را به ۵۳۳ ساعت رساند.

m-a

در نتیجه می توان گفت بهینه سازی های انجام گرفته در نسل بعدی سیستم عامل گوگل موفق شده افزایش ۲.۷ برابری زمان standby را نسبت به نسل پیشین رقم بزند که پیشرفت بزرگی به شمار رفته و می تواند تا حدی در کمرنگ کردن کمبود عمر باتری های امروزی موثر واقع شود.

حال باید منتظر انتشار نسخه نهایی اندروید بعدی ماند و دید که آیا گوگل موفق شده است عملکرد این قابلیت ها را باز هم بهبود بخشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • matin
    matin | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    سلام من یه سوالی داشتم
    من یه گوشیه نکسوس ۵ دارم آندرویدش ۵.۱.۱ می خواستم به آندروید ام ارتقا بدم ولی گوشی به من این اجازه رو نمی ده و می گه سیستم شما بروز رسانی شده
    اگه میشه کمکم کنید با تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی