ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از WatchOS 2 با قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن های مقیم پرده برداشت

ساعت هوشمند اپل امشب یک آپگرید قابل توجه دریافت کرد. امروز در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، این شرکت نسخه جدیدی از سیستم عامل ساعت خود را تحت عنوان watchOS رونمایی کرد. این بروزرسانی همانطور که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۰:۲۴

ساعت هوشمند اپل امشب یک آپگرید قابل توجه دریافت کرد. امروز در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، این شرکت نسخه جدیدی از سیستم عامل ساعت خود را تحت عنوان watchOS رونمایی کرد.

این بروزرسانی همانطور که در ابتدا گفته شد نخستین آپدیت عمده برای اپل واچ است و از چنان اهمیتی برای اهالی کوپرتینو برخوردار بود که تیم کوک راسا معرفی آن را بر عهده گرفت.

اما مهم ترین مشخصه این آپدیت چیست؟ اپلیکیشن های مقیم. گفتنی است که نسخه بتای این بروز رسانی از امروز برای توسعه دهندگان قابل دسترسی است و عرضه عمومی آن به صورت رایگان از پاییز آغاز خواهد شد.

نسخه بعدی سیستم عامل ساعت هوشمند اپل به نام WatchOS 2 همراه با مجموعه ای از امکانات و همچنین با امکان پشتیبانی از اپلیکیشن های مقیم در کنفرانس توسعه دهندگان امسال رونمایی شد.

در ادامه قصد داریم لیستی از این امکانات را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار دهیم. با دیجیاتو همراه باشید.

واچ فیس های جدید شامل فوتو آلبوم و تایم لپس می شوند که در واقع تایم لپسی 24 ساعته از مناطق مشهور بومی را در بر می گیرد.

نکته دیگر اینکه توسعه دهندگان اپلیکیشن هم می توانند از امکانات بهینه سازی واچ فیس ها استفاده نمایند که این امکان تحت عنوان Complications در اختیار آنها قرار می گیرد. کاربران اپل واچ می توانند با استفاده از چرخاننده دیجیتالی زمان را به جلو ببرند و مواردی شامل دما و رویدادهای آتی را در آن مشاهده نمایند که با آن  Time Travel گفته می شود.

چون ممکن است که در طول شب تصمیم بگیرید ساعت هوشمند خود را شارژ نمایید، وضعیتی به نام nightstand برای شما در نظر گرفته شده که میزان شارژ، زمان و آلارم ها را نمایش می دهد. این وضعیت زمانی فعال می گردد که ساعت را گوشه ای می گذارید تا شارژ شود.

apple-wwdc-2015_1888.0

از این به بعد می توانید از چندین رنگ مختلف در نقاشی های Digital Touch استفاده کنید (در صورتی که به قدر کافی سریع باشید تا بتوانید پیش از محو اولین خطوط به رنگ دیگر سوئیچ کنید).
در نظر گرفتن چندین صفحه برای دوستان و اضافه نمودن افراد مستقیما از طریق اپل واچ (به جای مراجعه به اپلیکیشن آیفون ساعت هوشمند)
FaceTime Audio
پاسخ به ایمیل ها از طریق ساعت هوشمند
اپلیکیشن Fitness از این به بعد به صورت مقیم قابل اجرا خواهد بود. Siri قادر است برای ورزش ها در نقش کرنومتر ظاهر شود. اچیومنت های جدیدی نیز اضافه شده است.
Apple Pay همانند iOS 9 از استور و کارت های Loyalty پشتیبانی خواهد کرد.
نقشه ها روی اپل واچ کاربردی تر از گذشته شده اند. حالا با استفاده از آن می توانید روی صفحه ساعت و به کمک Siri مسیریابی نمایید.
با Siri می توانید نگاهی اجمالی به اپلیکیشن ها داشته باشید. مثلا با گفتن "Hey Siri, show me the instagram glances" حتی در صورت عدم نصب اپلیکیشن این توانایی را خواهید داشت.
قابلیت تعویض بک گراند واچ فیس نیز به اپل واچ اضافه خواهد شد.

apple-wwdc-2015_1925.0

بزرگترین تغییر مربوط به اپلیکیشن های بومی با مقیم می گردد؛ اپ هایی که دست کم پتانسیل تغییر و بهبود کاربری ساعت اپل را دارا هستند. شرکت ساکن کوپرتینو در مراسم امروز خود گفت که اکنون صدها اپلیکیشن با ساعت هوشمندش سازگاری دارند.

به واسطه ی SDK جدید، توسعه دهندگان می توانند برای ساخت و توسعه اپ ها به قابلیت های تازه تری دسترسی داشته باشند:

  • دسترسی سخت افزاری به میکروفون و بلندگو، شتاب سنج و همچنین چرخنده ی دیجیتالی.
  • HomeKit
  • HealthKit (توسعه دهندگان می توانند به شکل همزمان به ضربان قلب کاربر دسترسی پیدا کنند)

قابلیت های بسیاری به اپل واچ افزوده شده اند اما سوال اصلی این است که توسعه دهندگان چگونه از این ویژگی ها بهره خواهند گرفت. در حالی که اپل یکی از بهترین پلتفرم های موبایل را در سطح جهانی عرضه می کند، پلتفرم نرم افزاری ساعتش تا کنون بسیار محدود بوده است. کیت توسعه ی قبلی نیازمند اجرای اپلیکیشن روی آیفون و سپس فرستاده شدن اطلاعات به ساعت بود که اکنون شرکت ساکن کوپرتینو وعده می دهد به واسطه حضور SKD و پلتفرم جدید، اپلیکیشن های بومی نیز تا فصل پاییز به ساعت راه خواهند یافت و مشخصا سرعت اجرا شدن اپ ها نیز چند برابر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (69 مورد)
  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    من جرا برعكس بقيه هر چي بيشتر منفي ميگيرم بيشتر نظر ميدهم ؟!وقتي كرور كرور مثبت ميكرفتم نظرهام كمتر بودش !
    اكانت توسعه دهنده ندارم و حوصلش هم ندارم ديگه
    حوصله ندارم برم فيلم و روي تلويزيون ببينم روي آيپد ميبينم جديدا !! يكي برام غذاي ميكس شده بياره حوصله جويدن هم ندارم !!
    من ميتونم !! از جام ل ميشم يكروزي ! :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی