ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به مصاحبه جدید فیل شیلر و نظراتش در مورد محصولات اپل

معاون ارشد بازاریابی اپل، فیل شیلر دیروز با جان گروبر (یکی از معروف ترین بلاگرهای آمریکایی و نویسنده ی وب سایت Daring Fireball) به گفتگو نشست. گروبر و شیلر در خصوص مسائل مختلفی همچون اعلانات WWDC، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

معاون ارشد بازاریابی اپل، فیل شیلر دیروز با جان گروبر (یکی از معروف ترین بلاگرهای آمریکایی و نویسنده ی وب سایت Daring Fireball) به گفتگو نشست. گروبر و شیلر در خصوص مسائل مختلفی همچون اعلانات WWDC، پلتفرم watchOS 2 و همچنین اپل موزیک به گفتگو پرداختند. در میان این گفتگو، بحث به برخی از تصمیمات اپل در چندین سال گذشته و نحوه اتخاذ آنها نیز کشیده شد؛ تصمیماتی که منجر به باریک تر شدن محصولات شدند و همچنین اینکه چرا این شرکت همچنان به فروش گجت های ۱۶ گیگابایتی ادامه می دهد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گروبر از شیلر پرسید که چرا نطق اصلی امسال در مقایسه با سال های پیش طولانی تر شد؛ شیلر نیز پاسخ داد که اپل معمولا تلاش می کند که نطق اصلی مراسم را بین ۱:۴۵ تا ۲:۱۵ ساعت برگزار کند و تا همینجای کار نیز مجبور گشته تا برخی از اعلانات مهم را به اطلاع کاربران نرساند تا قادر گردد زمان را در حد معقولی نگه دارد. وی سپس ادامه داد که چگونه اپل حتی نتوانست بسیاری را ویژگی های حرفه ای iOS 9 را برای علاقه مندان شرح دهد.

شیلر و گروبر همچنین در خصوص اپل موزیک به صحبت پرداختند. وی اذعان داشت که همچنان خرید آلبوم های موسیقی از نظرش بی معنی نشده و او، بسیاری از آلبوم های مورد علاقه اش را خریداری می کند تا همواره صاحبشان باشد.

گروبر سپس از شیلر پرسید که چرا در زمانه ای که چیپ های حافظه انقدر ارزان شده اند و از طرفی نیز حجم اپلیکیشن ها بالا رفته اند، اپل هنوز آیپد و آیفون های ۱۶ گیگابایتی تولید کرده و به فروش می رساند. شیلر که پاسخی منطقی برای این پرسش نداشت، صرفا گفت که این روزها فضای ابری که در اختیار کاربران قرار می گیرد جبران این مسئله را خواهد کرد. اپل البته در مراسم WWDC امسال از ویژگی های جدیدی خبر داد که برای دستگاه هایی که حافظه اندک دارند مفید واقع خواهد شد؛ یکی از آنها، پایین تر آمدن فضای خالی مورد نیاز برای نصب iOS 9 و همچنین کمتر شدن حجم بروز رسانی اپلیکیشن های مختلف است.

schiller.0.0-w600

در ادامه گروبر از شیلر پرسید که چرا اپل بیش از اندازه به نازکی محصولاتش توجه می کند و به نظر می رسد که کارایی و عمر باتری را فدای این موضوع کرده است. معاون ارشد بخش مارکتینگ اپل در پاسخ گفت که این شرکت به یک تعادل بی نظیر در میان عمر باتری و همچنین نازکی محصولات رسیده: «اگر یک باتری حجیم تر در یک محصول بخواهید، با گجتی سنگین و گران تر رو به رو خواهید شد که شارژ شدنش نیز زمان بیشتری را می طلبد. ما پیش از ارائه ی نهایی یک محصول، نمونه های اولیه بسیاری را مورد آزمایش قرار می دهید و آنچه اکنون در دستان کاربران ما قرار می گیرد، یک تعادل کامل از نازکی، سبکی و همچنین عمر باتری مناسب است و فکر می کنیم تصمیمات صحیحی در این میان اتخاذ گشته اند.»

صحبت در خصوص نازکی محصولات و عمر باتری اندک آنها منجر به کشیده شدن دامنه گفتگو به مک بوک ۱۲ اینچی جدید شد؛ شیلر نیز گفت که از همین نوت بوک استفاده کرده و رنگ خاکستری آن را نیز انتخاب نموده و عاشق سبکی، نازکی و قابلیت حمل کردن آسانش است. در نهایت مشخصا شیلر از رویکرد اپل برای انتخاب صرفا یک پورت USB-C حمایت کرد و گفت که کمپانی اش ریسک های زیادی به جان خریده: «اگر همه ی آنچه انجام می دهیم، صرفا افزایش کاربری به همراه تغییرات بسیار جزیی باشد، پس هیجان در تکنولوژی چه جایگاهی خواهد داشت؟ ما باید ریسک ها را به جان بخریم؛ این، همان اپلی است که من عاشقش هستم. شرکتی که از ریسک کردن و دست زدن به اقدامات تازه، ترسی به دل راه نمی دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • m.herro
    m.herro | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    حرفای آخرش بیشتر شبیه دیالوگای استیو جابزه....خوشم اومد از طرز فکرش.اپل واقعا بهترین شرکت در زمینه خلاقیت در تکنولوژیه...

  • R3D
    R3D | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    اگر باطری بیشتر بخواهید دستگاه سنگین تر و گران تر میشود! :D
    ته منطق بود. :D
    چنان میگه گران تر انگار تازه داره مک بوک جدید رو مفت میفروشه!
    الان رقبای اپل که باطری های قوی تری استفاده کردن آیا دستگاهشون سنگین تر شد یا گران تر؟شایدم حاشیه سودشون کم شد و اپل از این خوشش نمیاد.:D

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    البته رویکرد اپل همیشه هم ریسک پذیری نیست.
    مثلا ان اف سی چندین سال بعد از بقیه رقبا وارد محصولات اپل شد
    وایفای نسل ac یک یا دو سال بعد از بقیه رقبا وارد محصولات اپل شد
    دوربین آیفون هنوز ۸ مگاپیکسله با اینکه حتی در نسل جدید از بدنه بیرون زده!
    و خیلی جیزای دیگه که من حضور ذهن ندارم

    • Aryan
      Aryan | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

      اينايى كه فرموديد زياد مربوط به ريسك نيستن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی