ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 برای موبایل از نیمه اول مهرماه در اختیار تولید کنندگان تلفن های هوشمند قرار می گیرد

ویندوز 10 احتمالا در تاریخ 7 مرداد ماه عرضه می شود اما طرفداران ویندوز فون می دانند که باید بیشتر از اینها برای دریافت نسخه موبایلی این سیستم عامل انتظار بکشند و خوشبختانه حالا مشخص ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

ویندوز 10 احتمالا در تاریخ 7 مرداد ماه عرضه می شود اما طرفداران ویندوز فون می دانند که باید بیشتر از اینها برای دریافت نسخه موبایلی این سیستم عامل انتظار بکشند و خوشبختانه حالا مشخص شده که این انتظار احتمالا چقدر طول خواهد کشید.

قبلا می دانستیم که همه نسخه های ویندوز 10 در یک زمان رونمایی نمی شوند. در واقع اغلب نسخه های سیستم عامل مورد بحث که برای دستگاه های مختلفی چون موبایل، اکس باکس و مدل های متعدد هولولنز ارائه خواهند شد اواخر امسال در اختیار کاربران قرار می گیرند.

اما سخنگوی مایکروسافت در جریان گفتگوهایش با یکی از شرکای این شرکت اسلاید شویی را به نمایش گذاشت که در آن تاریخ برنامه ریزی شده برای عرضه ویندوز 10 موبایل مشخص شده بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1_windows_10_mobile_launch_story

براساس این اسلاید که در بالا مشاهده می کنید، هم نسخه های سازمانی و هم نسخه های مصرفی ویندوز 10 برای موبایل باید از اواخر سه ماهه بعدی عرضه شوند که اگر بخواهیم ساده تر بگوییم با اواخر ماه سپتامبر (هشتم مهرماه) مصادف خواهد شد.

این سخنگو زیاد هم در این باره خوشبین نیست و حتی پیش بینی کرده که نسخه موبایل ویندوز 10 در ماه اکتبر (یک ماه بعد) یا در خوشبینانه ترین حالت در ماه سپتامبر عرضه می گردد.

برای آنهایی که از نزدیک پروسه توسعه این سیستم عامل را دنبال کرده اند شنیدن این خبر به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست و کاملا با چرخه توسعه آن همخوانی دارد و می تواند فرجه ای دو ماهه را در اختیار ردموندی ها قرار دهد تا باگ های نسخه جدید ویندوز را رفع کرده و دستی به سر و روی آن بکشند.

علاوه بر این، تاریخ اعلام شده با شایعات قبلی در مورد عرضه ویندوز 10 در فصل پاییز نیز همخوانی دارد. با این همه در نظر داشته باشید که این اطلاعات در اختیار شرکا و شرکت های تولید کننده دستگاه های موبایل قرار گرفته نه کاربران معمولی.

این بدان معناست که جدول به نمایش در آمده در بالا، زمان مورد نیاز اپراتورهای مخابراتی برای تست، چرخه های آپدیت و موارد دیگری از این دست را به حساب نیاورده است. بنابراین شما هم به عنوان یک کاربر معمولی بسته به اپراتور و موقعیت مکانی تان باید مدت زمان طولانی تری را منتظر بمانید.

البته برای مشارکت کنندگان در پروژه اینسایدر ویندوز داستان کمی فرق دارد. اعلام این خبر به شرکت های سازنده موبایل، بدان معنا خواهد بود که تا آن زمان، مشارکت کنندگان در این پروژه جدیدترین بیلد آماده انتشار از ویندوز 10 برای موبایل را دریافت خواهند کرد.

در این صورت، انتظار برای نسخه ای قابل استفاده از این سیستم عامل، دست کم برای آنها که در این برنامه مشارکت دارند احتمالا کمتر از زمان پیش بینی شده به طول خواهد انجامید.

روشن است که به تعویق افتادن زمان عرضه این نسخه از ویندوز 10 برای ابزارهای موبایل، حکایت از وجود مشکلاتی مهم در مراحل پایانی توسعه و تست آن را دارد. حتی  احتمال می رود که با تشخیص یک باگ عمده، زمان عرضه به پایان سال نیز بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • ali alka
    ali alka | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    Mn k alan builde 10080 ro goshim daram montazere builde 10134 am k umadanesh nazdike :)

  • tohid_heshmati
    tohid_heshmati | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    عاقا الان این ویندوز موبایل برنامه های پی سی رو ران می کنه؟؟؟

    • tohid_heshmati
      tohid_heshmati | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

      سپاس از پاسخ های گرم و صمیمانه و دقیقتون

  • Alireza
    Alireza | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    نسخه آزمایشی دسکتاپ که آش دهن سوزی نبود ، فقط یک منو استارت عوض شده که به نظر من همون قبلی بود.
    سرعت کارکرد هم برای من خیلی کنده ویندوز 10

  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    باگ متعدد نداشته باشه ۶ماهم شد مشکلی نداره...
    ...
    نکته بعدی استفاده از پردازنده های اینتل درکنار کوالکام هست،یا فقط اینتل تا مشکل گرما و باتری نداشته باشه...

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    البته اونایی که ازویندوز موبایل به عنوان سیستم عامل دومشون استفاده می کنن می تونن اینسایدر بشن و همراه با سیستم عامل به پیش برن


    هیجان انگیزه منم تو تابستون اینسایدر میشم فعلا خیلی باگ داره:*

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی