ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تائید کرد؛ مینی ون های این شرکت در حال تصویر برداری برای اپل مپس هستند

کمی بیش از یک هفته پیش در دیجیاتو و به نقل از وب سایت ۹to5Mac نوشتیم که اپل تلاش دارد پایگاه داده ی ویژه ای برای سرویس نقشه خود ایجاد نماید و بخشی از این پایگاه داده به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

کمی بیش از یک هفته پیش در دیجیاتو و به نقل از وب سایت ۹to5Mac نوشتیم که اپل تلاش دارد پایگاه داده ی ویژه ای برای سرویس نقشه خود ایجاد نماید و بخشی از این پایگاه داده به جمع آوری و تهیه نمای سه بعدی از خیابان ها تخصیص یافته و در همین راستا خودروهایی با نام و تجهیزات برند مورد بحث مشغول تصویربرداری از مکان های مختلف شهر های گوناگون هستند.

اما امروز کمپانی ساکن کوپرتینو در نهایت به شایعات و بحث های پیرامون موضوع یاد شده خاتمه داده و با ایجاد صفحه ای در وب سایت خود رسماً جزئیات مرتبط را تشریح کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اپل در صفحه ی پیش تر اشاره شده آورده:

کارمندان ما مشغول راندن خودروهایی در نقاط مختلف جهان هستند تا داده هایی را به منظور بهبود سرویس اپل مپس جمع آوری نمایند. برخی از این داده ها در به روز رسانی های آتی سرویس مذکور به صورت عمومی منتشر خواهند شد.

ما تلاش داشته ایم در حین جمع آوری دیتای مورد اشاره حریم خصوصی اشخاص را حفظ کنیم. برای مثال و در همین راستا چهره کلیه افراد و همچنین پلاک خودروهایی که از آنها تصویر تهیه شده به صورت مات در آمده اند.

اولین بار در ماه فوریه این گمانه زنی مطرح شد که مینی ون های برخوردار از تجهیزات اپل مشغول تصویر برداری جهت راه اندازی یک سرویس استریت ویو توسط این شرکت هستند، اما در همان بازه ی زمانی بسیاری از منابع اصرار داشتند که اهالی کوپرتینو سودای توسعه ی اتومبیل های خودران را در سر دارند.

این شرکت هم اکنون فهرستی از مکان هایی که خودروهایش در آنها ظرف ماه جاری به تصویربردای خواهند پرداخت را نیز ذکر کرده تا به کلیه ی شایعات مطرح شده در قبل خاتمه بخشد.

ناگفته نماند که خودروهای اپل فعلاً در ۱۳ نقطه ی ایالات متحده و کشورهایی همچون انگلستان و ایرلند حضور بهم خواهند رساند. سرویس نقشه برند اول جهان تا به امروز به داده های جمع آوری گشته توسط کمپانی های شخص ثالث و خصوصاً دیتای شرکت TomTom وابسته بوده و بسیاری از مشکلات معروف این سرویس نیز از پردازش خودکار داده های یاد شده پدید می آمدند، هر چند که حالا ظاهراً این روند در حال خاتمه یافتن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    همین دقایقی پیش یه سفر زیارتی رفتیم آمریکا!! و یه ۶ مجهز به ۹ و یه ۶ پلاس مجهز به 8.3!!
    فرق بین مپ ها از زمین تا آسمون !! خیلی بهتر شده!! از عرش به فرش رسیده!! البته فرشش خیلی با گوگل مپ فرق داره!!

  • JimLi
    JimLi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    رو چیزایی‌دست گذاشته که رقیبای قدری براش هست
    این اپ مپش تا بخواد سر و سامون بگیره حداقل یه سال زمان میبره

  • مهدیار
    مهدیار | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    امیدوارم اپل مپس ایراداش زودتر بر طرف شه و رقابت بهتری با گوگل مپ داشته باشه

  • steve
    steve | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    اره معلوم بودش واقعا بايد مپش رو سر و سامون ميداد بهش ،به تيم ديجياتو هم خسته نباشيد ميگم كه هر دودقيقه يه بار پست ميذارن برين يذره استراحت كنين والا ما كاربرا راضي به زحمت نيستيما...خدا قوت

  • عیسی
    عیسی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    این یعنی یک رقابت خوب .....

مطالب پیشنهادی