ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیبورد با حروف کوچک انگلیسی و امکان ساخت پسوردهای ۶ رقمی در iOS 9

همانطور که می دانید اپل اندکی پیش در کنفرانس توسعه دهندگانش به معرفی قابلیت های نسل بعدی سیستم عامل موبایلش پرداخت که اخبار آن را نیز برایتان پوشش دادیم. اما نکته اینکه در کنفرانس ها ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

همانطور که می دانید اپل اندکی پیش در کنفرانس توسعه دهندگانش به معرفی قابلیت های نسل بعدی سیستم عامل موبایلش پرداخت که اخبار آن را نیز برایتان پوشش دادیم.

اما نکته اینکه در کنفرانس ها هرگز زمان کافی برای معرفی تمام تغییرات انجام شده وجود ندارد، در نتیجه تا مدتها پس از آن رسانه ها و کاربران به کشف و معرفی تغییرات و قابلیت های جدید می پردازند.

در آخرین موارد از این کشفیات کاربران متوجه ۲ تغییر شده اند که هرچند کوچک هستند اما می توانند در بهبود تجربه کاربری نقش داشته باشند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مورد اول که به نمایش حروف کوچک در کیبورد iOS 9 بر می گردد هرچند کم اهمیت تر به نظر می رسد، اما مدتها بود توسط عده ای از کاربران درخواست می شد. اپل تا پیش از این قصد داشت تا کیبوردهای مجازی سیستم عامل موبایلش را نیز همچون صفحه کلید فیزیکی کامپیوترهایش حفظ کند، که در آنها حروف انگلیسی تنها به شکل بزرگ نمایش داده می شوند.

اما ظاهرا این نوع طراحی دیگر برای خود اپل هم جذابیتش را از دست داده و این شرکت ترجیح داده اجازه دهد از این به بعد کاربران iOS هم مانند اندروید هنگام تایپ کردن بدانند در حال نوشتن حروف بزرگ هستند یا کوچک.

طراحی کیبورد iOS پیش از این به این شکل بود که تنها با توجه به آبی بودن رنگ دکمه Shift می شد متوجه شد حروف انگلیسی در حالت بزرگ قرار دارند، که این امر از این به بعد وجود نداشته و تمام کلید ها تنها در یک رنگ نمایش داده خواهند شد.

Screen-Shot-2015-06-09-at-10.22.58-AM

تغییر دوم به مسئله امنیت باز می گردد که اپل گفته بود در طراحی نسخه بعدی سیستم عامل موبایلش زمان زیادی را صرف آن کرده است، این شرکت در iOS 9 با اضافه کردن ۲ رقم دیگر، انتخاب گذرواژه های ۶ رقمی را میسر نموده.

اپل در این باره می گوید شاید این تغییر در ظاهر تغییر به چشم نیاید، اما در عمل تعداد ترکیبات ممکن اعداد گذرواژه به ۱ میلیون احتمال می رساند، که این رقم در حالت ۴ رقمی به ۱۰ هزار محدود بود.

لازم به یادآوریست کاربر برای تعیین گذرواژه روی آیفون یا آیپد به اعداد محدود نبوده و می تواند در صورت تمایل از ترکیبی از حروف و اعداد استفاده نماید که امنیتی چند برابری را برای گذرواژه دستگاه به ارمغان خواهد آورد.

iOS-9-will-require-a-six-digit-passcode--combination

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • داش مجید اگرسیو
    داش مجید اگرسیو | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    خدا از "نوآوری" کمشون نکنه

  • مهران م.
    مهران م. | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    مطالب مهمتری هست برای خبر گذاشتن... این خبرای ریز چیه می‌ذارین...

  • mehrdad
    mehrdad | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    چقد شبیه کیبورد اکسپریاست!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی