ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی سه عدد از بهترین دوربین های خود را بروز رسانی کرد

گفته ای کلیشه ای اما تا حدودی درست در میان اهالی تکنولوژی رواج دارد: «بهترین دوربین، دوربینیست که همواره همراهتان باشد.» این گفته در اصل به دوربین موبایل های هوشمند که همیشه همراه ماست اشاره ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

گفته ای کلیشه ای اما تا حدودی درست در میان اهالی تکنولوژی رواج دارد: «بهترین دوربین، دوربینیست که همواره همراهتان باشد.» این گفته در اصل به دوربین موبایل های هوشمند که همیشه همراه ماست اشاره می کند.

امروز شرکت سونی دوربینی با ابعاد کوچک را با نام RX100 IV، که در اصل نسل چهارم از مدل یاد شده است را معرفی نموده که در جیب نیز جا می گیرد؛ در حقیقیت دوربین مذکور به خوبی از قابلیت «ببین و بگیر - point-and-shoot» برخوردار بوده؛ هرچند برای داشتن این محصول باید هزینه ای گزاف نیز پرداخت. دوربین دیجیتال مورد بحث در ماه جولای و با قیمت ۹۶۹ دلار در فروشگاه ها عرضه خواهد شد. سونی همچنین نسل دوم دو دوربین دیجیتال دیگر با نام های RX10 و A7R را معرفی کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانگونه که از نامش پیداست، RX100 نیز در میان خانواده دوربین های سری RX دسته بندی می شود و تفاوت ظاهری چندانی نیز با نمونه های پیشین ندارد. دوربین یاد شده از بدنه ای آلمینیومی بهره گرفته و دارای گشودگی دهانه لنز F/1.8 است که در اصل می تواند در محیط های کم نور نیز به دلیل این گشودگی بالا، نور خوبی را جذب نموده و تصاویری بدون نویز را به ثبت رساند.

جدا از تکراری بودن طراحی، ظاهر نیز به طور کلی چنگی به دل نمی زند هرچند که معمولا، کاربران چنین دوربین هایی را برای ظاهرشان نمی خرند؛ گفتنیست که دوربین دیجیتال مورد بحث می تواند تصاویری را با رزولوشن حداکثر ۱۶.۸ مگاپیکسل ثبت نماید.

در ابتدای خبر به دوربین های «ببین و بگیر» اشاره کردیم؛ می توان گفت نکته ای که RX100 را از سایر محصولات متمایز می کند، اندازه کوچک تر و جیبی آن است؛ مشخصا نمی توان یک دوربین جیبی دیگر در این اندازه یافت که بتواند با سرعت شاتر 1/32,000 ثانیه، به ثبت تصاویر مشغول گردد. نکته دیگر اینکه گحت مورد بحث به طور کلی به شکل عجیبی بی صدا فعالیت کرده و به ثبت تصاویر مشغول می گردد.

rx100iv-w600

نسل چهارم دوربین های RX100 دارای یک چیپ به نام Exmor RS CMOS بوده که متشکل از پردازنده و رم دستگاه است. در واقع این چیپ جدید به دوربین بروز رسانی شده ی سونی، قابلیت های جدیدش را بخشیده (در اصل یکی از دلایل ابعاد اندک این دوربین دیجیتال نیز همین مسئله و قرار گیری دو چیپ بر روی هم است.). RX100 قادر است تا ۵ دقیقه به فیلم برداری با رزولوشن 4K مشغول شود؛ ضبظ ویدیوهای Slow-Motion نیز تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل (XGA) ممکن بوده اما اگر رزولوشن را به HD ارتقا دهید، می توانید ویدیوهای آهسته را با ۴۸۰ فریم بر ثانیه ضبط کرده و همین رقم برای رزولوشن Full HD، به ۲۴۰ فریم بر ثانیه تقلیل پیدا می کند.

DSC-RX10M2_right.0-w600

دوربین دیگری که امروز سونی آن را بروز رسانی کرده، نسل دوم RX10 نام دارد. این محصول در اصل از قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار و همچنین مایعات برخوردار بوده و از دارای گشودگی دهانه لنز F/2.8 است. سایر قابلیت های دوربین دوم نیز همانند RX100 هستند و می تواند ویدیوهای آهسته را با ۹۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن XGA به ثبت برساند.

ILCE-7RM2_wFE35F14Z_right.0 (1)-w600

اما این همه ی ماجرا نیست؛ سونی امروز نسل دوم A7R را نیز معرفی کرد. دوربینی حرفه ای که از سنسور CMOS ۴۲.۴ مگاپیکسل برخوردار بوده و قادر است تصاویر را با ISO 102,400 تهیه کند. سونی می گوید لرزش نسل دوم A7R تا ۵۰ درصد هنگام تصویربرداری کاهش یافته و عملکردی تا ۴۰ درصد سریعتر نیز دارد.

لازم به ذکر است که نسل دوم RX10 با قیمت ۱۳۰۰ دلار، از ماه جولای در دسترس علاقه مندان خواهد بود و همچنین سونی اعلام نموده که نسل دوم A7R هم از قیمتی برابر با ۳۲۰۰ دلار برخوردار بوده و در ماه آگوست قابل خریداری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • محمد سلطانی
    محمد سلطانی | ۱ تیر ۱۳۹۴

    شرکت سونی یک از بهترین و بزرگترین شرکت ها در زمینه دوربینه های عکاسی و فیلم برداری هست.
    ولی در زمینه تلفن های همراه نتونست به جایگاه خوبی دست پیدا کنه.

  • سعید
    سعید | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    یکی از برگه برنده های سونی در دوربین هاش استفاده از لنز زایسه و نوکیا هم بود بهترین شرکت در زمینه اپتیک با بیش از 150 سال قدمت بینظیرهستند محصولات این شرکت آلمانی .

    • BOZORG# :)
      BOZORG# :) | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

      دوست عزیز او زایس که سونی استفاده میکنه با زایسی که نوکیا رو گوشی هاش میزاشت فرق دارن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی