ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتوب پشتیبانی خود از ویدئوهای دارای رزلوشن 8K را به نمایش درآورد

در آینده ای نزدیک رزلوشن 4K به نوعی استاندارد برای دستگاه های الکترونیکی بدل خواهد شد و این در حالی است که شمار زیادی از نمایشگرها و تلویزیون هایی که در بازار به فروش می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

در آینده ای نزدیک رزلوشن 4K به نوعی استاندارد برای دستگاه های الکترونیکی بدل خواهد شد و این در حالی است که شمار زیادی از نمایشگرها و تلویزیون هایی که در بازار به فروش می روند همچنان رزولوشن HD دارند و تحت همین عنوان بازار یابی می شوند.

با این همه، یوتیوب برای آنکه خود را با روند رو به تغییر این بازار وفق دهد، چندی پیش خبر داد که تجربه تماشای ویدئوها با کیفیت 4K را به تدریج در اختیار کاربرانش می گذارد که متاسفانه برای آنها که کامیپوترهایشان از این رزولوشن پشتیبانی نمی کرد خبر خوشایندی نبود.

حالا آنطور که در اخبار آمده، این شرکت تصمیم گرفته که کیفیت محتوی خود را برای آن دسته از کاربرانی که از زمان لود شدن ویدئوهای 4K گلایه دارند افزایش داده و آن را به 8K برساند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بله این همان رزلوشنی است که هنوز به صورت فراگیر در نیامده اما ظاهرا یوتوب ترجیح می دهد که به جای همگام شدن با روند بازار، کمی جلوتر از آن حرکت کند و دست بالاتر را داشته باشد.

براساس خبری که سایت 9to5Mac از مدیران این شرکت دریافت کرده، پشتیبانی از ویدئوهای دارای رزلوشن 8K از سال 2010 تاکنون وجود داشته منتها یوتوب اوایل امسال بود که تصمیم گرفت آن را به لیست انتخاب های کاربران و برچسب ویدئوهایش بیافزاید، هرچند این نخستین باریست که بسیاری متوجه این مساله شده اند.

ویدئویی که با این کیفیت در سایت مورد بحث رویت شده Ghost Towns یا شهرهای ارواح نام دارد با استفاده از یک دوربین RED Epic Dragon 6K ضبط شده و سپس از طریق نرم افزار Adobe After Effects تدوین شده است.

در نظر داشته باشید که برای مشاهده این ویدئو با کیفیت یاد شده لازم است سخت افزار مورد نیاز با قابلیت پشتیبانی از رزلوشن 8K را در اختیار داشته باشید در غیر این صورت فیلم اندکی به هم ریخته برای شما نمایش داده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    البته گوگول داره رندی میکنه .... مسئله کدکها هستند عزیزان نه حجم و سرعت استریم .... اچ 265 هنوز جا نیفتاده ولی گوگول داره از حالا برنامه ریزی میکنه برای کدکهایی با تواناییهای منحصر بفرد

  • ThinkDifferent
    ThinkDifferent | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    /-:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی