ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل کسپرسکی: iOS و اندروید آسیب پذیر ترین پلتفرم های ممکن هستند

یوگنی کاسپرسکی، مدیر عامل شرکت امنیتی کسپرسکی، طی کنفرانسی که در کشور اتریش برگزار شده ذکر نموده ویندوز فون در قیاس با پلتفرم هایی همچون iOS و اندروید به مراتب امن تر است. وی اظهار داشته ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

یوگنی کاسپرسکی، مدیر عامل شرکت امنیتی کسپرسکی، طی کنفرانسی که در کشور اتریش برگزار شده ذکر نموده ویندوز فون در قیاس با پلتفرم هایی همچون iOS و اندروید به مراتب امن تر است.

وی اظهار داشته تقریباً بدترین سناریو ها می توانند در مورد پلتفرم موبایلی اپل رقم بخورند و مهاجمین به خاطر تعداد بسیار زیاد حفره های امنیتی iOS به شدت به این سیستم عامل علاقه پیدا کرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یوگنی در ادامه افزوده نکته ی اسف بار در اینجاست که اگر میلیون ها آیفون به یکباره مورد حمله قرار گیرند و از یکی از آسیب پذیری های رایج و جدی کنونی بهره برداری شود هیچ ابزار یا اپلیکیشن آنتی ویروسی برای مقابله با چنین شرایطی وجود ندارد، زیرا اپل به توسعه دهندگان اجازه ی ایجاد و عرضه ی چنین اپ هایی را نمی دهد.

مدیر عامل کسپرسکی می گوید در حالیکه در مورد اندروید نیز همانند دیگر همتایش یعنی iOS میلیون ها راه برای نفوذ موجود است، ویندوز فون شرایط مطلوب و به مراتب مناسب تری دارد. وی توضیح می دهد که در طول استفاده از تلفن های هوشمند، ۹۷ درصد کاربران آنها به اقداماتی همانند تراکنش های بانکی دست می زنند که نیازمند بهره گیری از گذر واژه ها هستند و معمولاً مجرمین از حفره های امنیتی گوناگونی که در موردشان صحبت شد برای مقاصد سود جویانه خود استفاده کرده و اطلاعات افراد را در حین چنین اقداماتی استخراج می نمایند.

البته در کنار اظهارات عجیب یوگنی کسپرسکی او باور دارد که تنها یک راه ساده و موثر برای محافظت از داده های شخصی ذخیره شده در تلفن های هوشمند و PC ها وجود دارد و آنهم چیزی نیست جز "قطع کردن ارتباط شان با اینترنت".

ناگفته نماند که مدیر عامل یکی از بلند آوازه ترین برندهای امنیتی جهان در راستای اعتقادات و حرف های خودش هنوز و در عصر حاضر هم به سراغ اسمارت فون ها نرفته و از یک موبایل سونی اریکسون قدیمی که تنها قابلیت های ارتباطی دارد استفاده می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • بي طرف
    بي طرف | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

    دعا ميكنم يا محصولات اپل ارزون تر بشه يا قدرت خريد مردم بالا بره تا اين دعواها و حرص خوردن ها و مقايسه ها پايان پيدا منه ؛))
    در ضمن اگه مدير يه جا ميگه امنيت فلان چيز پايينه يه مدير ديگه هم در يك مقاله ديگه يه روز ديگه ميگه امنينتش بالاست پس زياد خودتون رو در گير اظهار نظرها نكنيد اينام آدمن مثل همه قرار نيست هر چيز ميگن درست باشه و اين كه سيستم ويندوز موبايل امن تره بيشتر بخاطره اينه كه توجه كمتره بهش هست به دليل كم بودن در بازار نسبت به بقيه و برعكس ويندوز دسكتاپ خيلي حمله هك ويروس سمتش هست اونم دليل اصلي امنيت نيست بلكه توجه هكرها و ويروس نويسها بيشتره بهش همين در مورد لينوكس هم صدق ميكنه بعدش هم مهم نيست چه جوري مهم اينه كه فعلا اپل تونسته با اين همه فروش و توجه محصولاتشو امن نگه داره و گزارش ها هم همينو نشون ميده پس دمش گرم با خيال راحت استفاده كنيد دوستاني ام كه با ios مشكل دارن پيشنهاد ميكنم صبر كنن هر وقت هك شد ويروسي شد اطلاعات كاربراشو بردن بيان تريبون ما هم قول ميديم ازشون قدر داني كنيم

    • esck mahmood
      esck mahmood | ۲۳ آبان ۱۳۹۵

      بی طرف نیستی واقعاً نرم افزارهای متن بسته یا کلوز سورسی که کمپانی های امثال اپل داره خیلی خطرناکه!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی