ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی Twilight؛ اپلیکیشنی برای کمک به خواب راحت و محافظت از چشم ها در برابر نور نمایشگر

چشم ها از حساس ترین اندام های بدن انسان اند که به غیر از دیدن دور و اطراف، نقش بسیار مهمی در فعل و انفعالات بدن همچون خواب ایفا می کنند. تحقیقات جدید دانشمندان اثبات ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

چشم ها از حساس ترین اندام های بدن انسان اند که به غیر از دیدن دور و اطراف، نقش بسیار مهمی در فعل و انفعالات بدن همچون خواب ایفا می کنند. تحقیقات جدید دانشمندان اثبات کرده که نور آبی (که به مقدار زیادی از نمایشگرهای موبایل و تبلت هایی که روزانه با آنها سر و کار داریم ساطع می شود) می تواند در روند خواب و عملکرد هورمون القا کننده آن ملاتونین اختلال ایجاد کند.

طوری که گفته شده افرادی که پیش از خواب به مطالعه با موبایل می پردازند، تأثیر نور آبی بر چشمانشان موجب می شود که به خاطر یک اختلال هورمونی، یک ساعت دیرتر از حالت عادی به خواب روند.

از این رو سازندگان Twilight با راه حلی ساده کوشیده اند که جلوی مضرات استفاده از موبایل در شب و پیش از خواب را بگیرند. اپلیکیشنی که امروز به معرفیش می پردازیم، فیلتر قرمز رنگی را روی صفحه نمایش تلفن های هوشمند می اندازد تا بتوانید بدون ایجاد هیچ گونه اختلال مطالعه آسان تری پیش از خواب شبانه داشته باشید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

همانطور که در مقدمه گفتیم، هدف Twilight کاستن از طول موج آبی رنگی است که از نمایشگر تلفن های هوشمند ساطع می شود و این کار را با اعمال یک فیلتر قرمز رنگ انجام خواهد داد.

در منوی اصلی Twilight قادرید حالت قرمز رنگ را با دکمه Play در گوشه تصویر، فعال و غیر فعال کنید. البته امکان تنظیم ساعت برای فعال شدن Twilight در زمان مشخصی از روز می تواند شما را از انجام چنین کاری به طور دستی بی نیاز کند.

Twilight 2

در منوی اصلی Twilight می توانید گزینه هایی برای تنظیم گرمای رنگ، شدت فیلتر و روشنایی تصویر را ببینید. با تنظیم هر کدام از آنها، حالا می توانید حالت شخصی سازی شده خود را به صورت یک پروفایل ذخیره کرده تا در صورت استفاده مجدد از همین تنظیمات نیازی به دستکاری مجدد گزینه ها نداشته باشید و با یک اشاره تنظیمات قبلی را اعمال کنید.

زمان اعمال فیلتر قرمز در Twilight برای کاربر قابل تنظیم در نظر گرفته شده. می توانید فعال شدنش را مطابق طلوع خورشید، ساعت هشدار یا مکان جغرافیایی که در آن هستید قرار داده یا در ساده ترین حالت، بازه زمانی مشخصی از شبانه روز را برای عمل Twilight در نظر بگیرید.

در بخش تنظیمات بیشتر هم گزینه های بیشتری برای مدیریت اپلیکیشن را خواهید دید که Smartlight و توقف خودکار فیلتر قرمز در اپلیکیشن های تعیین شده از مهم ترین و موثرترین آنها هستند.

Twilight به صورت رایگان برای گجت های اندرویدی عرضه شده که البته یک نسخه Pro پولی با گزینه هایی بیشتر هم دارد. اگر به سلامت چشمان خود اهمیت می دهید و می خواهید که شب ها خواب راحت تری داشته باشید، توصیه می کنیم حتما Twilight را امتحان کنید.

Twilight

Twilight

سازنده: Urbandroid Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

    حتما رنگ صورتی که در صفحه نمایش های نکسوس 6 در حداقل نور صفحه مشاهده میشود و این همه هم به عنوان مشکل ازش یاد کردن بخاطر این مسئله هست ...
    موافقید ... ؟ :)

  • BuBo
    BuBo | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    اینم جز اپ هاییه که بعد از ۵ سال کار با اندی بهش رسیدم، زیبا و تر و حرفه ای تر از این نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی