ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل قصد تولید یک آیفون بدون حاشیه را دارد؟

براساس اعلام زنجیره تامین قطعات اپل، این غول فناوری مهاجرت از تکنولوژی in-cell به شیشه روی شیشه و یا on-cell را در آیفون جدید خود بررسی می کند. هر یک از این تکنیک ها به شرکت مورد بحث امکان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

براساس اعلام زنجیره تامین قطعات اپل، این غول فناوری مهاجرت از تکنولوژی in-cell به شیشه روی شیشه و یا on-cell را در آیفون جدید خود بررسی می کند.

هر یک از این تکنیک ها به شرکت مورد بحث امکان خواهند داد تا نسخه های بدون حاشیه ای از تلفن هوشمند محبوبش را تولید کند. مشکل استفاده از فناوری in-cell آن است که در اطراف لبه های نمایشگر، به فرامین تاچ پاسخ نمی دهدو همین مساله شرکت ها را بر آن داشته تا بدنبال جایگزینی برای آن باشند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

منابع نزدیک به زنجیره تامین اپل می گویند که این شرکت در تلاش است تا موبایلی را با استفاده از فناوری شیشه روی شیشه بسازد و آنطور که این منابع اعلام کرده اند ضخامت آن نیز به اندازه آیفون فعلی خواهد بود که از فناوری  in-cell بهره می برد.

همانطور که احتمالا می دانید، تکنولوژی in-cell تولید نمایشگرهای با رزلوشن 4K برای اپل دشوار می کند. براساس گزارش منتشر شده، TPK استفاده از فناوری شیشه روی شیشه را آغاز کرده اما نمایشگرهایی که فعلا می تواند تولید کند ضخامتی کمتر از 8.5 میلیمتر ندارند.

TPK باور دارد که می تواند این ضخامت را به 7.1 میلیمتر تقلیل دهد که این رقم نیز دقیقا با قطر iPhone 6 Plus برابری می کند و همین مساله شایعات در مورد تولید یک آیفون بدون حاشیه را تقویت می کند.

هنوز مشخص نیست که آیا اهالی کوپرتینو می توانند تغییرات مورد نظرشان را به موقع در نمایشگر آیفون جدید ایجاد کنند و آن را به مدل امسال بیافزایند یا تغییر یاد شده به مدل های سال 2016 یا بعد از آناضافه خواهد شد.

اپل و برخی از تامین کنندگان آن، هم اکنون روی دیگر تکنولوژی های جدیدی کار می کنند که امید دارند به تولید نمایشگرهای پاسخگوتر بیانجامد و امکان ساخت تلفن های هوشمند بدون حاشیه را برای آنها فراهم نماید.

چنین نمایشگرهایی به اپل امکان می دهد که با کاربردی کردن نمایشگر موبایل های تولیدی خود، توانمندی های تازه ای را به آنها بیافزاید. ناگفته نماند که شرکت های دیگری نظیر ZTE نیز محصولاتی تقریبا بدون حاشیه را تولید کرده اند که به کاربران امکان می دهند با سوایپ کردن کناره های نمایشگر، برخی کارکردهای خاص موبایل خود را کنترل نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    این مقاله برام فایده ای نداشت . راستی اون ایفونه چقد قشنگه اگه ایفون۷ اون شکلی باشه عالی میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی