ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خوشامدگویی تمسخرآمیز Rdio به اپل، با اشاره به نامه سال ۱۹۸۱ این شرکت به IBM

در سال ۱۹۸۱ اپل با چاپ یک آگهی کنایه آمیز تمام صفحه در روزنامه وال استریت ژونال، ورود IBM را به کسب و کار کامپیوترهای شخصی تبریک گفته بود. در این تبلیغ آمده بود: «خوش ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

در سال ۱۹۸۱ اپل با چاپ یک آگهی کنایه آمیز تمام صفحه در روزنامه وال استریت ژونال، ورود IBM را به کسب و کار کامپیوترهای شخصی تبریک گفته بود. در این تبلیغ آمده بود: «خوش آمدی IBM. حقیقتا خوش آمدی. به مهم ترین و جذاب ترین بازاری که از ۳۵ سال پیش با آغاز انقلاب کامپیوتری تاکنون، وجود داشته است. و همچنین تبریک از این بابت که بالاخره شما هم موفق شدید کامپیوتر شخصی بسازید.»

دوشنبه گذشته Rdio نیز به عنوان یکی از رقبای اپل در صنعت استریم موسیقی، در حرکت مشابهی متن زیر را در توییتر منتشر کرد: «خوش آمدی اپل. حقیقتا خوش آمدی. به مهم ترین و جذاب ترین جبهه ای که از ۱۶ سال پیش با آغاز انقلاب موسیقی دیجیتالی تاکنون، وجود داشته است.»

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Anthony Bay مدیر Rdio در مورد ورود اپل به بازار استریم موسیقی چنین اعتقاد دارد: «وقتی به کارهای خارق العاده اپل نگاه می کنید، همگی در زمینه های جدید انجام شده اند، اولین کامپیوتر مک، آیپاد، آیفون، آیپد، همه اینها فوق العاده هستند، اما سرویس تازه اپل، حرف جدیدی برای گفتن ندارد.»

وی در ادامه برای توضیح دلایل اعتقادش به عدم موفقیت Apple Music، به آیتیونز اشاره می کند که در ابتدا به عنوان سرویسی خوش ساخت ارائه شد، اما در حال حاضر تبدیل به نرم افزاری آشفته و سردرگم شده است؛ و این نتیجه تلاش برای گنجاندن چندین و چند کارکرد در یک سرویس است.

بنابراین، اگر اپل را در بازار استریم موسیقی یک بازارچه بزرگ و تو در تو در نظر بگیریم که هرچیزی در آن عرضه می شود، Rdio همانند یک فروشگاه کوچک اما تخصصی خواهد بود که تنها روی وظیفه اصلی خودش یعنی رساندن موسیقی خوب به دست کاربران تمرکز دارد.

سرویس موسیقی اپل در تاریخ ۳۰ ژوئن مصادف با ۹ تیر و همراه با انتشار نسخه ۸.۴ iOS ارائه خواهد شد. این سرویس در ۱۰۰ کشور در دسترس خواهد بود که بیشتر از ۸۵ کشوریست که Rdio در آنها حضور دارد. کمپانی مستقر کوپرتینو اما بنا دارد موسیقی را با نرخ ۲۵۶ کیلوبیت در ثانیه استریم کند که هرچند با نرخ موسیقی های فروخته شده روی فروشگاه آیتیونز یکی است، اما از نرخ ۳۲۰ کیلوبیت در ثانیه ارائه شده در اسپاتیفای، گوگل پلی، Rdio و حتی بیتس (که اکنون در تملک اپل قرار دارد) پایین تر است.

در پایان می توانید تصویر تبلیغ سال ۱۹۸۱ اپل را مشاهده نمایید.

big_9783836528320-13

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • M o h s e n
    M o h s e n | ۳ تیر ۱۳۹۴

    «خوش آمدی اپل. حقیقتا خوش آمدی. به مهم ترین و جذاب ترین جبهه ای که از ۱۶ سال پیش با آغاز انقلاب موسیقی دیجیتالی تاکنون، وجود داشته است.»

  • امید
    امید | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    واقعا عاشقه Rdio شدم،حتما باهاش کار کنید،موزیک پلیر شده،هم وب و هم موبایلم ،ارشیوش هم سریع داره کامل میشه،تو Rdio نصبت به برنامه های مشابه خیلی دستتون بازه

  • Positron5
    Positron5 | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

    1981 که اپل در حدی نبوده به آی بی ام متلک بندازه

  • mohammad aalizadeh
    mohammad aalizadeh | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

    اپل خودش با آیپاد این انقلاب رو بوجود اورده :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی