ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت «Google Web Light» باعث سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحات وب می شود

مدتی پیش مصاحبه ای از ساندر پیچای را برایتان منتشر نمودیم که در آن، صحبت از «یک میلیارد بعدی» زیاد شنیده می شد. گوگل اکنون با اندروید به بیش از یک میلیارد کاربر دسترسی دارد و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

مدتی پیش مصاحبه ای از ساندر پیچای را برایتان منتشر نمودیم که در آن، صحبت از «یک میلیارد بعدی» زیاد شنیده می شد. گوگل اکنون با اندروید به بیش از یک میلیارد کاربر دسترسی دارد و هدف فعلی اش رسیدن به یک میلیارد نفر بعدیست که برای اولین بار از اسمارت فون ها استفاده می کنند.

این هدف مشخصا با تمرکز بر کشورهای پرجمعیت و در حال توسعه امکان پذیر می گردد؛ کشورهایی که اوضاع سرعت اینترنت هم در آنها چندان مطلوب نیست. گوگل اما برای این مسئله راهکارهای خود را دارد و قابلیتی به نام «Google Web Light» را توسعه داده است.

در مراسم I/O و هنگام معرفی اندروید M، سخنی از‌ «نام اصلی» ویژگی یاد شده به میان نیامد و صرفا به بهینه شدن صفحات وب اشاره شد. اما منابع نزدیک به غول جستجو می گویند که اهالی مانتین ویو خود به شکل داخلی از نام Web Light برای آن استفاده می کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این ویژگی همانند یک سرویس کار می کند که می تواند صفحات وب را با سرعت ۴ برابر بیشتر به نمایش بکشد. از طرف دیگر همین قابلیت باعث می شود تا مصرف دادها نیز کاهش یابند؛ به شکل دقیق، این سرویس توانسته تا ۸۰ درصد به کاهش داده ها کمک کند. به شکل بسیار خلاصه، Web Light باعث می شود تا با تجربه مرور وب با سرعت بسیار بیشتری و همچنین مصرف کمتر داده ها رو به رو گردید.

Google Web Light به شکل خودکار و پس از تشخیص سرعت اینترنت پایین، شروع به کار می کند و گفته می شود که صرفا در کشورهای در حال توسعه در دسترس خواهد بود. [هنوز البته مشخص نیست که این کمپانی، چه سرعتی را «پایین» می داند.] بدین معنی که این قابلیت به احتمال زیاد به زودی به کشورهایی نظیر ایالات متحده راه پیدا نخواهد کرد و در حال حاضر صرفا در کشور اندونزی در دسترس است.

گوگل اکنون از طریق «این صفحه» به کاربران اجازه می دهد تا تفاوت های میان نحوه لود شدن و همچنین ظاهر وب سایت ها را پس از استفاده از سرویس مورد بحث مشاهده نمایند.

گوگل برای سرعت بخشیدن به سرعت لود صفحات، برخی جزییات را حذف کرده و همچنین کیفیت تصاویر را نیز کمتر می کند اما در هر صورت همین مسئله باعث می گردد تا در مناطقی که سرعت اینترنت پایین است، کاربران بتوانند با سرعت بهتری به مرور صفحات وب بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    چند روز پیش اپرا یک توئیت کرده بود که هر روز 860 ترابایت اطلاعات (سایت ها) رو فشرده سازی می کنه (و جالب تر اینکه) با استفاده از انرژی های تجدید پذیر این کار رو انجام میده!
    کروم اینکارو بخواد انجام بده با این تعداد کاربر حجمش چقدر میشه؟!!

  • Aere
    Aere | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    من همین الان نصبش کردم...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی