ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با کینگ سافت، دیگر کمپانی موسس شرکت شیائومی آشنا شوید

آقای Lei Jun عمدتاً به خاطر استارتاپ موفقی در صنعت تلفن های هوشمند با نام شیائومی شناخته می شود، اما بخش قابل توجهی از پیشرفت های اخیر وی را می توان حاصل حضور او در دیگر کمپانی اش یعنی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

آقای Lei Jun عمدتاً به خاطر استارتاپ موفقی در صنعت تلفن های هوشمند با نام شیائومی شناخته می شود، اما بخش قابل توجهی از پیشرفت های اخیر وی را می توان حاصل حضور او در دیگر کمپانی اش یعنی Kingsoft دانست.

Lei پیش از اینکه شرکت فعلیش را بنیان گذاری کند، ۱۶ سال از زمانش را در یک کمپانی چینی تولید کننده و توسعه دهنده نرم افزار صرف کرده بود و اخیراً در مصاحبه ای ذکر نموده تجربیات حاصل از همان شرکت سبب گشته تا شیائومی موفق امروزی را پایه ریزی کند؛ ناگفته نماند که وی هم اکنون مدیرعامل هر دو کمپانی مورد بحث محسوب می گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کینگ سافت کار خودش را به عنوان یک رقیب محلی برای محصولات مایکروسافت آغاز نمود. آنها ابتدا در ۱۹۸۹ یک نرم افزار ویرایشگر متن تحت نام WPS و مشابه Word عرضه کردند و سپس آقای Lei در سال ۱۹۹۲ درست زمانی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده بود به استخدام کمپانی مذکور درآمد و ظرف پنج سال توانست راه خودش را تا سمت مدیر عاملی باز نموده و بر صندلی آن تکیه زند.

از سوی دیگر Lei به خاطر ساعت های طولانی و دقتی که صرف کارش می کرد، از جانب حلقه ی شرکت های تکنولوژیک زادگاهش ملقب به "کارگر نمونه" شده بود و در اصل به نوعی می توان گفت وی سرسختی را در کینگ سافت فرا گرفت. کمی بعد شرکت مذکور به دلیل عدم رعایت قوانین کپی رایت در چین با چالش های زیادی روبرو شد و در همپا گشتن با نام های بزرگ اینترنتی سرزمین اژدهای سرخ همچون Tencent هم چندان موفق عمل نکرد.

در نهایت کینگ سافت در ۱۹۹۸ برای نجات از بحران وب سایت تجارت الکترونیک خودش با عنوان Joyo.com را راه اندازی نمود و سال ۲۰۰۴ آمازون نسبت به تملک این وب سایت ابراز تمایل و سپس آن را تصاحب نمود.

آقای Lei‌ در سال ۲۰۰۷ و همزمان با اولین عرضه ی عمومی سهام کینگ سافت در بازار بورس کمپانی مذکور را ترک کرد، زیرا وی در تمام عمرش تمایل داشت شرکتی شناخته شده در عرصه ی جهانی تاسیس نماید و به این باور رسیده بود که انجام اینکار از طریق برندی که به محصولات نرم افزاری تکیه دارد تقریباً نشدنی یا بسیار دشوار خواهد بود.

Lei Jun

Lei Jun

سال ۲۰۰۷ فکر می کردم کسب و کارهای مرتبط به نرم افزار در چین به آخر خط رسیده اند، زیرا ما وارد عصر اینترنت و سرویس های اینترنتی شده بودیم.

Lei در ۲۰۱۰ شیائومی را تاسیس می کند و با پیشرفت روز افزون و بسیار سریع آن یک سال بعد مجدداً به کینگ سافت باز می گردد و سمت ریاست آنجا را نیز به خود اختصاص می دهد. از همان زمان دو کمپانی همکاری نزدیکی را با هم تجربه نموده و همین امر سبب می شود برند فعال در عرصه ی گیمینگ و نرم افزار ارزش سهامش به شدت رشد کند. ضمن اینکه اخیراً تمرکز کینگ سافت بر روی خدمات مبتنی بر کلاود معطوف شده و تلاش دارد در این عرصه اسم و رسمی دست و پا کند.

Zhang Hongjiang، مدیر اجرایی کینگ سافت، در همین راستا می گوید طی نشستی که سال گذشته با Lei Jun داشتیم مواردی که در آینده می توانستیم به آنها بپردازیم را مورد بررسی قرار دادیم و سپس تصمیم گرفتیم به سمت تکنولوژی های کلاود برویم.

آقای Lei از شرکت نرم افزاری خود مستقیماً خواسته همسو و همجهت با شیائومی شده و تمام حواس خودشان را متوجه پلتفرم موبایل نمایند. بر همین مبنا کینگ سافت در تغییری ۱۸۰ درجه ای توسعه نرم افزار و بازی را برای کامپیوترهای شخصی متوقف و ایجاد محصولاتی کارآمد برای تلفن های هوشمند را در دستور کار خود قرار داده. آنها هدف گذاری کرده اند که بر سرویس پردازش ابری علی بابا نیز غلبه نمایند.

Zhang حاضر نیست از درآمدها و پیشرفت خدمات کلاود شان بگوید و فقط اشاره می نماید تقاضاهای مرتبط و فروش این سرویس ها نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. درآمد کینگ سافت در سه ماهه اول ۲۰۱۵ نسبت به همین بازه ی زمانی در سال گذشته رشدی ۶۴ درصدی داشته و حالا به ۱۷۷.۴ میلیون دلار رسیده، ضمناً کمپانی مورد بحث در سال مالی ۲۰۱۴ نیز افزایش درآمدی ۵۴ درصدی را تجربه نموده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • جناب خان
    جناب خان | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان اپلی خواهش میکنم دعوام نکنید و اینکه خودمم اپلی هستم ولی باور کنید که طراحی های ایکون ios7 به بعد از رام miui این شرکت شیائومی الهام گرفته شده

  • یوتابایت داغون
    یوتابایت داغون | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    فوق العادست با می پدم که یه تومن خریدمش بنچمارک گرفتم یکم کمتر از نوت فور شد
    اسکی رفتنش برام مهم نیس مهم برام اینه که با این قیمت چه چیز اسمی دستم اومده

  • عیسی
    عیسی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    تلاش = پیشرفت و موفقیت

    پ.ن : البته باید قانع هم باشیم برای موفقییتی که به دست می آریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی